اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه سویا


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه سویا وجود دارد؟

هر یک از فرآیندهای تولیدی، شکل های کمی متفاوت از پارچه سویا را نتیجه می دهند؛ اما این منسوج تا حد زیادی از خصوصیات کلی برخوردار است. با این حال جهت بهبود یا تغییر خواص آن، امکان مخلوط الیاف سویا با دیگر منسوجات وجود دارد. چند نمونه از انواع موجود پارچه سویا به شرح زیر هستند:

1- پارچه سویای خالص (Pure soy fabric)

پارچه سویای کاملا فرآوری شده با پروتئین سویا از کشش، قابلیت تنفس و درخشندگی بالایی بهره می برد. با این حال این پارچه دارای مقاومت پایینی است و رنگ آمیزی آن گاهی اوقات می تواند دردسرساز باشد.

2- ترکیب سویا- پنبه

تولید کنندگان نساجی معمولا پارچه سویا را با پنبه جهت بهبود دوام پذیری آن ترکیب می نمایند. پارچه های ترکیبی سویا- پنبه، درخشندگی ابریشمی مانند الیاف سویای خالص را حفظ می کنند و استحکام پنبه را نیز به کار می گیرند. بنابراین تولید کنندگان لباس معمولا برای ساخت لباس های ورزشی از ترکیب سویا- پنبه استفاده می نمایند.

3- ترکیب سویا- پشم

هر چند که امروزه این نوع ترکیب کمتر رواج دارد، اما هنری فورد در میانه قرن بیستم میلادی از ترکیب پارچه سویا و پشم بسیار استفاده می کرد. پارچه های ترکیبی سویا- پشم، کشش و نرمی پارچه سویا را حفظ می نمایند و در عین حال از مزیت عایق و دوام پذیری پشم نیز استفاده می کنند.

پارچه سویا چه تأثیری بر روی محیط زیست می گذارد؟

مزیت زیست محیطی پارچه سویا، پیچیده و چند وجهی است. از یکسو پارچه سویا یکی از سازگارترین پارچه ها با محیط زیست به شمار می آید، چون از مواد به درد نخور استخراج می گردد. تولید پارچه سویای مشتق شده از این ضایعات، میزان ورود آنها به محل های دفن زباله را کاهش می دهد و یک استفاده اضافی برای آنها فراهم می کند.

با این حال تبدیل پروتئین سویا به پارچه، اغلب مستلزم استفاده از مواد شیمیایی خطرناک است. هر چند که امکان تولید پروتئین سویا بدون استفاده از مواد قلیایی امکان پذیر است، اما دیگر روش ها به هزینه های زیادی نیازمندند و مخصوصا تولید کنندگان نساجی در چین معمولا اولویت های زیست محیطی را برای دستیابی به سود حداکثر نادیده می گیرند.

نگرانی اصلی به استفاده از فرمالده جهت تقویت الیاف سویا مربوط می شود. تولید کنندگان نساجی نباید هیچ گاه از فرمالدهید جهت تولید پارچه استفاده نمایند. این حق مردم جهان است که از این ماده شیمیایی سمی تا حد ممکن کمتر استفاده شود.

اما آن دسته از تولید کنندگان پارچه سویا که از مواد قلیایی و فرمالدهید استفاده نمی کنند، یکی از سازگارترین پارچه ها را تولید می نمایند. علاوه بر اینکه از طریق مواد به درد نخور ساخته می شوند، به شدت زیست تجزیه پذیر هستند و آلودگی قابل توجهی به وجود نمی آورند.

گواهینامه های موجود پارچه سویا

پارچه سویا شاید توسط تأیید کننده های بین المللی منسوجات ارگانیک مانند OEKO-TEX یا استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS) واجد شرایط دریافت گواهینامه تلقی گردد. تولید کنندگان پارچه سویا در ایالات متحده یا اتحادیه اروپا شاید بتوانند گواهینامه USDA یا ارگانیک کمیسیون اروپا را دریافت کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>