اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مخمل کبریتی


پارچه مخمل کبریتی چگونه تولید می شود؟

فرآیندهای تولیدی مورد استفاده برای تولید این پارچه به نوع مواد اولیه مورد استفاده آن بستگی دارد. پنبه و پشم به ترتیب از منابع گیاهی و حیوانی مشتق می شوند، و الیاف مصنوعی مانند پلی استر و ریون در کارخانه ها تولید می گردند. بعد از اینکه تولید کنندگان یک یا چند نوع نخ را برای تولید این پارچه تهیه کردند، تولید پارچه مخمل کبریتی براساس مراحل کلی زیر دنبال می شود:

1- بافت

بیشتر پارچه های مخمل کبریتی، بافت ساده ای دارند که از نخ های پودی تشکیل شده اند. این نخ ها از زیر و روی نخ های تار رد می شوند. ضمناً می توان از بافت جناغی نیز برای تولید پارچه مخمل کبریتی استفاده کرد، اما این روش کمتر رایج است. پس از اتمام بافت اولیه، تولید کنندگان یک «نخ پرزدار» را به بافت اضافه می کنند که نهایتاً به شکل راه راه های برجسته ای که مشخصه پارچه های مخمل کبریتی است، برش داده می شوند.

2- چسب زدن

به منظور اطمینان از عدم کشیده شدن نخ پرزدار در طی مراحل برش، پشت پارچه بافته شده چسب زده می شود. بعدها در طی مراحل تولید این چسب ها حذف می گردند.

3- برش نخ پرزدار

سپس تولید کنندگان منسوجات از یک کاتر صنعتی برای برش نخ های پرزدار استفاده می کنند. در ادامه این نخ ها برس کشیده شده و پارچه آویزان می شود تا برجستگی های نرم و یکدستی به دست آید.

4- رنگرزی رنگدانه ای

تولید کنندگان منسوجات می توانند برای تولید یک الگوی نامنظم و منحصر به فرد پارچه مخمل را تحت رنگرزی رنگدانه ای قرار دهند. الگویی که این فرآیند رنگرزی ایجاد می کند با شستشو بیشتر برجسته می شود و همین باعث خلق یکی از جذاب ترین وجهه های پارچه مخمل کبریتی می گردد.

پارچه مخمل کبریتی چه کاربردی دارد؟

در گذشته تولید کنندگان پوشاک از پارچه مخمل کبریتی برای تولید البسه متنوعی از لباس کار و یونیفرم سربازی گرفته تا کلاه و اثاثیه منزل استفاده می کردند. این پارچه دیگر مانند گذشته محبوب نیست، بنابراین موارد استفاده پارچه مخمل کبریتی تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است.

این روزها تولید کنندگان منسوجات در وهله اول از پارچه مخمل کبریتی برای تولید لباس سرهمی (معروف به شلوار پیش بندی)، شلوار و کاپشن استفاده می کنند. شلوارهای مخمل کبریتی محبوبیت پر تب و تابی که در دهه 1970 داشتند را از دست داده اند، اما به نظر می رسد شلوارهای ساخته شده با این پارچه هرگز به صورت کامل از مد نمی افتند.

اما در خارج از صنعت پوشاک، سازندگان مبلمان و اکسسوری از پارچه مخمل کبریتی برای ساخت روکش صندلی، کاناپه و کوسن های تزئینی استفاده می کنند. درآغاز دهه 1910، تودوزی اولین اتومبیل های موجود در بازار از جنس مخمل کبریتی بود، اما به زودی بافت های بادوام تر جای این پارچه را گرفتند. انتظار نداشته باشید اتومبیل جدیدی را مشاهده کنید که تودوزی آن از مخمل کبریتی باشد، اما اگر با این پارچه برجسته در سطح کاناپه خانه دوست خود روبرو شدید تعجب نکنید.

پارچه مخمل کبریتی در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

چین بزرگ ترین تولید کننده منسوجات در جهان است. هر چند هند بزرگ ترین سازنده پنبه جهان محسوب می شود و سایر کشورها نیز بازار پشم را رهبری می کنند؛ اما چین سالیانه بیشتر از تمام کشورهای روی زمین لباس آماده تولید می نماید.با توجه به اینکه چین جایگاه تولید کننده برتر منسوجات در سراسر جهان را در اختیار دارد، احتمالاً بیش از هر کشور دیگری پارچه مخمل کبریتی و لباس های آماده مخمل کبریتی تولید می کند.

اما شرکت تولید منسوجات Sintex که یک شرکت هندی است ادعا می کند که بزرگ ترین تولید کننده پارچه مخمل کبریتی در سطح جهان است. چین بزرگ ترین تولید کننده لباس های سرهمی مخمل کبریتی در جهان به شمار می آید، اما به نظر می رسد که هندوستان بزرگ ترین تولید کننده پارچه های مخمل کبریتی در دنیا باشد.

هزینه پارچه مخمل کبریتی به چه صورت است؟

قیمت پارچه های مخمل کبریتی به دلیل فرآیندهای تولیدی نسبتاً پیچیده ای که برای ساخت آنها به خدمت گرفته می شوند تا اندازه ای نسبت به پارچه هایی که دارای مواد اولیه مشابه هستند گران تر است. با این حال اختلاف قیمت بین بافت مخمل کبریتی و سایر بافت های استاندارد باید کم باشد، زیرا به کمک فناوری های مدرن، زمان لازم برای تولید پارچه مخمل کبریتی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است. به طور کلی قیمت پارچه های مخمل کبریتی باید 10 تا 20% بیشتر از پارچه بافت ساده متشکل از همان الیاف باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>