اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه ارگاندی


1- تولید نخ پنبه

از آنجاییکه ارگاندی به وسیله پنبه تولید می شود، لذا اولین گام در تولید این پارچه به جمع آوری نخ پنبه ارتباط پیدا می کند. پنبه از طریق قوزه های پنبه که اطراف دانه های این گیاه را احاطه کرده اند، به دست می آید، و این قوزه ها قبل از ریسندگی، تمیز و کارد می شوند. پس از رسیده شدن، نخ پنبه ای نرم و سفید رنگی شکل می گیرد و بر روی ماسوره ها برای حمل و نقل بارگیری می شود.

2- پیچیدن و بافتن نخ

ارگاندی خیلی نازک و سفت است، چون تولید کنندگان نساجی قبل از بافتن نخ پنبه به ارگاندی، آن را به صورت محکم می تابانند. کشش حاصل، فضای بیشتری بین نخ های تار و پود را در پارچه ارگاندی به وجود می آورد، و این فرآیندهای تاباندن نیز نخ ارگاندی نازک تری را ایجاد می نمایند. وقتی پیچیدن و تاباندن به درستی به پایان رسید، نخ پنبه ای در یک الگوی بافت ساده و اصلی بافته می شود.

3- تکمیل نهایی اسیدی برای ایجاد سفتی

سفتی ارگاندی در اصل از طریق یک فرآیند شستشوی اسیدی مخصوص که بعد از بافته شدن این پارچه به آن اعمال می گردد، به وجود می آید. مدت طولانی که ارگاندی در معرض این شستشوی اسیدی قرار گرفت، سفت تر می شود. و تولید کنندگان ارگاندی به دقت این پارچه را در معرض اسید قرار می دهند تا بتوانند سفتی حاصل از آن را کنترل نمایند.

4- سفید کردن یا رنگرزی

بعد از اینکه پارچه بافته شد و با اسید شستشو گردید، تولید کنندگان ارگاندی شاید این پارچه را جهت تولید مناسب سفید کاری کنند یا در رنگ های متنوع رنگرزی نمایند. ایجاد الگوهای قلاب دوزی شده بر روی پارچه ارگاندی نهایی نیز امکان پذیر است. وقتی پارچه ارگاندی کامل گردید، بر روی توپ های پارچه بارگذاری می شود تا از این طریق برای کارخانه های پوشاک و لوازم خانگی ارسال گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>