اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه شانتون


پارچه شانتون (شانتونگ) چه نوع پارچه ای است؟

شانتون نوعی پارچه ابریشمی است که به واسطه برجستگی های نامنظم معروف به نیم تاب ها مشخص می گردد. علیرغم بافت نامنظم اما در عین حال ماهرانه ای که این نوع پارچه دارد، متخصصان آن را به عنوان استاندارد طلایی پارچه های ابریشمی در نظر گرفته اند. شانتون انتخاب مناسبی برای لباس های عروس با کیفیت بالا محسوب می شود.

شانتون همانند بسیاری از پارچه های ابریشمی، موجدار است و سبکی آن ظریف بودنش را موجب می شود. این پارچه یکی از نازک ترین شکل های ابریشم موجود در بازار به حساب می آید. بافت کمی راه راه شانتون، آن را با کنتراست عالی با دیگر انواع منسوجات ابریشمی فراهم می کند.

هر چند که شانتون برای لباس های تنگ و چسبان زیاد مناسب نیست، اما پارچه ای ایده آل برای لباس های حاوی برآمدگی، چین دار یا مواج محسوب می شود. معمولا منسوجات ابریشم بدون استفاده از آفت کش ها یا کودهای شیمیایی تولید می شوند، با این وجود باز هم شانتون (شانتونگ) یکی از طبیعی ترین و خالص ترین انواع ابریشم به شمار می آید.

تاریخچه شانتون

ریشه شانتون به استان شاندونگ چین بر می گردد. برآورد دقیقی در رابطه با بافته شدن اولین پارچه شانتون وجود ندارد، اما سوابق موجود نشان می دهد که این پارچه در دوران رنسانس به جوامع غربی معرفی گردیده است. نام گذاری پارچه شانتون براساس منطقه ای است که این پارچه از آن نشأت گرفته است، اما دقیق مشخص نیست که فرهنگ های چینی و غربی این پارچه را با این نام تهیه کرده اند یا خیر.

عمده تولید ابریشم در بخش های جنوبی چین اتفاق می افتد که به جذابیت خارق العاده شانتون کمک می کند. استان شاندونگ با افزودن گیرایی عرفانی به این پارچه مواج و سبک وزن، یکی از مقدس ترین مناطق در چین به حساب می آید، و در سیستم های معنوی تائوئیسم و کنفوسیوس از اهمیت زیادی برخوردار است. شاندونگ اولین منطقه ای است که در آن نخستین حاکم در بیش از 2 هزار سال پیش خود را امپراطور اعلام نمود؛ بنابراین این منطقه دارای تاریخی غنی است که سبب می شود تا پارچه شانتون (شانتونگ) بیشتر جذاب گردد.

هر چند که در حال حاضر متخصصین پارچه، شانتون را یکی از لوکس ترین و خواستنی ترین پارچه های ابریشمی در نظر می گیرند؛ اما بافت های نرم این منسوج در دوره ای که ابریشم به عنوان یک کالای به شدت باارزش در غرب مطرح بود به عنوان یک موضوع چالش برانگیز قلمداد می شد. در دوره حاضر، بافت و ظاهر منحصر به فرد شانتون توجه زیادی را به خود جلب نموده است. اکنون انواع مختلفی از ابریشم در بازار موجود است؛ لذا آن دسته از تولید کنندگان و مصرف کنندگان که به دنبال تنوع هستند، دیگر به سادگی نمی توانند انتخاب انجام دهند.

همه لباس های شانتون در جهان تا اواخر قرن بیستم از الیاف ابریشم طبیعی تشکیل شده بودند. با این حال با رشد الیاف مصنوعی، تولید کنندگان منسوج توانستند تا قابلیت بازیابی ویژگی های مشخصه شانتون با پلی استر و دیگر مواد را پیدا نمایند. با این وجود شانتون مصنوعی از ظرافت و دوام پذیری شانتون ابریشمی اصیل بی بهره است.

شانتون امروزی

امروزه شانتون با تبدیل شدن به پارچه ای مناسب برای تولید لباس های عروس و انواع خاصی از پوشاک مردانه توانسته تا جایگاهی برای خودش در بازار گسترده ابریشم پیدا کند. از آنجا که بازار ابریشم، کمتر از 1 درصد از بازار جهانی منسوجات را به خود اختصاص داده، بنابراین شانتون تنها بخش کوچکی از بازار کلی ابریشم را شامل می شود. با این حال به دلیل قدرت ماندگاری شانتون به نظر می رسد که این پارچه برای انواع خاصی از مصارف بسیار عالی خواهد بود.

هر چند که نسخه های مصنوعی این پارچه در حال حاضر با شانتون خالص رقابت می کنند، اما تولید کنندگان منسوجات مصنوعی مجبور شده اند تا به این واقعیت که هیچگونه جایگزین مصنوعی مؤثری برای ابریشم وجود ندارد، اذعان کنند. این پارچه طبیعی، خواص قابل توجهی دارد که مواد مصنوعی نمی توانند از آن تبعیت نمایند؛ بنابراین شانتون ابریشمی خالص به عنوان شکل اولیه این بافت نساجی متمایز که در بازار پارچه موجود است، باقی مانده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>