اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرلیت

شماره تعرفه گمرکی

در داد و ستدهای بین المللی جهت کدبندی کالا در امر صادرات و واردات و مبادلات تجاری و همچنین تعیین حقوق گمرکی و غیره از دو نوع طبقه بندی استفاده می شود.

که عبارت است از طبقه و نامگذاری براساس بروکسل و طبقه بندی مرکز استاندارد و تجارت بین المللی بر همین اساس در مبادلات بازرگانی خارجی ایران طبقه بندی بروکسل جهت طبقه بندی کالا استفاده می شود که در خصوص پرلیت در جدول ذیل ارائه شده است:

جدول2

واردات صادرات محصول
اکثر کشورهای وارد کننده پرلیت آن را به صورت خام وارد می کنند که این امر به خاطر هزینه های بالای حمل و نقل پرلیت منبسط شده می باشد که خودشان پس از وارد کردن پرلیت خام آن را جهت مصارف مختلف منبسط می کنند و حتی برخی از این کشورهای صادرکننده پرلیت منبسط شده و یا محصولات و قطعات ساخته شده پرلیتی می باشند.

اما متأسفانه به علت عدم وجود کارخانجات تولید پرلیت منبسط با ظرفیت بیشتر، پرلیت خام وارد کشور نمی شود. عمده پرلیت وارداتی به شکل محصولات ساخته شده که اغلب در کمک صافیها مورد استفاده قرار نمی گیرند، می باشد.

مقایسه خواص ملات های حاوی پرلیت با سایر مواد:

جدول4

و دیگر موارد کاربرد و مصرف محصول پرلیت عبارتند از:
پوشش های لوله - سنگ نما - پرکننده - حمل کننده - جذب کننده - محصولات پیش ساخته - مصرف پرلیت در گل حفاری - داروسازی.از سایر مصارف پرلیت می توان به مصرف پرلیت درخوراک دام و مصرف پرلیت در شیشه سازی اشاره کرد.

پرلیت دارای مصارف فراوانی در صنایع مختلف می باشد ولی برای هر صنعتی پرلیت با مشخصات خاص لازم است که به یک سری از مشخصات کمی و کیفی پرلیت در صنایع مختلف اشاره می گردد.

اهمیت استراتژیکی کالا
پرلیت به دلیل چگالی کم، رسانایی ضعیف، خنثیبودن، غیر قابل احتراق بودن، سختی کم، درخشندگی خوب، قابلیت جذب و مقاومت (نسبت به سایر اگرگات ها نظیر ورمیکولیت) در صنایع مختلف به کار میروند.

با توجه به اینکه روز به روز استفاده ازمصالح ساختمانی سبک تر بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و همچنین ویژگیهای مناسب پرلیت برای این منظور استفاده از آن از اهمیت برخوردار است.

مزایای استفاده از مصالح پرلیتی شامل دانسیته کم، سازگاری با حرارت، هزینه کم، کیفیت عایق بندی حرارتی و صوتی و مقاومت در برابر آتش، رطوبت و حیوانات موذی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مخفی کردن >>