اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه شانتون


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه شانتون وجود دارد؟

تعداد محدودی از شانتون (شانتونگ) و پارچه های مشابه وجود دارد که بایستی در مورد آنها اطلاعاتی داشت:

شانتون ابریشمی (Silk shantung)

این نوع از شانتون به عنوان شکل سنتی پارچه شانتون، علیرغم برچسب قیمتی بالا و تاحدودی ظاهر غیرمعمول هنوز هم محبوب ترین باقی مانده است.

شانتون مصنوعی (Synthetic shantung)

هر چند که پارچه های مصنوعی غیر معمول هستند، اما تا حدودی بافت و ظاهر شانتون (شانتونگ) را ارائه می دهند. علیرغم خوشبینی های اولیه تولید کنندگان منسوجات مصنوعی، به دست آوردن ویژگی های مطلوب ابریشم و پارچه های مصنوعی به صورت دقیق دشوار است.

دوپیونی (Dupioni)

پارچه ابریشمی ایتالیایی موسوم به دوپیونی مشابه شانتون است؛ اما داشتن نخ های نیم تاب متمایز تر، ظاهر نامنظم تری از آن را به وجود می آورد. دوپیونی معمولا از شانتون ضخیم تر است.

پارچه شانتون چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

ابریشم در کل یکی از سازگارترین پارچه ها با محیط زیست به حساب می آید. تولید ابریشم به هیچ نوع آفت کش یا کود شیمیایی نیازی ندارد، و این تولید موجب تخریب کیفیت خاک نیز نمی گردد. تنها آسیب احتمالی تولید شانتون بر روی محیط زیست به آسیب رساندن حشرات و بهره گیری نادرست از کارگران مربوط می گردد.

مثلا سازمان PETA به اهمیت غیر اخلاقی بودن موضوع جوشاندن کرم های ابریشم برای تولید پارچه ابریشمی توجه کرده و آن را محبوب نموده است.علاوه بر این، تولید ابریشم بیشتر در بخش هایی از جهان صورت می گیرد که در آن کارگران در شرایطی مثل برده داری کار می کنند؛ بنابراین صنعت ابریشم از استثمار کارگران که در سراسر صنعت نساجی آسیا مشاهده می گردد، مستثنی نیست.

با وجود این مسائل اخلاقی و اجتماعی احتمالی، تولید شانتون هنوز هم نسبت به تولید منسوجات مصنوعی یا پنبه با محیط زیست سازگارتر است. ابریشم حتی زیست تخریب پذیر است، بنابراین در تولید آلودگی مشارکتی ندارد.

هر چند که تولید شانتون مصنوعی خیلی کم صورت می گیرد، اما بایستی توجه گردد که مصنوعات مصنوعی موجب آزاد شدن مواد سمی به اکوسیستم های اطراف در هر مرحله تولید و استفاده از چرخه می شوند. تولید کنندگان نساجی از مواد شیمیایی سوزآور جهت تولید الیاف پارچه ای مصنوعی استفاده می نمایند، و منسوجات مصنوعی در هر بار شستشو، میکرو الیاف را به منابع آبی وارد می کنند. علاوه بر این، پارچه های مصنوعی زیست تخریب پذیر نیستند، بنابراین آلودگی های زیست محیطی قابل توجهی دارند.

گواهینامه های موجود برای پارچه شانتون

شناخته شده ترین سازمان ارائه دهنده گواهینامه برای پارچه های ابریشمی مختلف، Silk Mark است. این سازمان که در هند قرار دارد، تنها به لباس هایی که به عنوان ابریشم خالص مورد تأیید قرار گرفته اند، گواهینامه می دهد.با این حال شاید مصرف کنندگان، ابریشم تأیید شده از سوی استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک را ترجیح دهند، چون در این صورت می توانند از تولید منسوج بدون بهره کشی از کارگران مطمئن گردند. تنها بخش اندکی از ابریشم در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تولید می گردد، اما منسوجات ابریشمی تولید شده در این کشورها شاید تحت گواهینامه های USDA یا کمیسیون اروپایی قرار گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>