اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پشم مرینوس

روند تولید پشم مرینوس را می توان به چندین مرحله مجزا تقسیم کرد:

1- پشم چینی

پشم نژادهای مختلف گوسفند مرینوس با سرعت های متفاوتی رشد کرده و برای چیدن آماده می شوند. پشم برخی از نژادهای گوسفند مرینوس هر 2 تا 3 ماه یکبار چیده می شود، اما در برخی از نژادها 6 ماه طول می کشد تا پشم گوسفندان برای چیدن آماده گردد. هر راس از گوسفند مرینوس، سالانه بین 3 تا 18 کیلوگرم پشم تولید می کند. معمولاً پشمی که تازه چیده شده، «روغنی» نامیده می شود؛ زیرا مملو از روغن پوست این حیوانات است.

2- تمیزکاری و کاردینگ

سپس چرم روغنی تمیز شده، به درجات مختلف تقسیم گردیده و به صورت رشته های باریک و محکم کاردینگ می شود. این رشته های کارد شده اکنون آماده ریسیدن هستند.

3- ریسندگی

درجات مختلف پشم های مرینوس به صورت جداگانه ریسیده می شوند و سپس به منظور آماده شدن برای روند بافندگی بر روی قرقره ها جمع می گردند.

4- کشبافی یا بافتن

با وجود اینکه الگوی بافت اکثر پارچه های مرینوس بافت ساده یا بافت جناغی است، اما بافتن پشم مرینوس با استفاده از ماشین های بافندگی صنعتی نیز امکان پذیر است. در پارچه هایی که به صورت چند رنگ طراحی می گردند، نخ ها به صورت مجزا قبل از شروع فرآیند کشبافی یا بافندگی رنگ می شوند.

5- رنگرزی و روند پسا عمل آوری

اگر پارچه مرینوس تک رنگ باشد، گاهاً پس از اینکه نخ به صورت پارچه بافته شد، پارچه رنگ می شود. به ندرت پیش می آید که پشم مرینوس در معرض مواد ضد آب یا سایر مواد شیمیایی عمل آوری قرار بگیرد. پشم مرینوس به صورت طبیعی ضد اشتعال است، بنابراین معمولا خیلی کم این پارچه با مواد شیمیایی عمل آوری می گردد.

پارچه پشم مرینوس چه کاربردی دارد؟

تولید کنندگان منسوجات به طور کلی از پشم مرینوس برای تولید پوشاک استفاده می کنند و کمتر پیش می آید که این پارچه در ساخت منسوجات خانگی مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده در پوشاک

محبوب ترین کاربرد پشم مرینوس در تولید ژاکت است. با توجه به اینکه انواع پارچه پشم مرینوس ساخته شده با الیاف ریز به اندازه پارچه پنبه ای، نرم و یا حتی نرم تر از آن هستند، لذا این ماده برای ساخت ژاکت های سبکی که مستقیماً با پوست تماس پیدا می کنند نیز ایده آل است. هر چند که یافتن بلوز، پیراهن و یا حتی زیر پیراهنی های پشمی نیز امکان پذیر است.

در بسیاری از موارد از انواع زبر پشم مرینوس برای تولید ژاکت استفاده می شود، اما می توان از پشم مرینوس برای تولید ژاکت ورزشی هم استفاده کرد. پشم مرینوس به دلیل دوام، نرمی و محبوس کردن گرما برای ساخت لباس های زیر ایده آل است. در اصل تولید هر نوع لباس عایق با پشم مرینوس امکان پذیر است، اما این نوع پارچه معمولاً مخصوص لباس های کژوال یا ورزشی است، و اغلب در لباس های رسمی از آن استفاده نمی شود.

استفاده در منسوجات خانگی

از پشم مرینوس معمولاً برای ساخت پتو استفاده می شود. پشم مرینوس به عنوان لایه ای مابین ملحفه و روتختی قرار می گیرد، در ضمن این پشم دارای خصوصیت عایق می باشد. پشم مرینوس به دلیل نرمی لوکس آن و احتباس هوا، ماده ای محبوب برای ساخت روتختی محسوب می شود.

پارچه پشم مرینوس در چه مناطقی از جهان تولید می گردد؟

استرالیا با تولید تقریبی سالیانه 350 میلیون کیلوگرم پشم، برترین صادرکننده پشم مرینوس در جهان است. قسمت اعظم گوسفندان مرینوس جهان در استرالیا قرار دارند و پشم سازی بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی روستایی استرالیایی به حساب می آید. در ضمن مقادیر زیادی از پشم مرینوس نیز در آفریقای جنوبی و ایالات متحده تولید می شوند.

قیمت پارچه پشم مرینوس به چه صورت است؟

پارچه پشم مرینوس علیرغم نرمی و لوکس بودن آن یکی از ارزان ترین انواع پارچه های پشمی است. به دلیل پرورش گسترده گوسفندان مرینوس در استرالیا مشکلی از بابت تامین تقاضا وجود ندارد و همین امر باعث پایین آمدن قیمت این پارچه می شود. اکثر درجات پشم مرینوس از ترمه، موهر و یا سایر انواع پشم های نرم ارزان تر هستند و در پاره ای موارد این نوع پشم فراوان تقریباً به اندازه پنبه ارزان است. معمولاً پشم های مرینوس مرغوب یا ارگانیک قیمت بالاتری دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>