اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه ماهوت


پارچه ماهوت چگونه تولید می شود؟

از آنجایی که پارچه ماهوت نوعی پارچه بافته شده است، لذا مراحل اولیه روند تولید این پارچه تا حد زیادی به گام های اصلی تولید سایر منسوجات پشمی شباهت دارد. یعنی در ابتدا پشم گوسفند و سایر حیوانات پشمی چیده می شود، و پس از آن کارگران این پشم های چیده شده را به درجات مختلف تقسیم می کنند.

سپس پشم های مرغوب و الیاف بلند کاردینگ شده، و تبدیل به رشته های بلند و غیر یکنواخت الیاف می شوند. تولید کنندگان پشم پس از شستشو، پشم های کارد شده را به شکل نخ می ریسند؛ این نخ های پشمی قبل از اینکه به شکل پارچه بافته شوند بار دیگر شسته می شوند.

کار تولید بیشتر پارچه های پشمی در این مرحله به اتمام می رسد، اما پارچه ماهوت مثل سایر پارچه های پشمی نیست. برای اینکه این پارچه به شکل نهایی و نمدی خود در آید؛ تولید کنندگان منسوجات آن را تحت گرما، آب و فشار قرار می دهند.

روی هم رفته این سه عامل باعث می شوند که پارچه ماهوت به یک ورقه ضخیم و تا حدی غیر قابل انعطاف متشکل از الیاف در هم پیوسته برگشت ناپذیر تبدیل شود. علی رغم اینکه ماهوت اغلب نازک تر از پارچه نمدی است اما با توجه به اینکه پارچه پایه آن یک پارچه بافته شده می باشد لذا دوام بسیار خوبی دارد؛ چون پارچه نمدی فقط با ترکیب الیاف خام با هم و قرار دادن آنها در معرض رطوبت، گرما و فشار ساخته می شود.

پارچه ماهوت چه کاربردی دارد؟

رایج ترین مورد استفاده از پارچه ماهوت، استفاده از آن برای روکش کردن میزهای پول (نوعی بیلیارد) است. از این پارچه برای روکش کردن سایر میزهای بازی هم استفاده می شود، اما ممکن است پارچه های دیگری نیز برای روکش کردن سایر میزهای بازی به کار برده شود. با این حال پارچه های ماهوت برای میزهای پول یا بیلیارد یک استاندارد طلایی به حساب می آیند و کارشناسان میزهای پولی که فاقد روکش ماهوت باشند را اصیل نمی دانند.

سوابق تاریخی نشان می دهند که استفاده از پارچه ماهوت در دوره استعمار آمریکا تا اندازه ای برای دوخت لباس های زنانه رایج بوده است، اما اکنون استفاده از پارچه ماهوت در لباس های معمولی بسیار غیر معمول است. در عوض ماهوت یک پارچه محبوب برای دوخت لباس های خاص یا نمایشی است، و این پارچه دوباره در بین جامعه بین المللی لباس های مبدل محبوبیت پیدا کرده است.

در برخی از موارد هنوز هم می توان از پارچه ماهوت به عنوان یک عایق صدا استفاده کرد، اما امروزه مواد عایق صدا در داخل درها و دیوارها قرار می گیرند و روکش کردن درها و دیوارها با مواد عایق دیگر چندان رایج نیست. از دیگر کاربردهای پارچه ماهوت می توان به پوشش محراب کلیساهای کاتولیک و مواد بالشتکی استفاده شده در پایه های ویترین های موزه ها اشاره کرد.

پارچه ماهوت در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

اکثر پارچه های ماهوت هنوز هم با پشم ساخته می شوند، اما قرن هاست که ماهوت با کیفیت پایین به جای پشم از طریق پنبه تولید می گردد. اخیراً تولید کنندگان از الیاف مصنوعی هم برای تولید پارچه ماهوت استفاده کرده اند، اما از آنجاییکه پارچه ماهوت پشمی خاصیت منحصر به فردی دارد که آن را برای میزهای بازی ایده آل می کند، اشکال مصنوعی پارچه ماهوت هرگز به اندازه نمد مصنوعی محبوبیت پیدا نکرده اند.

چین در تولید منسوجات در سراسر دنیا حرف اول را می زند؛ در ضمن این کشور اکثریت قریب به اتفاق پارچه های مصنوعی جهان را تولید می کند. استرالیا بزرگ ترین صادر کننده پشم در جهان است و هند بیش از هر کشوری دیگری پنبه پرورش می دهد. اما هر دو کشور استرالیا و هند، بخش اعظم الیاف منسوج خام خود را برای پرداخت به چین می فرستند.

قیمت پارچه ماهوت به چه صورت است؟
به دلیل روندهای پیچیده ساخت پارچه ماهوت، می توان گفت که ماهوت یکی از گران قیمت ترین اعضای خانواده پارچه های پشمی محسوب می شود. پارچه ماهوت ساخته شده با پنبه به طور متوسط اندکی از پارچه ماهوت پشمی ارزان تر است و در این میان پارچه های ماهوت تولیدی با الیاف مصنوعی کمترین هزینه را دارند. با وجود اینکه ویژگی های ماهوت مصنوعی بسیار متفاوت از ماهوت پنبه ای یا حتی پشمی نیست، اما عملاً باید پارچه ماهوت ساخته شده با ریون و آکریلیک را یک پارچه متفاوت در نظر گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>