اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلخانه

عوامل موثر در احداث گلخانه صیفی جات
در احداث گلخانه ها باید به عوامل متعددی توجه شود:

  1. تأمین نور مورد نیاز
  2. تأمین حرارت
  3. تأمین دی اکسیدکربن
  4. تأمین رطوبت کافی
  5. استفاده از خاک مناسب
  6. مساحت گلخانه

محل مناسب جهت احداث گلخانه
مشکلات اصلی تولید محصول در هر اقلیم عبارتند از: موقعیت جوی و جغرافیایی منطقه، سردی و گرمی هوا، مقدار و شدت نور، شدت وزش بادهای قوی و ریزش برف و باران، منابع آبی و کیفیت آب، شرایط و خصوصیات خاک منطقه و …. بنابراین اولین نکته در احداث یک گلخانه (صیفی جات) انتخاب محل مناسب است که باید در این مورد به نکات ذیل توجه شود:

  1. مناسب بودن خاک گلخانه از نظر شرایط فیزیکی و شیمیایی، در صورت مطلوب نبودن شرایط خاک (بافت خاک، مواد غذایی موجود در خاک، شوری، اسیدیته و…) می توان آن را با انجام عملیات اصلاحی (کوددهی، آب شویی و …) بهبود بخشید.
  2. طرح گسترش گلخانه، از موارد مهم در احداث گلخانه، ارائه یک نقشه گلخانه همراه با طرح گسترش آن می باشد. در این طرح علاوه بر مساحت زمین گلخانه، پاشیدن رنگ، گل و مواد آهکی یا نصب پرده سایبان برای جلوگیری از نفوذ نور بیش از حد به داخل گلخانه مورد استفاده دارندگان گلخانه ها قرار می گیرد.

درختان برگ ریز مانند افرا و بلوط می توانند با ایجاد سایه، به طور مؤثری از نور شدید یک بعد از ظهر تابستانی بکاهند. البته باید توجه داشت که درختان در هنگام صبح، بر روی گلخانه سایه نیندازند. این درختان در زمستان اجازه می دهند که نور کافی به گلخانه برسد چرا که در پاییز برگ های خود را از دست می دهند.

بعضی گلخانه داران برای حفظ دما اقدام به دو جداره (دو لایه) نمودن گلخانه های خود می کنند، که توصیه می شود برای جداره داخلی نایلون نازک تر و شفاف تر استفاده شود و یا در زمان تولید میوه بایستی لایه داخلی حذف شود تا نور بیشتری به گیاه برسد (خصوصاً در زمستان که شدت نور و طول روز کمتر است)

و از طویل شدن فاصله بین بندها (میانگره ها) و ضعیف شدن بوته و کاهش عملکرد جلوگیری شود. البته با استفاده از نورهای مکمل (نور مصنوعی) می توان بر طول روز افزود و کاهش نور در دو جداره بودن پوشش را جبران کرد و در نتیجه سوخت و ساز و عملکرد گیاه را افزایش داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>