اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پلارتک


پارچه پلارتک چگونه تولید می شود؟

شرکت پلارتک در حال حاضر صدها نوع مختلف از پارچه را تولید می کند و دامنه محصولات آن محدود به پشم نیست. با این حال، پارچه پشم مصنوعی تولیدی توسط پلارتک با استفاده از یک فرآیند عمومی بدون توجه به زیر مجموعه آن تولید می گردد.

1- تولید پلی استر

بسیاری از انواع پشم پلارتک در حال حاضر با استفاده از مواد بازیافتی مثل بطری های پلی اتیلن ترفتالات (PET) ملت داون شده ساخته می گردند. پارچه پلی استری جدید یا ویرجین نیز می تواند با واکنش ترفتالیک اسید با اتیلن گلیکول تحت حرارت بالا تولید شود. در هر حالت، یک مایع ویسکوز شکل می گیرد که جهت ایجاد الیاف از طریق اسپینرت ها اکسترود می گردد. اسپینرت می تواند با سوراخ های سفارشی سازی شده جهت تولید الیاف با شکل های منحصر به فرد مجهز شود.

2- کشبافی یا بافتن

در ادامه یک ماشین کشبافی یا بافندگی در کارخانه تولید پلارتک جهت تولید پارچه، الیاف پلی استری را ترکیب می کند که از نظر ظاهر و شکل تقریبا مشابه پشم خالص هستند. این پارچه در ورقه های بلند و عریض تولید می گردد.

3- رنگرزی

شرکت پلارتک از سال 2010 جهت رنگرزی ورقه های تکمیل شده پارچه از فرآیند پخت فشاری 12 ساعته استفاده می کند.

4- عمل آوری های اضافی

با توجه به کاربرد مورد نظر پارچه، پلارتکشاید پشم پلی استری خودش را در معرض عمل آوری دافع آب دوگانه، دافع آتش یا دیگر موارد قرار دهد. وقتی رنگرزی و عمل آوری به درستی انجام شود، پشم پلارتک برای انتقال به یک برند تولید کننده لباس بیرونی جهت مشارکت در ساخت محصولات نهایی آماده است.

پارچه پلارتک چه کاربردی دارد؟

پارچه پلارتک نخست جهت تولید لباس به کار می رود. این پارچه که در اصل به عنوان جایگزینی برای ژاکت های پشمی محبوبیت پیدا کرده، اکنون در تولید سوئیتر، شلوار ورزشی، پیراهن، کلاه و انواع دیگری از کاربردهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع خاصی از فلیس پلارتک که جهت مقاومت در برابر رطوبت طراحی شده اند به عنوان لایه های اصلی استفاده می شوند.

از آنجاییکه پلارتک، دسته منسوجات خودش را در سال های اخیر به شکل قابل توجهی گسترش داده، لذا این شرکت در حال حاضر به تولید پارچه های ضد آب نیز مشغول است که معمولا در بارانی، دستکش و دیگر کاربردهایی که مقاومت در برابر آب مطلوب است، مورد استفاده قرار می گیرند.

پارچه پلارتک در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

هر چند که شرکت پلارتک در حال حاضر، کارخانه هایی در شانگهای چین و دیگر مناطق جهان دارد، اما این شرکت هنوز هم عمده پارچه های خودش را در ایالات متحده تولید می نماید. از زمانیکه شرکت پلارتک، دفتر مرکزی خودش در ماساچوست را در سال 2016 تعطیل کرده، کارخانه هایش در نیوهمپشایر و تنسی وظیفه اصلی تولیدات این شرکت را برعهده دارند.

قیمت پارچه پلارتک به چه صورت است؟

پارچه پلارتک با توجه به زیر مجموعه پارچه مورد تقاضا، قیمتش تغییر می کند. پارچه پلارتک کلاسیک نسبتا ارزان قیمت است، اما گونه های دیگر این پارچه که جهت ضد آب بودن و مقاومت در برابر آتش طراحی شده اند، شاید گران قیمت باشند. گران ترین نوع پارچه پلارتک، نئوشل (NeoShell) است که شرکت پلارتک اخیرا آن را به عنوان رقیبی برای گورتکس (GORE-TEX)، اوت درای (OutDry) و دیگر منسوجات مشابه ضد آب منتشر کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>