اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه اوت درای


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه اوت درای وجود دارد؟

شرکت لباس ورزشی کلمبیا، انواع مختلف پارچه اوت داری را تولید می کند؛ در ضمن انواع مختلف فناوری های ضد آب رقیب نیز وجود دارند که باید بین آنها و تکنولوژی اوت درای تمایز قائل شد. در ادامه چند نمونه از آنها را معرفی می کنیم:

1- اوت درای

فن آوری پایه اوت درای شرکت کلمبیا کاملاً شبیه روش عمل آوری ضد آبی است که این شرکت هنگام خرید خط OutDry Technologies S.r.l. در سال 2010 به آن دست پیدا کرد. اکنون تکنولوژی اوت درای با برخورداری از سیستم منحصر به فرد کاربرد گرما و خاصیت ضد آب، نسل بعدی در انواع محصولات شرکت کلمبیا عرضه می شود.

2- اوت درای اکستریم (OutDry Extreme)

فناوری اوت درای اکستریم به روز شده فناوری اوت درای است که قابلیت تنفس و ویژگی های ضد آب آن ارتقا پیدا کرده است. از پارچه تولید شده با فناوری OutDry Extreme نیز همانند پارچه تولید شده با فناوری اوت درای می توان برای تولید لباس های بیرون پوش کاملاً ضد آب استفاده کرد.

3- اوت درای اکستریم اکو (OutDry Extreme Eco)

پارچه OutDry Extreme Eco فاقد هرگونه مواد شیمیایی پرفلوره (PFC) شده است که جزء مواد مضر محسوب شده و می توانند بر سلامت باروری و عملکرد کبد تأثیر بگذارند. پارچه اوت درای اکستریم اکو کاملاً با مواد بازیافتی ساخته می شود و از همان مزایای پارچه های اوت درای یا اوت درای اکستریم نیز بهره مند است، با این تفاوت که در طی روند تولید آن ده ها لیتر در مصرف آب صرفه جویی می گردد.

4- آمنی درای (Omni-Dry)

فناوری آمنی درای را می توان جد منقرض شده فناوری اوت درای به حساب آورد. قبل از اینکه شرکت کلمبیا فن آوری OutDry Technologies S.r.l. را در اختیار بگیرد، آمنی درای فناوری اصلی ضد آب برند کلمبیا بود. از آنجاییکه عملکرد پارچه اوت درای از همه نظر بهتر از پارچه Omni-Dry است، لذا شرکت کلمبیا تصمیم گرفت که این فناوری را کنار بگذارد و امروزه تقریباً پارچه اوت درای کاملاً جایگزین پارچه آمنی درای شده است.

5- گورتکس (GORE-TEX)

پارچه گورتکس که در اوایل دهه 1970 میلادی ساخته شد یکی از معروف ترین مواد ضد آب تولید لباس است. با در نظر گرفتن ستون آب 28000 میلی متری، عملکرد پارچه گورتکس بهتر از عملکرد پارچه اوت درای با ستون آب 2000 میلی متری است. برای اینکه پارچه GORE-TEX قابلیت ضد آب بودن خود را حفظ کند باید مرتباً با پوشش ضد آب (DWR) عمل آوری شود که این فرآیند برای محیط زیست مضر بوده و به صورت بالقوه سمی است. به علاوه گاهی اوقات آب از طریق درزهای این پارچه به آن نفوذ کرده و همین امر از خاصیت آن می کاهد.

6- آمنی تک (Omni-Tech)
آمنی تک جزء فناوری قدیمی شرکت کلمبیا به حساب می آید؛ اما به دلیل کم بودن قابلیت تنفس این پارچه ها در مقایسه با پارچه اوت درای در وهله اول از آنها برای تولید لباس های مورد استفاده در هوای سرد استفاده می شود. پارچه ای که با فناوری Omni-Tech ساخته می شود از یک لایه پارچه قابل تنفس و یک لایه ضد آب رویی تشکیل شده و هنگامیکه پای خشک بودن به میان می آید هرگز به اندازه پارچه اوت درای کارآمد نیست.

7- آمنی هیت (Omni-Heat)

آمنی هیت یک فناوری شرکت کلمبیا است که با ارائه پارچه های عایق، گرمای بدن فرد را باز می تاباند. پارچه Omni-Heat در گام نخست برای ساخت کاپشن و شلوار مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه ها خاصیت ضد آب متوسطی دارند و هدف اصلی از ارائه آنها حفظ گرمای بدن است.

8- آمنی ویک (Omni-Wick)

پارچه تولید شده با این فناوری که مختص شرکت کلمبیا می باشد رطوبت پوست را به خود جذب کرده و به همین دلیل پوست را خشک و خنک نگه می دارد. با وجود اینکه پارچه Omni-Wick از ویژگی رطوبت زدایی برخوردار است اما فقط در مواردی از آن استفاده می شود که لزومی ندارد محصول ضد آب باشد.

9- آمنی شیلد (Omni-Shield)

آمنی شیلد نیز یکی از فناوری های شرکت کلمبیا به حساب می آید که پارچه های دافع آب بدون قابلیت بالا را ارائه می دهد. اما پارچه های ساخته شده با این فناوری به دلیل اینکه مقاومت بالایی در جذب مایعات از خود نشان می دهند ممکن است کمتر نسبت به پارچه اوت درای لکه بگیرند.

پارچه اوت درای بر روی محیط زیست چه تأثیری می گذارد؟

پارچه اوت درای و سایر فناوری های ضد آب مبتنی بر مواد PTFE شدیداً بر محیط زیست تأثیر منفی می گذارند. حتی پارچه OutDry Extreme Eco که فرآیند تولید آن به گونه ای است که فارغ از بسیاری از نگرانی های ذاتی زیست محیطی تولید پارچه اوت درای است نیز زیست تخریب پذیر نمی باشد و بدون استفاده از مواد شیمیایی و مضر قابل تولید نیست.

در طی روند تولید PTFE، محصولات فرعی مثل دی اکسید کربن و اسید فلوئوریک تولید می شوند. قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی به ویژه اسید فلوئوریک منجر به بیماری تب بخار پلیمری می گردد. در نتیجه کارگرانی که در بخش تولید PTFE کار می کنند، باید همیشه از تجهیزات محافظتی استفاده نمایند.

حتی اگر کارگران از محصولات فرعی تولید PTFE در امان باشند، باز هم ممکن است این مواد شیمیایی وارد جو و منابع آبی اطراف تأسیسات تولید PTFE شوند. زمانیکه PTFE وارد خاک می شود به تری فلئورواستات (TFA) تجزیه می شود که به مدت طولانی در اکوسیستم باقی می ماند و به رشد گیاهان آسیب می رساند.

محصولاتی که با پارچه اوت درای ساخته می شوند زیست تخریب پذیر نیستند و بازیافت آنها بسیار مشکل است. از آنجاییکه تولید سالانه پارچه اوت درای درصد بسیار ناچیزی از تولید منسوجات جهانی را تشکیل می دهد، می توان در حالت کلی از تأثیرات زیست محیطی این پارچه در عمل چشم پوشی کرد.

گواهینامه های موجود برای پارچه اوت درای

اوت درای علامت تجاری منحصر به فرد شرکت لباس ورزشی کلمبیا است و از آن فقط در محصولات شرکت کلمبیا استفاده می شود. بنابراین این فناوری واجد شرایط دریافت هیچ گواهینامه مستقلی نیست. به نظر نمی رسد که شرکت کلمبیا برای فناوری اوت درای خودش، گواهینامه مستقلی درخواست کرده باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>