اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پشم مرینوس


چه تفاوتی بین انواع مختلف پشم مرینوس وجود دارد؟

پشم مرینوس به درجات مختلفی طبقه بندی می شود. هر چه عرض الیاف مرینوسی که برای ساخت پارچه مورد استفاده قرار می گیرند برحسب میکرون کمتر باشد، درجه پشم بالاتر بوده و پشم باکیفیت تر است. در ادامه چند نمونه از درجات معمول پشم مرینوس را معرفی می کنیم:

1- پشم مرینوس پهن (عرض 23 تا 24.5 میکرون)

این نوع از پشم مرینوس که به پشم مرینوس محکم معروف است، زمخت ترین، زبرترین و در عین حال باداوم ترین نوع پشم مرینوس محسوب می گردد. این نوع از پشم مرینوس معمولاً برای لباس های بیرون پوش و سایر کاربردهایی که در آن پارچه مستقیماً با پوست تماس پیدا نمی کند مناسب است؛ این نوع از پشم برای ترکیب با الیاف ظریف تری مانند پنبه یا ابریشم کاربردی ندارد.

2- پشم مرینوس متوسط (عرض 19.6 تا 22.9 میکرون)

گاهاً می توان از این نوع پشم مرینوس برای تولید لباس هایی که مستقیماً با پوست تماس پیدا می کنند استفاده کرد؛ اما این نوع پشم بیشتر برای ساخت ژاکت های ورزشی، پتو و سایر منسوجات کاربردی که در آنها درجه زبری این نوع پارچه قابل قبول است، استفاده می شود.

3- پشم مرینوس ظریف (عرض 18.6 تا 19.5 میکرون)

بیشتر لباس های پشمی موجود در بازار با پشم مرینوس ظریف ساخته می شوند. اگر چه این نوع پشم مرینوس بسیار گران نیست، اما تقریباً به اندازه ترمه یا پشم بز آنگورا لوکس است.

4- پشم مرینوس بسیار ظریف (عرض 15 تا 18.5 میکرون)

پشم مرینوس در این درجه با ترمه و سایر انواع پشم های بسیار ظریف رقابت می کند. تولید این درجه از پشم مرینوس در مقادیر بسیار کم و با افزایش قیمت امکان پذیر است.

5- پشم مرینوس فوق العاده ظریف (عرض 11.5 تا 15 میکرون)

این نوع از پشم نادرترین و لوکس ترین نوع پشم مرینوس محسوب می شود؛ در ضمن این پشم قیمت بسیار بالایی دارد. این درجه از پشم مرینوس با ترمه، پشم آنگورا و سایر انواع پشم های فوق العاده نرم برابری می کند.

پارچه پشم مرینوس بر روی محیط زیست چه تأثیری می گذارد؟

پشم مرینوس به طور کلی جزء منسوجاتی است که کمترین تأثیر منفی را بر محیط زیست می گذارد. تولید پشم مرینوس مستلزم استفاده از هیچگونه سموم مصنوعی دفع آفات، کودها یا مواد شیمیایی زراعی نیست، و قسمت اعظم پشم مرینوس در مناطقی تولید می شود که گوسفندان می توانند به صورت طبیعی و بدون اینکه به اکوسیستم های طبیعی به صورت دائمی آسیب برسانند، بچرند. پشم مرینوس به صورت طبیعی زیست تخریب پذیر است و از این رو منجر به آلودگی پلاستیکی نمی شود. به علاوه لزومی ندارد پارچه مرینوس در معرض مواد ضد اشتعال یا سایر مواد پسا عمل آوری که ممکن است شامل مواد شیمیایی مضر باشند، قرار گیرد.

یکی از تأثیرات مهم زیست محیطی تولید پشم مرینوس، فرسایش خاک است. اگر گوسفندان مرینوس به صورت صحیحی چرا داده نشوند، می توانند به گیاهان و خاک اطراف آنها آسیب برسانند و در نتیجه باعث بایر شدن و بی حاصل شدن بخش های زیادی از زمین شوند. مقابله با این آسیب های بالقوه زیست محیطی با پرورش گوسفندان مرینوس به روش های پایدار امکان پذیر است.

چنانچه از جنبه اخلاقی به قضیه نگاه کنیم متاسفانه مشاهده می کنیم که غالب پرورش دهندگان، گوسفندان مرینوس را مورد آزار و اذیت قرار می دهند. فعالان حقوق حیوانات بالخص بر روشی به نام مولسینگ (mulesing) متمرکز شده اند که شامل برداشتن پوست اطراف مقعد و غدد جنسی گوسفندان به منظور جلوگیری از رشد نوعی عفونت انگلی کشنده دردناک به نام انگل flystrike است.

زمانیکه پوست آن قسمت از بدن حیوان دوباره رشد کند، گوسفندان کمتر در معرض آن انگل خطرناک قرار می گیرند و همین امر ظاهراً این عمل پیشگیرانه رایج را توجیه می کند. بعضی از گوسفندان در اوایل زندگی خود مولسینگ می شوند، ولی اکثر گوسفندان مرینوس استرالیایی و سایر گوسفندان مرینوس جهان غالباً سر وقت به چراگاه برده می شوند و بدون اعمال خشونت پشم آنها چیده می گردد.

گواهینامه های موجود برای پارچه پشم مرینوس

Woolmark سازمان اصلی تائید کننده پشم مرینوس در جهان است. علاوه بر اینکه Woolmark یک برند محبوب پشم محسوب می شود؛ محصولات پشمی که با روش های پایدار و عاری از خشونت نیز ساخته می شوند را تائید می کند. چنانچه پشم مرینوس در ایالات متحده یا اتحادیه اروپا تولید شود، ممکن است بتواند گواهینامه ارگانیک USDA یا کمیسیون اروپا را دریافت کند.

در ضمن تولید کنندگان محصولات پشم مرینوس ارگانیک بدون توجه به محل تولید پشم و در هر کجای کره زمین که حضور داشته باشند می توانند گواهینامه های OEKO-TEX یا استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS) را دریافت نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>