اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه باتیست

پارچه باتیست چگونه تولید می شود؟

لینن از الیاف گیاه کتان و پنبه از الیاف کرکی مانندی که دانه های پنبه به نام قوزه را احاطه کرده اند، به دست می آید. تولید کنندگان منسوجات الیاف پلی استر را از مواد پتروشیمی تولید می کنند و لیوسل با قرار دادن خمیر چوب در معرض انواع مواد شیمیایی سوزآور به دست می آید.

از آنجاییکه انتظار می رود پارچه باتیست یک پارچه نرم و ظریف باشد، بنابراین تولید کنندگان نساجی معمولاً برای تولید این پارچه ها از نخ های شانه شده استفاده می کنند. نخ های شانه شده در مقایسه با نخ های کارد شده در طول خود نرم تر و یکدست تر هستند. ممکن است تولید کنندگان منسوجات، پنبه ای که برای تولید پارچه باتیست از آن استفاده می کنند را مرسریزه نمایند تا بدین صورت براقیت و لطافت آن را افزایش دهند.

تولید کنندگان پس از تهیه نخ های مختلف برای ساخت پارچه باتیست، با استفاده از روش بافت ساده به تولید پارچه های باتیست می پردازند. بافت ساده از نخ های تار و پود روی هم افتاده تشکیل می شود که الگویی متحدالشکل و ضربدری را تشکیل می دهند.

با وجود اینکه رنگرزی و چاپ پارچه های پاتیست و سایر پارچه های شبیه پارچه باتیست رایج است؛ اما معمولاً تولید کنندگان منسوجات پارچه باتیست را سفید می کنند و یا اجازه می دهند آنها همان سایه رنگ طبیعی خود را داشته باشند. معمولاً پارچه های باتیست به رنگ سفید یا سفید مایل به خاکستری هستند، و پارچه های باتیست رنگ شده بسیار نادر هستند.

پارچه باتیست چه کاربردی دارد؟

در طول قرون وسطی و تا عصر ویکتوریایی از پارچه باتیست برای دوخت لباس های زنانه، دستمال گردن، و آستر کت ها و کاپشن های مردانه استفاده می شد. مصرف کنندگان و متخصصان طبقه متوسط جامعه به دلیل نرمی زیاد این پارچه، آن را رقیبی جدی برای پارچه های ابریشمی به حساب می آوردند. حتی امروزه هم برخی از متخصصان پارچه همچنان در جدا کردن پارچه باتیست باکیفیت و پارچه ابریشمی به دلیل خواص مشابهشان مشکل دارند.

امروزه دیگر پارچه باتیست یک پارچه پر رونق محسوب نمی شود و استفاده از آن بیشتر به مصارف خاص محدود شده است. مثلا امروزه همچنان از برخی زیر شاخه های خاص پارچه باتیست در تولید لباس های زیر زنانه استفاده می شود، چیزیکه فرد را به یاد استفاده از پارچه باتیست در ساخت این نوع لباس ها در دوران قدیم می اندازد. اما پارچه باتیست همچنان یک پارچه محبوب برای ساخت روتختی، ملحفه و سایر انواع کالاهای خواب است و اگر چه بسیار شفاف است، اما باز در حالت آویخته بسیار زیبا و جذاب به نظر می آید.

تولید کنندگان پوشاک جهت ساخت لباس های درجه یک و در عین حال کژوال که برای پوشیدن در خانه طراحی می شوند، از پارچه های باتیست استفاده می کنند. در حقیقت پارچه باتیست در لباس های خواب، لباس های مجلسی و راحتی نوعی پارچه ای سبک، ضد رطوبت و در کل بسیار راحت است که برای پوشیدن در خانه بسیار مناسب می باشد و این در حالی است که این پارچه همچنان دارای ظاهر جذاب و بسیار زیبایی است.

در ضمن استفاده از پارچه باتیست برای دوخت لباس های سبک تابستانه و بهاره بسیار منطقی است. هر چند که این پارچه آنقدر سنگین نیست که بتواند عایقی مناسب در برابر آب و هوا باشد، اما باز هم پیدا کردن سارافون، بلوز و دامن دوخته شده با پارچه باتیست بسیار آسان است.

پارچه باتیست در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

از آنجاییکه می توان با انواع مختلف مواد اولیه منسوج، پارچه های باتیست را تولید کرد، از این رو تولید کننده عمده این مواد اولیه یا به عبارتی تولید کننده مواد اولیه لباس های باتیست ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال در حال حاضر هندوستان بزرگ ترین تولید کننده پنبه در جهان است، اما تولید کنندگان این کشور معمولاً پنبه یا نخ پنبه ای خود را برای پرداخت به چین می فرستند.

چین با اختلاف بسیار همچنان بزرگ ترین تولید کننده محصولات منسوج آماده در جهان است، علاوه بر این بزرگ ترین صادرکننده مواد منسوج مصنوعی و نیمه مصنوعی در جهان محسوب می شود. بنابراین به احتمال زیاد یک تکه پارچه باتیست در چین تولید شده است. با این وجود اخیراً وابستگی اقتصادهای عمده مانند هند به کالاهای چینی بسیار کاهش پیدا کرده است، بنابراین شاید بتوان گفت که وضعیت چین به عنوان بزرگ ترین تولید کننده پارچه های باتیست جهان در معرض خطر است.

هزینه پارچه باتیست به چه صورت است؟

به طور کلی قیمت هر یارد پارچه باتیست شبیه انواع دیگر پارچه های نخی با نمره نخ مشابه است. با این حال ممکن است برخی از اشکال دیگر پارچه باتیست دارای تزئینات توری یا بافت های غیر معمول باشند، در ضمن در صورت تولید سفارشی قطعاً این پارچه ها قیمت بالاتری دارند. از سوی دیگر قیمت پارچه های ساخته شده با پلی استر و لیوسل نسبت به پارچه های باتیست پنبه ای اصیل کمتر است، اما در عوض کیفیت آنها نیز پایین تر می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>