اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه چرم


تاریخچه چرم

منشا دقیق تاریخ ساخت چرم مشخص نیست. حداقل 400 هزار سال است که انسان خود را با پوست حیوانات می پوشاند؛ اما این پوست های کرکی و عمل آوری نشده، کوچک ترین شباهتی به پارچه های امروزی که با دقت تمیز و دباغی می شوند، نداشتند.

به نظر می رسد که اولین محصولات چرمی عمل آوری شده در حدود 5000 سال قبل از میلاد به وجود آمده اند؛ در واقع صنعتگران با خشک کردن پوست حیوانات در برابر آفتاب، نرم کردن آنها با چربی حیوانات، نمک زدن و دودی کردن این پوست ها، آنها را برای ساخت پارچه های چرمی نگهداری می کردند.

حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح، مصریان نحوه دباغی کردن چرم را با تانن های برگرفته از گیاهان فرا گرفته بودند. تانن ها (Tannins) جزء ترکیبات قابض طبیعی هستند که از تجزیه کلاژن در پوست حیوانات جلوگیری می کنند.

با فروپاشی امپراطوری رم که به عنوان مرکز چرم جهان باستان شناخته می شد، هنر ساخت چرم همچنان در عربستان حفظ شد. تا اواخر قرون وسطی، کارگران عرب چرم کار به خاطر صنایع دستی خود بسیار مشهور بودند؛ به گونه ای که تا به امروز انواع خاصی از چرم که به نام مراکش، قرطبه و اسپانیا (که قرن ها تحت حکومت اعراب بوده است) نامگذاری شده بودند، همچنان نام خود را حفظ کرده اند.

با طلوع رنسانس، اروپا دوباره جایگاه خود را به عنوان مرکز تجارت و صنعت جهان به دست آورد و در طول قرون 17 و 18، ایتالیا توانست موقعیت خودش را به عنوان مرکز هنرهای چرمی تثبیت کند. در این دوره علاوه بر اینکه چرم یک پارچه لباسی محبوب بود توانست تا در دوره رنسانس جنگ زده نیز به ماده ای پر تقاضا برای ساخت سلاح های سبک تبدیل شد.

در دوره روشنگری، چرم همچنان محبوبیت خود را به عنوان یک ماده پر کاربرد در تولید لباس و اکسسوری حفظ کرد؛ در ضمن این منسوج به یک ماده عالی برای صحافی کتاب نیز تبدیل شد. انقلاب صنعتی باعث ظهور دستگاه های اتوماتیک ساخت چرم شد و کم کم در اواخر قرن نوزدهم اولین روش های دباغی معدنی با استفاده از کروم که از آن زمان تا به امروز به ماده اصلی دباغی چرم تبدیل شده است، توسعه پیدا کردند.

چرم در عصر حاضر

چرم همچنان یک پارچه محبوب خواستنی در سطح جهان محسوب می شود. علی الخصوص در کشورهای پر جمعیت و در حال توسعه مانند هند، پاکستان و بنگلادش، چرم یکی از مواد اولیه ساخت کیف، کفش و سایر اقلام روزمره به حساب می آید. چرم مدرن از نظر درجه بندی بسیار متفاوت است و چرمی که در هند، چین و سایر نقاط جهان تولید می شوند معمولاً جزء چرم های مرغوب به شمار نمی آیند.

در عوض ایتالیا کانون چرم مرغوب محسوب می شود؛ کشوری که بیش از 500 سال است جایگاه خود را به عنوان تولید کننده برتر چرم های ظریف در جهان حفظ کرده است. مردم از هر ملیتی برای خرید کالاهای چرمی اصیل ایتالیایی صف می کشند و شناخته شده ترین برندهای طراح از جمله گوچی (Gucci) و کوچ (Coach) تقریباً به صورت انحصاری از چرم ساخت ایتالیا استفاده می کنند.

عصر مدرن چیزهای زیادی را به خود دیده است، از ظهور چرم های بی کیفیت مثل چرم های بازیافتی یا چرم های «پیوندی» گرفته تا بهترین کالاهای چرمی ساخته شده در طول تاریخ که از جمله آنها می توان به چرم های اصیل ایتالیایی معروف به تاپ گرین اشاره کرد. با وجود اینکه چرم در دوره های اخیر به دلیل نگرانی های مرتبط با حقوق حیوانات تا اندازه ای محبوبیت خود را از دست داده است، اما همچنان دانش رایجی که به سادگی چرم را به صنایع دستی زیبا تبدیل می کند، هیچ جایگزینی ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>