اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پلارتک


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه پلارتک وجود دارد؟

شرکت پلارتک در حال حاضر ده ها نوع مختلف از پارچه ها را تولید می کند که هر یک از این محصولات نساجی، ویژگی های خاص خودشان را دارند. جهت ساده سازی موضوع، این محصولات را در چهار بخش مجزا دسته بندی کرده ایم. همچنین به تغییرات وزنی پارچه های پلارتک اشاره خواهیم کرد و در مورد منسوجات رقیب هم مواردی ذکر می کنیم.

1- پارچه های لایه اصلی پلارتک

تولیدات دسته لایه اصلی پلارتک، تقریبا جدیدترین محصول این شرکت به حساب می آیند. این نوع پارچه ها با مشکلات دیگر منسوجات پلارتک مثل جذب رطوبت یا قابلیت تنفس پذیری مقابله می کنند. محصولات این دسته شامل پاور درای پلارتک، گرید پاور پلارتک و وول پاور پلارتک که پلی استر را با پشم مرینوس خالص ترکیب می کند، هستند. اما هیچکدام از این محصولات به اندازه دلتا پلارتک با اهمیت نیستند. این پارچه به دلیل کاهش میزان چسبندگی و افزایش نقاط تماس برای فعالیت های ورزشی آب و هوای گرم ایده آل است.

2- پارچه های عایق پلارتک

منسوجات عایقی که توسط شرکت پلارتک تولید می شوند، همگی تغییراتی بر روی پارچه اصلی این برند هستند. مثلا آلفا پلارتک تقریبا نسخه به روز شده پشم پلی استری اصلی این برند است یا دایرکت آلفا پلارتک نیز پارچه مشابهی است که ویژگی های جذب رطوبت بیشتری دارد. فلیس پلارتک نیز نام جدیدی برای محصولات پشمی اصیل پلارتک محسوب می شود. دیگر پارچه های این دسته عبارتند از:

  • هند فیس پلارتک (Polartec Hardface)
  • های لافت پلارتک (Polartec High Loft)
  • ایر پاور پلارتک (Polartec Power Air)
  • فیل پاور پلارتک (Polartec Power Fill)
  • فلیس شیرلینگ پلارتک (Polartec Shearling Fleece)
  • پرو ترمال پلارتک (Polartec Thermal Pro)
  • پرو ویند پلارتک (Polartec Wind Pro)

3- پارچه های محافظ آب و هوایی پلارتک

پلارتک در سال 2011، خط تولید پارچه نئوشل را به عنوان رقیب مستقیم دیگر مواد مقاوم در برابر آب مانند گورتکس، اوت درای و اونت راه اندازی نمود. نئوشل در یک دسته متنوع از محصولات تولیدی توسط برندهای طرف قرارداد پلارتک جای می گیرد، بنابراین این شرکت چند پارچه محافظ آب و هوایی دیگر مثل پاور شیلد و پرو پاور شیلد  که تغییراتی نسبت به پشم مصنوعی اصلی این برند هستند را ارائه نموده است. ویند بلاک دیگر نمونه از پارچه های محافظ آب و هوایی پلارتک است که خصوصیات عایق، مقاومت در برابر آب و باد را فراهم می کند.

4- پارچه های مقاوم در برابر آتش پلارتک

شرکت پلارتک، خطوط پارچه های مقاوم در برابر آتش خودش را منحصرا در سال 2003 برای ارتش ایالات متحده توسعه داد. در آن زمان، پارچه های مصنوعی در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت تولیدی توسط انفجارهای ضربه ای IED به ذوب شدن تمایل پیدا می کردند. امروزه شرکت پلارتک علاوه بر تأمین نیازهای پارچه های مقاوم در برابر آتش ارتش ایالات متحده، این نوع منسوجات را در کالاهای مصرفی نیز گنجانده است. برخی از نمونه پارچه های مقاوم در برابر آتش که پلارتک ارائه می دهد، به شرح زیر هستند:

  • اف ار پاور درای پلارتک (Polartec Power Dry FR)
  • اف ار پاورگرید پلارتک (Polartec Power Grid FR)
  • اف ار پاور استرچ پلارتک (Polartec Power Stretch FR)
  • اف ار پاور وول پلارتک (Polartec Power Wool FR)
  • اف ار پرو ترمال پلارتک (Polartec Thermal Pro FR)
  • اف ار پرو ویند پلارتک (Polartec Wind Pro FR)
  • اف ار پاور شیلد پلارتک (Polartec Power Shield FR)

شرکت پلارتک، پارچه های مقاوم در برابر آتش سفارشی را برای پوشش مخصوص کار و کاربردهای نظامی نیز تولید می کند.

5- تغییرات وزنی پشم (فلیس) پلارتک

پشم پلارتک معمولا در درجه های طراحی شده توسط ضخامت های میکرون ارائه داده می شود. شرکت پلارتک در حال حاضر، تعداد بسیار زیادی از انواع پارچه را تولید می کند، بنابراین منسوجات تولیدی این شرکت شاید دیگر توسط این متغیر قابل جداسازی نباشند. با این حال انواع سنتی پشم پلارتک هنوز در ضخامت های 100، 200 و 300 میکرونی دسته بندی می گردند.

6- پشم Refrigiwear

شرکت Refrigiwear، برند رقیب شرکت پلارتک است که لباس های عایق تولید می نماید. هر چند که شرکت Refrigiwear بیشتر بر روی لباس کار به شدت عایق برای محیط های آب و هوایی سرد تمرکز دارد، اما این برند نیز پشم پلی استری با ویژگی های مشابه پشم پلارتک را نیز تولید می کند.

7- پارچه های مقاوم در برابر آب جایگزین

شرکت پلارتک در حال حاضر، محصولات نئوشل و واتر پروف (waterproof) را می سازد و با محصولاتی مثل گورتکس، اوت درای، اونت و منسوجات مشابه که خصوصیات ضد آب دارند، رقابت می کند.

پارچه پلارتک بر روی محیط زیست چه تأثیری می گذارد؟

فلیس مصنوعی به شدت تأثیر منفی بر روی محیط زیست ایجاد می کند. پلی استر یک ماده پتروشیمی است، یعنی از طریق نفت خام به دست می آید. در طول فرآیند تولید پلی استر، انواع آلاینده های زیست محیطی آزاد می شود.

برای به دست آوردن انبوه پشم طبیعی، پشم مصنوعی از الیاف سست تشکیل شده است. در نتیجه این نوع پشم ها یکی از بزرگ ترین مشارکت کننده های آلودگی میکرو الیاف هستند. مطالعات نشان می دهند که شستشوی هر باره فلیس پلی استری می تواند تا حدود 1 میلیون میکرو الیاف را به درون منابع آبی آزاد نماید. فلیس پلی استری (Polyester fleece) زیست تجزیه پذیر نیست، بنابراین بعد از استفاده به مدت ده ها یا قرن ها در محیط زیست باقی می ماند.

گواهینامه های موجود برای پارچه پلارتک

شرکت پلارتک در سال 2005 برای همه محصولات خودش، گواهینامه OEKO-TEX را کسب نموده است. این موضوع نشان می دهد که این برند از فرآیندهای تجدید پذیر جهت تولید منسوجاتش استفاده می نماید. محصولاتی که برندها با استفاده از فلیس پلارتک تولید می کنند، واجد شرایط دریافت گواهینامه های دیگر نیستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>