اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه نئوشل


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه نئوشل وجود دارد؟

در حال حاضر فقط یک نوع پارچه نئوشل وجود دارد، اما غشای آن از دو تکرار متمایز عبور کرده است. در ضمن شرکت پلارتک، منسوجات مقاوم در برابر هوا که شبیه پارچه نئوشل هستند را نیز تولید می کند؛ البته این پارچه رقبای متنوعی دارد که بد نیست نگاهی به آنها بیندازیم.

1- نئوشل اصلی (Original NeoShell)

غشای اصلی نئوشل در سال 2010 معرفی شده و در سال 2011 به بازار عرضه گردیده است. هر چند که غشاء اصلی نئوشل را نمی توان از فرم های جدید پارچه نئوشل تشخیص داد؛ اما عملکرد پارچه نئوشل اصلی تا اندازه ای پایین تر از انواع جدید آن است.

2- نئوشل به روز شده (Updated NeoShell)

شرکت پلارتک در سال 2016 اعلام کرد که در حال کار بر روی نوع جدیدی از پارچه نئوشل است که به طور انحصاری آن را برای مشتری ژاپنی خود Teton Bros می سازد. این غشاء ضد آب به روز شده که در اصل قرار بود فقط در لباس های برند Teton Bros عرضه شود؛ امروزه تقریباً در هر لباس جدیدی که از فناوری نئوشل بهره می برد یافت می گردد. فرم به روز شده پارچه نئوشل نسبت به فرم اصلی این پارچه اندکی سبک تر و تنفس پذیرتر است.

3- پاور شیلد پلارتک (Polartec Power Shield)

پارچه پاور شیلد حاصل اولین تلاش شرکت پلارتک در آغاز قرن بیستم برای تولید پارچه ای ضد آب بود. Power Shield برای محصولات با پوسته سخت طراحی شده، اما از قابلیت تنفس قابل قبولی برخوردار است. پارچه پاور شیلد نسبت به پارچه نئوشل عایق تر است، اما این ویژگی لزوماً برای لباس های راحتی مطلوب نیست. همچنین این پارچه کاملاً ضد آب نیست.

4- پرو شیلد پاور پلارتک (Polartec Power Shield Pro)

پرو شیلد پاور در واقع به روز شده خط تولید پارچه پاور شیلد است که در سال 2009 به بازار عرضه شد. ویژگی پارچه Power Shield Pro مقاومت مناسب تر در برابر نفوذ آب، قابلیت تنفس بهتر و مقاومت بیشتر در مقابل سایش است. در نتیجه از پارچه پرو شیلد پاور بیشتر برای ساخت تجهیزات سنگ نوردی، لباس اسکی و لباس اسنوبرد استفاده می شود. پارچه Power Shield Pro تقریباً به طور کامل جایگزین پارچه Power Shield شده است، اگر چه شکل اصلی این پارچه هنوز هم وجود دارد.

5- ویند بلاک پلارتک (Polartec WindBloc)

پارچه ویند بلاک منحصراً برای مقاومت در برابر باد طراحی شده و برای فعالیت های شدید در اقلیم های سرد مناسب است. پارچه Windbloc با وجود اینکه به طور کامل مانع ورود جریان هوای سرد به داخل لباس می شود، اما هنوز هم اجازه عبور تعریق بدن شخص را می دهد؛ به همین دلیل ضمن راحت بودن، پوست بدن شخص را خشک نگه می دارد. این پارچه نیز مانند نئوشل نسبتاً کشسان است، دامنه حرکتی آن عالی می باشد و برای لباس های تنگ نیز مناسب است.

6- گورتکس (GORE-TEX)

پارچه گورتکس در صنعت پارچه ضد آب پیشگام است. این پارچه توسط شرکت W. L. Gore & Associates در اوایل دهه 1970 تولید شد و همچنان یکی از محبوب ترین انواع پارچه های ضد آب تا به امروز محسوب می شود. با این حال پارچه گورتکس دارای عیوب قابل توجهی است که از جمله می توان به عدم قابلیت تنفس این پارچه اشاره کرد؛ حتی در صورتیکه این پارچه با مواد بادوام دافع آب (DWR) نیز روکش نشود، باز هم قابلیت تنفس آن کاهش پیدا می کند. شرکت W. L. Gore & Associates اخیراً فرم های جدیدی از پارچه گورتکس را به بازار عرضه کرده که سعی در مقابله با این نقایص دارند.

