اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پاتیست


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه پاتیست وجود دارد؟

پارچه های پاتیست بر اساس شیوه رنگرزی، چاپ و سایر مواد افزودنی که در هنگام تولید آنها مورد استفاده قرار می گیرند؛ بسیار متفاوت هستند. علاوه بر این پارچه های متنوعی وجود دارند که در عین تمایز ارتباط نزدیکی با پارچه های پاتیس دارند. در ادامه چند مورد از این پارچه های پاتیس متنوع را با هم بررسی میکنیم:

1- پارچه باتیس (Batiste)

گاهی اوقات پارچه باتیس معادل پارچه پاتیس به شمار می رود، اما این پارچه ها تفاوت های ظریفی با هم دارند. با وجود اینکه پارچه های پاتیس بسیار ظریف و براق هستند، اما پارچه های باتیس از آنها هم ظریف تر هستند و غالباً در کلیساها مورد استفاده قرار می گیرند.

2- پارچه وال (Voile)

پارچه وال نیز شبیه پارچه پاتیست است، اما آنقدر نازک و نرم است که انسان را به یاد پارچه های ابریشمی می اندازد. تراکم نخ پارچه پاتیس در مقایسه با پارچه وال کمتر است و در هنگام لمس تا اندازه ای مجعد است.

3- پارچه ارگاندی (Organdy)

بافت پارچه های ارگاندی از همه پارچه های پنبه ای دیگر مجعدتر است. پارچه ارگاندی هم نازک تر و هم شفاف تر از پارچه پاتیس است و در هنگام لمس تا حد زیادی مجعد به نظر می رسد.

4- پارچه Nainsook

پارچه Nainsook معمولاً یک پارچه جداگانه محسوب نمی شود و نوعی از پارچه پاتیست به حساب می آید. چنانچه تولید کنندگان منسوجات برای تولید پارچه پاتیس فقط از نخ های شانه شده استفاده کنند، پارچه فوق العاده نرمی حاصل می شود که گاهی به آن nainsook نیز گفته می شود.

5- پارچه قمیص (Cambric)

پارچه های قمیص و باتیس اساساً یک نوع پارچه هستند، اما تاریخچه متفاوتی دارند. از زمانیکه از قرن هفدهم پارچه های هندی به بازار اروپا سرازیر شدند، پارچه های قمیص به اصلی ترین رقیب این پارچه های جدید تبدیل گردیدند.

پارچه پاتیست چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

پارچه پاتیست از پنبه ساخته می شود؛ پنبه در حالت کلی تأثیری منفی یا خنثی بر محیط زیست دارد. پنبه ماده ای طبیعی است، به همین دلیل بسیار زیست تخریب پذیر است و در هنگام تجزیه مواد سمی در محیط زیست آزاد نمی کند. اما فرآیندهای مورد استفاده برای کشت و فرآوری پنبه همیشه با محیط زیست سازگار نیستند.

در بسیاری از نقاط جهان پنبه به صورت تک محصولی و با استفاده از آفت کش ها و کودهای شیمیایی تولید می شود. نتیجتاً کشت این الیاف به خاک آسیب می زند و باعث آزاد سازی مواد سمی در اطراف زیست کره می شود.

علاوه بر این، صنایع کشت پنبه در هندوستان، چین و سایر کشورهای فقیر با استثمار کارگران عجین شده اند؛ ضمناً کشاورزان پنبه کار در این کشورها بیشتر از فرآیندهای کشاورزی ناپایدار استفاده می کنند. غالباً کشت پنبه در این مناطق به طرز قابل توجهی هم برای جوامع انسانی و هم برای اکوسیستم های محلی مضر است.

اما روند کشت پنبه می تواند بی ضرر هم باشد. کشاورزان پنبه کار و تولید کنندگان پارچه پاتیست هم در سراسر جهان وجود دارند که با استفاده از فرآیندهای ارگانیک و پایدار، و با اجتناب از مصرف سموم کشاورزی و بهره گیری از شیوه های کار استثماری به جوامع و محیط زیست خود احترام می گذارند.

گواهینامه های موجود برای پارچه های پاتیست

پارچه های پاتیس در حالت کلی واجد شرایط دریافت گواهینامه های پارچه های پنبه ای هستند. یکی از برجسته ترین گواهینامه های منسوجات ارگانیک، استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک است که مروج استفاده از روش های کشت ارگانیک در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است. استاندارد OEKO TEX نیز جایگزین محبوبی برای GOTS است و به همان اندازه نیز مورد احترام است.

تولید کنندگان پارچه پاتیست در اروپا و ایالات متحده می توانند از گواهینامه های ارگانیک ارائه شده توسط دولت های خود بهره ببرند. به ندرت پیش می آید که پارچه های پاتیس با پنبه پیما ساخته شوند؛ اما اگر این پارچه ها در ایالات متحده تولید شوند، ممکن است واجد شرایط دریافت گواهینامه از انجمن سوپیمای آمریکا (ASA) نیز باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>