اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مخمل کبریتی


چه تفاوتی بین انواع پارچه مخمل کبریتی وجود دارد؟

پارچه مخمل کبریتی دارای زیر گونه هایی مجزایی است. ضمناً یک نوع پارچه کبریتی وجود دارد که جزء زیر دسته پارچه مخمل کبریتی محسوب نمی شود که شما باید درباره آن نیز بیشتر بدانید:

1- پارچه مخمل کبریتی استاندارد (Standard corduroy)

در هر اینچ پارچه مخمل کبریتی استاندارد، 11 طرح راه راه وجود دارد. همچنین اگر تعداد طرح های راه راه در هر اینچ پارچه مخمل کبریتی بین 8 تا 13 باشند باز هم این پارچه جزء پارچه های مخمل کبریتی استاندارد محسوب می شود.

2- پارچه مخمل کبریتی فیلی (Elephant corduroy)

این نوع از پارچه مخمل کبریتی دارای طرح های راه راه بسیار بزرگ و ضخیمی است که انسان را به یاد چین های پوست بدن فیل می اندازد. تعداد راه راه پارچه مخمل کبریتی معمولاً بین 1.5 تا 6 است.

3- پارچه مخمل کبریتی Pinwale

این پارچه برخلاف پارچه مخمل کبریتی فیلی دارای تعداد زیادی برجستگی های کوچک در هر اینچ مربع است. برخی از ظریف ترین اشکال پارچه مخمل pinwale دارای 21 طرح راه راه ظریف در هر اینچ مربع هستند.

4- پارچه مخمل کبریتی رنگدانه ای (Pigment-dyed corduroy)

این نوع از پارچه مخمل رنگی تحت رنگرزی رنگدانه ای قرار می گیرد و همین باعث شکل گیری طرح های راه راه و رنگی می شود که با هر بار شستشو بیشتر به چشم می آیند. اکثریت پارچه های مخمل کبریتی از این نوع هستند.

5- پارچه مخمل کبریتی اسپندکس (Spandex corduroy)

بعضی اوقات تولید کنندگان منسوجات پنبه، مخلوط پلی استر و پشم (مخصوص مخمل کبریتی) را با اسپندکس ترکیب کرده و پارچه مخمل کبریتی کشی تولید می کنند. از این نوع پارچه معمولاً برای تولید لباس های بچه گانه استفاده می شود.

6- پارچه Bedford

پارچه Bedford یک پارچه آمریکایی است که بافتی مشابه پارچه مخمل کبریتی دارد. اما نخ های پرزدار این پارچه برش نخورده باقی می مانند؛ در نتیجه خطوط راه راه این پارچه تا اندازه ای برجسته تر از پارچه مخمل کبریتی است.

پارچه مخمل کبریتی چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

تأثیر زیست محیطی پارچه مخمل کبریتی به الیاف متشکله آن بستگی دارد. در حالت کلی تأثیرات منفی زیست محیطی الیاف مصنوعی بیشتر از الیاف طبیعی است، اما حتی الیاف طبیعی نیز ممکن است به دلیل نحوه تولیدشان بر محیط زیست تأثیر بگذارند.

تولید کنندگان منسوجات برای تولید الیاف مصنوعی مانند پلی استر از فرآیندهای صنعتی استفاده می کنند که منجر به تولید ضایعات شیمیایی قابل توجهی می شوند. علاوه بر این، الیاف مصنوعی زیست تخریب پذیر نیستند و با هر بار شستشو آلودگی های زیادی را وارد منابع آبی می کنند.

در میان الیاف طبیعی که برای تولید پارچه مخمل کبریتی مورد استفاده قرار می گیرد پنبه بیشترین پتانسیل را برای ایجاد تأثیرات منفی زیست محیطی دارد. پنبه یک محصول گیاهی است که پرورش دهندگان آن معمولاً از سموم و کودهای شیمیایی برای تولید آنها استفاده می کنند و به همین دلیل باعث آلودگی اکوسیستم های اطراف ما می شوند. با این حال پنبه زیست تخریب پذیر است، یعنی نقشی در ایجاد آلودگی میکرو الیافی ندارد.

پشم یکی از پایدارترین الیاف نساجی است. با وجود اینکه ضایعات حیوانی ناشی از تولید پشم تا اندازه ای مشکل ساز هستند، اما برای تولید پشم نیازی به عوامل کشت شیمیایی نیست. علاوه بر این، پشم زیست تخریب پذیر و قابل بازیافت است.

گواهینامه های موجود برای پارچه های مخمل کبریتی

پارچه های مخمل کبریتی با توجه به الیاف سازنده شان می توانند واجد شرایط دریافت گواهینامه های مختلف باشند. منسوجات مصنوعی بازیافتی می توانند گواهینامه استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS) را دریافت کنند، ضمناً GOTS معتبرترین گواهینامه برای پشم و پنبه ارگانیک در جهان است.

منسوجات مصنوعی غیر بازیافتی ممکن است بتوانند واجد شرایط دریافت مجوز سازمان جهانی استاندارد (ISO) شوند. محصولات مخمل کبریتی پشمی شاید بتوانند از سازمان Woolmark گواهینامه دریافت کنند و محصولات مخمل کبریتی که حاوی پنبه پیمای آمریکایی باشند می توانند گواهینامه انجمن سوپیمای آمریکا (ASA) را به دست آورند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>