7- پارچه اوت درای شرکت کلمبیا

پارچه اوت درای اولین بار در سال 2009 به بازار معرفی شد. این پارچه تقریباً هم دوره پارچه نئوشل محسوب می شود و دارای ویژگی های مفید زیادی است. از پارچه اوت درای به عنوان روکش خارجی لباس، کفش و اکسسوری استفاده می شود.

این پارچه به گونه ای است که اجازه نمی دهد آب از لایه های بیرونی محصولات به داخل آنها نفوذ کند. مزیت اصلی پارچه اوت درای جلوگیری از خیس آب شدن است، اما همچنان ویژگی های ضد آب این پارچه شبیه پارچه گورتکس است، با این تفاوت که تنفس پذیری آن بالاتر می باشد و نیازی به عمل آوری DWR ندارد.

8- پارچه Futurelightشرکت نورث فیس

پارچه Futurelight در اوایل سال 2019 توسط شرکت نورث فیس (The North Face) ایجاد گردید و تقریباً مثل پارچه نئوشل است و در کنار پلی اتیلن از پلی استر هم ساخته می شود. پارچه Futurelight برخلاف پارچه نئوشل در انواع مختلفی که قابلیت های تنفس و ضد آب متفاوتی دارند، عرضه می شود. شرکت نورث فیس در راستای توسعه پارچه Futurelight، نوعی نوار درز تولید کرده که می تواند به ارتقاء عملکرد این پارچه جدید نسبت به پارچه نئوشل کمک کند.

9- پارچه AscentShell شرکت Outdoor Research

پارچه AscentShell نیز در سال 2019 به بازار عرضه شد و از آنجاییکه با روش الکتروریسی تولید می شود، شبیه پارچه نئوشل است. این پارچه نیز مانند پارچه های نئوشل از میلیون ها الیاف بسیار ریز پلی اورتان تشکیل شده است. شرکت Outdoor Research، خالق پارچه AscentShell ادعا می کند که این پارچه بیش از هر غشاء ضد آب دیگری دارای منافذ است، از این رو قابلیت تنفس بالایی دارد.

پارچه نئوشل بر روی محیط زیست چه تأثیری می گذارد؟

پلی اورتان (PU) در کنار پلی وینیل کلرید (PVC) از سمی ترین انواع پلاستیک ها محسوب می شوند. این ماده حاوی ایزوسیانات ها است که به سموم تنفسی مشهور هستند؛ ضمناً در صورتیکه پلی اورتان در معرض گرما قرار بگیرد می تواند دیوکسین تولید کند که حتی از پلی اورتان هم مضرتر است. به علاوه تولید پلی اورتان مستلزم ورود سموم به منابع آبی و جو است.

در ضمن پلی اورتان یکی از پلاستیک هایی است که کمتر زیست تخریب پذیر است. این ماده پس از دور انداخته شدن وارد سایت دفن زباله و یا محیط زیست می شود، و خود منجر به آلودگی های پلاستیکی می گردد. در نتیجه پارچه نئوشلی که متشکل از الیاف پلی اورتان است حاوی سموم زیادی است که در صورت دور انداخته شدن می تواند یک آلاینده عمده به حساب آید.

گواهینامه های موجود برای پارچه نئوشل

شرکت پلارتک در سال 2005 برای همه محصولات پارچه ای خود گواهینامه OEKO-TEX دریافت کرده است، اما مشخص نیست که آیا نئوشل هم این گواهینامه را به دست آورده یا خیر. با این حال شرکت پلارتک به برندهایی که از پارچه نئوشل در محصولات خود استفاده می کنند، گواهینامه اصالت اهدا می نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>