اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه ولور

پارچه ولور چگونه تولید می شود؟

تولید پارچه ولور از چند گام اساسی تشکیل شده است. هر چند که بافتن ولور شبیه بافتن ولوت است، اما فرآیند آن ساده تر و از قیمت کمتری برخوردار است.

1- تولید نخ الیاف

اولین گام در تولید پارچه ولور، جمع آوری ماده نساجی مناسب است. ولور از نظر سنتی به عنوان جایگزینی برای ابریشم که برای ساخت مخمل به کار می رود از طریق پنبه تولید می گردد. با این حال امروزه اکثر پارچه های ولور متشکل از الیاف پلی استری هستند.پلی استر یک پلیمر ساختار یافته از اجزاء زغال سنگ و نفت خام است.

تولید کنندگان نساجی با استفاده از انواع مواد شیمیایی سمی، این پلیمر را به مایع تبدیل می کنند و سپس آن را از طریق اسپینرت ها به شکل الیاف اکسترود می نمایند. پلی استر ممکن است به نخ ریسیده شود، اما معمولا در شکل الیاف ضخیم که مثل نخ به نظر می رسند، تولید می گردند.

2- فرآیند بافت کشباف حلقوی

در حالت سنتی تنها روش تولید ولوت با استفاده از یک نوع خاص از ماشین بافندگی دستی که اساسا دو پارچه را در یک زمان می بافد، امکان پذیر است. توسعه ولور، پاسخ مستقیمی به ویژگی های زمان بر بودن این فرآیند تلقی می شود که قیمت به شدت بالای ولوت را با کاهش رو به رو کرد. هر چند که هم ولوت و هم ولور جزء پارچه های بافت حلقوی در نظر گرفته می شوند، اما فرآیند منحصر استفاده شده برای تولید ولور به عنوان کشباف حلقوی شناخته می گردد.

3- عمل آوری پس از بافت

پس از اینکه پارچه ولور بافته شد، ممکن است در معرض چندین عمل آوری پس از تولید قرار گیرد. هر چند که رنگ آمیزی الیاف پلی استر و پنبه قبل از بافتن، امکان پذیر است، اما فرآیند رنگرزی شاید بعد از کامل شدن طاقه های پارچه نیز انجام گیرد. ولور پلی استری استفاده شده برای پرده های صحنه معمولا در معرض عمل آوری های مقاومت در برابر آتش نیز قرار می گیرند تا از آتش گرفتن این پارچه در صورت حریق سالن تئاتر جلوگیری گردد.

پارچه ولور چه کاربردی دارد؟

امروزه استفاده قابل توجه از ولور به پرده های صحنه تئاتر مربوط می شود. در حالی که استفاده از ولور در پوشاک در طول چند دهه گذشته به صورت قابل توجهی با افت مواجه گردیده، اما باز هم این پارچه مورد تقاضای سالن های تئاتر سراسر جهان است. بیشتر تئاترهای زنده، چندین پرده صحنه ولور به عنوان پشتیبان دارند، و حتی در سالن های سینما اغلب از ولور به عنوان صفحه نمایش استفاده می گردد.

ولور هنوز هم ماده نسبتا محبوبی برای پارچه رومبلی باقی مانده است. با این حال بیشتر مبلمان تودوزی شده با ولور، وینتیج یا عتیقه هستند، چون در حال حاضر استفاده از ولور به عنوان رومبلی چندان رایج نیست. در حوزه پوشاک، یافتن لباس های ورزشی، ژاکت، پیراهن، دامن، بلوز، سویشرت و شلوار ساخته شده با ولور امکان پذیر است. دیگر کاربرد مدرن ولور، ماده آستر متصل شده به داخل جعبه های جواهرآلات است.

پارچه ولور در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

بیشتر ولور موجود در جهان از الیاف پنبه یا پلی استر تشکیل شده است. هر چند که هند نسبت به دیگر کشورها میزان بیشتری پنبه خام تولید می کند، اما چین بخش اعظم محصولات نهایی پنبه را صادر می نماید. چین همچنین بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده محصولات پارچه مصنوعی است.

قیمت پارچه ولور به چه صورت است؟

پارچه ولور نسبتا ارزان قیمت است. این منسوج نسبت به مخمل خالص خیلی قیمت پایین تری دارد، و از نظر قیمتی با منسوجات طبیعی و مصنوعی قابل مقایسه است. ولور پنبه ای معمولا نسبت به ولور پلی استری به طور قابل توجهی از قیمت بیشتری برخوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>