اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه ژرسه


پارچه ژرسه چگونه تولید می شود؟

فرآیند تولیدی که برای ساخت پارچه های ژرسه مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به نوع الیاف متشکله آن تا حد زیادی متفاوت است. مثلا پشم یک محصول حیوانی است که تولید کنندگان منسوجات آن را از پوشش گوسفند، بز یا سایر گونه های حیوانی تولید می کنند. از طرف دیگر پنبه یک محصول گیاهی است که از پوشش های کرکی غلاف دانه های این گیاه گرفته می شود. ضمناً پارچه های ژرسه متشکل از الیاف مصنوعی نیز وجود دارند که با ترکیب مواد شیمیایی مختلف به وجود می آیند.

پارچه ژرسه از هر الیافی که تشکیل شده باشد باز هم فرآیند بافت این پارچه از یک روند جهانی تبعیت می کند. کار تولید پارچه ژرسه با تهیه نخ های پشمی، پنبه ای یا مصنوعی و بارگیری آنها در ماشین های بافندگی شروع می شود. هر چند که می توان پارچه های ژرسه را با دست نیز بافت، اما روند این کار به صورت دستی بسیار سخت و ناکارآمد است.

سپس ماشین های بافندگی به نخ ها پیچ و تاب داده، آنها را با هم ترکیب کرده و ساختار متمایز و ریز بافت پارچه ژرسه را خلق می کنند. پارچه ژرسه نهایی یک شبکه از نخ های عمودی پیچ و تاب خورده است که توسط نخ های افقی تابیده نشده به هم متصل شده اند.

در برخی از موارد، نخ در نظر گرفته شده برای تولید لباس های ژرسه قبل از روند بافندگی رنگ می شوند؛ اما در بیشتر حالت ها تولید کنندگان منسوجات پس از اتمام کار پارچه را رنگ می کنند. بسته به مواد اولیه مورد استفاده ممکن است تولید کنندگان پارچه از مواد بازدارنده اشتعال یا سایر روش های عمل آوری برای بهبود ظاهر یا افزایش دوام پارچه ژرسه استفاده کنند.

پارچه ژرسه چه کاربردی دارد؟

شاید استفاده برند کوکو شانل از پارچه ژرسه برای دوخت لباس های مد بالا اولین عاملی باشد که در ابتدا باعث محبوبیت این پارچه شد، اما دیگر پارچه ژرسه یک جلوه متداول از مد روز نیست. در عوض این پارچه به یک ماده پیش فرض روتین برای دوخت لباس ها تبدیل شده است.تولید کنندگان منسوجات در وهله اول از پارچه ژرسه برای ساخت لباس های کژوال و سبک مانند تی شرت و لباس زیر استفاده می کنند. انواع مختلفی از پارچه های ژرسه وجود دارند، با این وجود ممکن است تولید کنندگان از انواع خاصی از پارچه های ژرسه برای کاربردهای سنگین نیز استفاده نمایند.

البته استفاده از پارچه های ژرسه برای دوخت لباس های ورزشی همواره رایج بوده است. اما این روزها لباس های ورزشی معمولاً از الیاف مصنوعی ساخته می شوند؛ ولی همچنان پارچه های ژرسه در پیراهن های ورزشی، زیر پیراهن های رکابی و شلوارک ها خودنمایی می کنند.اکثریت قریب به اتفاق موارد کاربردی پارچه های ژرسه به لباس ها محدود می شود، اما یکی از موارد مهم دیگر استفاده از پارچه های ژرسه استفاده از آنها برای تولید کالاهای مربوط به خواب است. تولید کنندگان منسوجات غالباً به دلیل نرمی این پارچه ها که ناشی از ریز بافت بودن آنهاست برای تولید ملحفه، روبالشی و یا حتی پتو از آنها استفاده می کنند.

پارچه ژرسه در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

در حالی که تعداد انگشت شماری از صنعتگران هنوز هم پارچه های سنتی ژرسه را در جزیره جرزی جزایر مانش تولید می کنند، اما دوران تولید اکثر پارچه های ژرسه جهان توسط این ملت تحت الحمایه بریتانیا به پایان رسیده است. این روزها چین بزرگ ترین تولید کننده منسوجات جهان است؛ ضمناً این کشور همچنان بزرگ ترین صادرکننده منسوجات پنبه ای و مصنوعی نیز محسوب می شود.

با این وجود همچنان پشم یک ماده اولیه محبوب برای تولید پارچه ژرسه به شمار می رود و چنانکه می دانید استرالیا بزرگ ترین صادرکننده این منسوجات طبیعی حیوانی است. سرانه گوسفند این کشور اقیانوسی بیشتر از هر کشور دیگری است، بنابراین جای تعجب نیست که استرالیا پایتخت پشم جهان باشد.

هزینه پارچه ژرسه به چه صورت است؟

قیمت پارچه ژرسه بستگی به الیاف متشکله آن دارد و از این رو بسیار متغیر است. اما از بین تمام مواد اولیه منسوج، پلی استر و ریون از همه ارزان تر هستند، هر چند که قیمت مواد اولیه گیاهی مانند پنبه نیز به قیمت الیاف مصنوعی نزدیک است.از طرف دیگر، پشم کمی گران تر از پنبه است؛ اما به طور قابل توجهی گران تر از الیاف مصنوعی می باشد. با این حال منسوجات پشمی و پنبه ای با کیفیت که ارگانیک بوده و به صورت پایدار برداشت می شوند، جزء گران ترین مواد اولیه پارچه های ژرسه محسوب می شوند. از آنجاییکه بافت ژرسه تقریباً ساده است، لذا این پارچه ذاتاً گران تر از سایر پارچه های بافته شده یا بافتنی نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>