اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در این قسمت شما را با امکانسنجی مقدماتی و طرح توجیهی تولید پرلیت که موارد کاربرد و مصرف بسیار فراوانی در صنایع مختلف که در این طرح براتون کامل ذکر می کنیم دارد آشنا میکنیم با ما همراه باشید.

پرلیت

معرفی محصول

پرلیت به یک شیشه ولکانیکی آلومینه سیلیکاته با ترکیب مشابه ریولیت یا آندزیت اطلاق می شود که مقدار دو تا پنج درصد (5-2) آب در شبکه بلوری خود جای داده است و با یک سیستم شکاف های متحدالمرکز یا شعاعی معروف به بافت پرلیتی مشخص می شود.

پرلیت اغلب به صورت سنگی شکننده و نامتراکم با رنگ روشن دیده می شود که به دلیل تراکم ناچیز، این تودهها در اثر ضربات چکش به راحتی خرد شده و به اجزا اسفروئیدال متحدالمرکز تبدیل می شود که همین اجزا با ترک های متحدالمرکز باعث اطلاق اسم بافت پرلیتی به سنگ گردیده اند.

این بافت با انقباض و چروکیدگی به هنگام سرد شدن حاصل می شود که طی آن اشکال کروی پیازی شکل با قطری در حدود میلیمتر تا سانتی متر در سنگ به وجود می آید.

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی پرلیت

  • شکستگی: پوست پیازی (شبیه مروارید حتی اصطلاح پرلیت از لغت فرانسوی (Perle) به معنای مروارید گرفته شده است.
  • نوع هوازدگی: مکانیکی
  • رنگ: خاکستری تیره تا قهوه ای، سبز و سیاه
  • وزن مخصوص: 32.4-2.2 g/cm
  • نقطه ذوب: 900-1300
  • حلالیت: محلول در قلیاهای داغ و نیمه محلول در سود نرمال

پرلیت بر اساس ترکیب شیمیایی آن، شکل ساختمانی ذرات و نیز میزان آب ترکیبی آن، تحت شرایط خاص و درجه حرارت معینی، منبسط می شود که پس از انبساط، رنگ آن سفید شده و بسیار سبک وزن می شود.

پرلیتهای تجاری در بافت های مختلف، بسته به عمق جایگیری خود، حائز اهمیت هستند. جایگیری پیشنهاد شده عبارت است از: خارجی ترین قسمت را پرلیت پامیسی تشکیل می دهد که به تدریج به طرف داخل بافت پرلیت، بهم فشرده شده و سرانجام فلسیک یا اسیدی تشکیل می شود.

بر اساس این مدل انواع پرلیت عبارتند از:

پرلیت پامیسی: نزدیک به سطح، دارای وزن کم و کف دار است. در محیط تشکیل چندین پرلیتی، حفره دار شدن کمتر توسط فشار لیتواستاتیک و هیدرواستاتیک محدود می شود.

در نتیجه حفره دار شدن و درجه تغییر شکل حفرات، تابعی از فشار محدودکننده محلی و مقدار ویسکوزیته جریان در طول حفرهدار شدن مایع سرد شونده سطحی می باشد. این نوع، تمایل به شکست و پودر شدن بیشتری دارد.

پرلیت گرانولار: همجوار و عمیقتر از پرلیت پامیسی در جایگیری عمومی یافت می شود. بسیار چگالتر از بافت پوشانندهاش بوده، ظاهری شکری یا ساکاروئیدی، رنگ خاکستری تا قهوه ای چربی دارد که اغلب نوارهای جریانی نشان می دهد.

از نظر اسباب کردن، نقطه ثابت انبساط و دانه بندی در حد رضایت بخشی بوده و مغزه گیری از آن برای معدنکاری به آسانی صورت می گیرد.

پرلیت کلاسیکی: از لحاظ چینه شناسی، زیر پرلیت گرانولار (دانه ای) در گنبد دیده می شود. جسم تیپیک خاکستری مرواریدی با اجزا متمرکز پوست پیازی است. به رنگ خاکستری تیره یا سیاه می باشد.

ابسیدین در صورت وجود در داخل این پرلیت یافت می شود که آبگیری ابسیدین و تشکیل پرلیت از آن را نشان می دهد. به طرف داخل جریان، مقدار ابسیدین در پرلیت کلاستیکی تمایل به افزایش دارد اگر چه در ذخایر پرلیت، هسته های ریولیتی، برشهای جریانی و دیگر مواد و ساختارهای بهم پیوسته با جریانهای ولکانیکی و گنبدها یافت می شود.

علاوه بر ابسیدین که ممکن است حاوی ادخالهای شناخته شد هتریدیمیت باشد اغلب مواد غیر قابل انبساط نظیر کوارتز، فلدسپات، بیوتیت، منیتیت و دیگر کانیهای نادر همانند محصولات شیشه زدایی، ممکن است در توده پرلیتی موجود باشد.

کد آیسیک تولید پرلیت
کدهای آیسیک مرتبط با صنعت تولید پرلیت در جدول ذیل ارائه شده است.

جدول1

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>