اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه ارگاندی

چند نوع مختلف از ارگاندی وجود دارد؛ با این حال بعضی از پارچه های رایج نیز شاید با ارگاندی اشتباه گرفته شوند (هر چند که با آن تفاوت دارند). در این بخش به بعضی از نمونه ها اشاره می گردد:

1- ارگاندی سفت (Stiff organdy)

این نوع از ارگاندی تحت شدیدترین فرآیند شستشوی اسیدی قرار می گیرد، در نتیجه بسیار سفت می شود. ارگاندی سفت برای پوشاک روزمره محبوب نیست، و معمولا برای لباس های مخصوص جشن مورد استفاده قرار می گیرد.

2- ارگاندی نیمه سفت (Semi-stiff organdy)

هر چند که ارگاندی نیمه سفت کمی به سختی قابل یافت است، اما این نوع از پارچه با ترکیب سفتی معقول با نرمی متوسط بهترین شرایط ممکن را ایجاد می کند. این نوع از ارگاندی معمولا برای تولید لباس زنانه و جامه عصرگاهی به کار می رود.

3- ارگاندی نرم (Soft organdy)

هر چند که ارگاندی نرم هنوز از بیشتر انواع پارچه ها، سفت تر است؛ اما نسبت به هر نوع دیگر از ارگاندی دارای نرمی بیشتر و سفتی کمتر است. اینگونه ارگاندی در حال حاضر، محبوب ترین است، و معمولا جهت تولید لباس تابستانه و دیگر پوشاک رسمی یا نیمه رسمی زنانه به کار برده می شود.

4- ارگاندی پنبه ای (Cotton organdy)

ارگاندی پنبه ای تنها نوع خالص از ارگاندی به حساب می آید. هر چند که پارچه های مصنوعی گاهی اوقات به عنوان "ارگاندی" برچسب زده می شوند، اما این منسوج تنها در صورتیکه با پنبه تولید گردد، ارگاندی واقعی است. ارگاندی دیگر با لینن تهیه نمی شود، اما اگر این نوع منسوج وجود داشته باشد می توان آن را نیز ارگاندی خالص در نظر گرفت.

5- ارگانزای ابریشمی (Silk organza)

ارگانزا اصلی ترین جایگزین ارگاندی است. این نوع از پارچه ها به دلیل الیاف استفاده شده در ساختارشان، متمایز هستند. هر چند که ارگاندی تنها می تواند با پنبه تهیه شود، اما ارگانزا از طریق ابریشم یا انواع الیاف مصنوعی هم قابل ساخت است. ارگاندی و ارگانزا به غیر از الیاف موجودشان، در دیگر موارد مثل هم هستند.

6- ارگانزای مصنوعی (Synthetic organza)

به دلیل قیمت بالای ابریشم، تعداد قابل توجهی از تولید کنندگان نساجی تصمیم گرفتند تا ارگانزا را با استفاده از پلی استر یا الیاف مشابه تولید نمایند. هر چند که به سختی ویژگی های مطلوب ارگانزا با استفاده از الیاف مصنوعی حاصل می شود، اما ارگانزای پلی استری و ریونی به اندازه گونه های ابریشمی خالص این پارچه، نرم یا لوکس نیستند.

7- پارچه پاتیست (Lawn cloth)

پارچه پاتیست در دسته مشابه منسوجاتی مانند ارگاندی قرار می گیرد. این نوع از پارچه اغلب نیمه شفاف است. با این حال پارچه پاتیست در مقایسه با ارگاندی، نرم تر و از وزن بیشتری برخوردار است.

8- پارچه باتیست (Batiste Fabric)

پارچه باتیست به شدت مشابه پارچه پاتیست است، چون نیمه شفاف بوده و دارای نرمی و وزن زیادی است. مورخین حوزه پارچه اعتقاد دارند که تنها تفاوت جزئی بین باتیست و پاتیست به داستان شکل گیری این پارچه ارتباط پیدا می کند. پارچه باتیست احتمالا توسط یک بافنده فرانسوی به نام ژان باتیست به وجود آمده است.

پارچه ارگاندی بر روی محیط زیست چه تأثیری می گذارد؟

تولید ارگاندی تنها حجم کوچکی از خروجی سالانه و کلی صنعت نساجی در سطح جهان است، بنابراین تأثیرات زیست محیطی این پارچه بسیار اندک است. ارگاندی چون یک پارچه پنبه ای است، ذاتا از پایداری معقولی برخوردار است، زیرا الیاف پنبه بسیار زیست تجزیه پذیر بوده و خود پنبه یک منسوج طبیعی است.

با این حال کاشت پنبه اغلب شامل استفاده از مواد شیمیایی سمی است، و پنبه یکی از بدنام ترین تک محصولات زراعی جهان به شمار می آید. تک محصولی به عنوان روشی مضر که سبب فرسایش خاک می شود، شاید بدترین تأثیر طولانی مدت تولید پنبه باشد.

کارگران پنبه در چین و هند معمولا به استثمار کشیده می شوند که این عامل به فقر و در نتیجه صدمات زیست محیطی منجر می گردد. تولید کنندگان نساجی در این کشورها به احتمال زیاد از مواد شیمیایی سمی در زمان تولید پنبه استفاده می کنند، به همین دلیل شاید ارگاندی تولید شده در کشورهای غربی از نظر زیست محیطی پایدارتر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>