اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلخانه

رشد جمعیت و افزایش مصرف سرانه که با سطح درآمد و زندگی افراد جامعه همبستگی زیادی دارد، دو مسئله مهم در تأمین نیازهای غذایی برای افراد جوامع در حال پیشرفت از جمله ایران است و در این میان نقش بهره گیری مؤثر و بهینه از منابع محدود آب و خاک و استفاده از نیروی انسانی موجود در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تلاش موفقیت آمیز در جهت رشد درآمد ناخالص ملی و رسیدن به خودکفایی در تولید نیازهای غذایی جمعیت رو به رشد کشور، همانند هر فعالیت دیگری نیاز به آگاهی عمیق از فرآیندهای عملی و اقتصادی و بکارگیری آخرین دانش و فن آوری روز دنیا دارد.
در این راستا تکنولوژی تولید محصولات گلخانه ای منجر به افزایش چشمگیر راندمان بهره وری از منابع محدود آبی و خاکی گشته و اهمیت آن با توجه به اقلیم خشک و کم باران اکثر نقاط کشور ما غیر قابل انکار است.

مهم ترین دستاوردهای کشت های گلخانه ای عبارتند از:

  1. امکان تولید مستمر محصولات در تمام طول سال بدون تأثیر محدودیت های موجود به خصوص درمناطق سرد با طول فصل کشت کوتاه گلخانه دار قادر به تنظیم زمان کشت و برداشت زود موقع محصول (حداقل یک ماه) و ارائه آن به بازار می باشد.
  2. استفاده از تکنیک های جدید و بهره گیری صحیح و افزایش بهره وری از امکانات محدود آب (به دلیل استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار به خصوص آبیاری قطره ای) و خاک (به دلیل بهره گیری بهینه از فضا به جای سطح، به خصوص در قطعات و اراضی کوچک غیر اقتصادی).
  3. کاهش خسارت و تأمین امنیت تولید با توجه به امکان کنترل عوامل سوء محیطی در یک محیط بسته (گلخانه).
  4. افزایش بازدهی و عملکرد با توجه به کنترل عوامل مؤثر در تولید شامل نور، درجه حرارت، رطوبت، تهویه و نیز کنترل آفات و بیماری ها.
  5. بالا بودن کیفیت و کمیت محصولات گلخانه ای و در نتیجه امکان صادرات محصول به خارج کشور. این امر به خاطر استفاده از بذور هیبرید (اصلاح شده) و استفاده صحیح (در حد نیاز) از کود و سموم شیمیایی می باشد.
  6. ایجاد اشتغال مفید و مولد در جامعه و جذب نیروی کار کشور. با توسعه کشت محصولات گلخانه ای و سرمایه گذاری برای ایجاد شهرک های گلخانه ای مشکل بیکاری و کم درآمدی جوانان و فارغ التحصیلان کشاورزی تا حدود زیادی برطرف می شود. همچنین در زمستان که کشاورزان معمولاً بیکار هستند می توانند اقدام به کشت گلخانه ای و تولید خارج از فصل نمایند.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ایران و طول روز بلند و روشنایی کامل آفتاب و وجود اقلیم های مختلف، شرایط مساعدی را برای کشت محصولات گلخانه ای فراهم نموده است. به همین خاطر در بسیاری از هزینه های مربوط به گرم کردن و روشن نگه داشتن گلخانه ها صرفه جویی می شود و در نتیجه هزینه تمام شده محصول کاهش می یابد.

امروزه با احداث گلخانه های مدرن در سراسر کشور، انواع محصولات نظیر: خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای رنگی، طالبی آناناسی، توت فرنگی، بادمجان، انواع گل های شاخه بریده مانند رز، ژربرا، گلایل، داودی، زنبق، شیپوری، ارکیده و … در حال تولید است که علاوه بر تأمین بازارهای داخلی، به خارج از کشور نیز صادر می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>