اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه زربافت


پارچه زربافت چگونه تولید می شود؟

پارچه زربافت از بافته شدن سه نوع نخ به هم به وجود می آید. در این پارچه علاوه بر نخ های تار و پود که الزاماً ساختار اصلی منسوجات بافته شده را تشکیل می دهند، از یک نخ پود مکمل هم برای خلق الگوهایی که مشخصه این پارچه تزئینی هستند استفاده می شود.

بافندگان در گذشته پارچه های زربافت را با دستگاه بافندگی معمولی می بافتند؛ کاری که به تلاش و کوشش بسیار و توجه زیاد به جزئیات نیاز داشت. با این حال با اختراع دستگاه های بافندگی ژاکارد، تولید پارچه های زربافت تا حد زیادی آسان شد و تقریباً در هر مورد تولید کنندگان منسوجات قادرند تا پارچه های زربافت را با استفاده از ماشین های بافندگی ژاکارد رایانه ای تولید نمایند.

برای تولید پارچه زربافت می توان از انواع مختلف مواد نساجی استفاده کرد. ابریشم جزء الیافی است که از قدیم برای تولید پارچه های زربافت از آن استفاده می شده است، اما در دوره هایی که واردات الیاف ابریشمی کاهش پیدا کرد، بافندگان غربی پارچه زربافت از پشم برای تولید این پارچه استفاده می کردند. با رواج بیشتر واردات پنبه از هندوستان در دوران روشنگری، بافندگان پارچه زربافت در اروپا نیز به استفاده از این ماده متنوع و ارزان قیمت روی آوردند.

در دوران مدرن، الیاف مصنوعی به دلیل ارزان بودن و شباهتشان به الیاف طبیعی مختلف به محبوب صنعت نساجی بین المللی تبدیل شده اند. در نتیجه امروزه برخی از پارچه های زربافت از مواد مصنوعی مانند پلی استر و ریون ساخته می شوند؛ اما هنوز هم افراد سنت گرا، پارچه هایی را زربافت می دانند که با ابریشم تولید گردیده اند.

از هر نوع نخی که برای بافت زربافت استفاده شود، باز یک اصل بین آنها مشترک است و آن این است که نخ های مورد استفاده برای ساخت پارچه زربافت باید قبل از بافت حتماً رنگ شوند. رنگرزی پارچه زربافت پس از بافت آن باعث پنهان شدن الگوهای زیبا و چند رنگ آن می شود.

پارچه زربافت چه کاربردی دارد؟

امروزه از پارچه زربافت بیشتر برای ساخت وسایل دکوری و تزئینی منزل استفاده می شود، نه دوخت لباس. مثلا اغلب پرده ها مزین به نقوش زربافت هستند و بیشتر پرده های ابریشمی سنگین حاوی پارچه زربافت هستند.پارچه زربافت همیشه یک انتخاب مناسب برای روکش مبلمان بوده است. معمولاً صندلی های تزئینی و شیک دارای کوسن های زربافت هستند و یافتن مبل هایی که در تمام سطح آنها از نقوش زربافت استفاده شده است، زیاد غیر معمول نیست.

جدا از استفاده از پارچه زربافت به عنوان پوشش کامل مبلمان، انتخاب پارچه زربافت برای دوخت بالش هم بسیار رایج است. صرف نظر از پارچه مبلمان، طرح آن و یا حتی اقلامی که شما برای روتختی خود انتخاب کرده اید، وجود چند بالش تزئینی که با نقوش زربافت مزین شده اند زیبایی و پیچیدگی خاصی را به هر محیطی هدیه می دهند.

پارچه زربافت در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

چین بزرگ ترین تولید کننده و صادرکننده محصولات نساجی در سراسر جهان است. بنابراین به جز در مورد پارچه های زربافت پشمی، در بقیه موارد این کشور آسیای شرقی بزرگ ترین تولید کننده پارچه های زربافت در جهان به حساب می آید. هر چند که استرالیا با اختلاف زیادی در صدر نشسته و پایتخت پشم جهان محسوب می شود، اما بسیاری از تولید کنندگان استرالیایی پشم، مواد اولیه یا نخ های پشمی خود را برای پرداخت به کارخانه های چینی ارسال می کنند.

قیمت پارچه زربافت به چه صورت است؟

پارچه زربافت به طور قابل توجهی گران تر از سایر پارچه های بافته شده با مواد اولیه مشابه خودش است. با وجود اینکه ماشین های بافندگی ژاکارد باعث شده اند که روند تولید پارچه زربافت بسیار کارآمدتر شود، اما نمی توان انکار کرد که روند تولید پارچه زربافت هنوز هم نسبت به پارچه های دیگر بسیار پیچیده تر است. تولید کنندگان پارچه زربافت مجبورند تا طرح های پیچیده ای را خلق و اجرا کنند؛ جذابیت زیبایی شناختی پارچه های زربافت به تنهایی می تواند قیمت بالای این پارچه در بازار منسوجات بین المللی را توجیه کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>