اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرخ خیاطی

این روزها لباس دیگر فقط یک نیاز اساسی نیست، بلکه جزئی از علایق انسانی محسوب می شود. در واقع می توان گفت که صنعت پوشاک پایه گذاری شد تا به خواسته ها و تجملات جامعه بشری پاسخ دهد. چرخ های خیاطی نقشی حیاتی در تولید پوشاک بازی می کنند. از این رو کسب اطلاعات در مورد چرخ های خیاطی اهمیت وافری دارد.

این مسئله باعث می شود تا بتوانید به راحتی با چرخ خیاطی خود کار کنید. می توان گفت دوزندگی ستون فقرات صنعت پوشاک به حساب می آید، اما این چرخ های خیاطی هستند که محرک اصلی بخش دوزندگی را تشکیل می دهند. در واقع چرخ خیاطی چیزی نیست جزء قطعه بزرگی که از مونتاژ قطعات کوچک تر تشکیل شده و به اصطلاح چرخ خیاطی نامیده می شود.

قطعات چرخ خیاطی

  • محل قرار گرفتن قرقره
  • ماسوره پرکن
  • تنظیم کننده عرض دوخت
  • توپک یا توپی
  • تنظیم کننده طول دوخت
  • اهرم دوخت معکوس
  • قسمت های هدایت نخ ماسوره پرکن
  • گردانه تنظیم کشش نخ
  • اهرم بالابرنده نخ
  • میله سوزن
  • پایه دوخت
  • کارپیش بر
  • صفحه سوزن یا محافظ کارپیش بر
  • کلید خاموش روشن
  • محل قرار گرفتن قرقره: محل قرار گرفتن قرقره جایی است که بوبین (قرقره) نخ در آن قرار می گیرد. معمولاً طول آن 2 اینچ و ضخامتش یک چهارم اینچ است.

ماسوره پرکن: ماسوره در این قسمت قرار داده شده و نخ به دور آن پیچیده می شود و زمانیکه ماسوره کاملاً پر شد، دیگر کار نمی کند.

تنظیم کننده عرض دوخت: در صورتیکه دوخت به صورت زیگزاگی باشد، قطعه تنظیم کننده عرض دوخت پهنای دوخت را تنظیم می کند، اما در صورت مستقیم بودن دوخت این قطعه کاری از پیش نمی برد.

توپک: در سمت راست چرخ های خیاطی یک قطعه مدور چرخ مانند وجود دارد که به کمک آن می توان سوزن را به صورت دستی بالا و پایین آورد. هدف اصلی از کارگذاری این قطعه، بلند کردن سوزن چرخ خیاطی به صورت دستی است. گاهی اوقات باید سوزن را به صورت دستی روی پارچه تراز کرد؛ برای این کار می توان از توپک یا توپی استفاده کرد.

تنظیم کننده طول دوخت: این قطعه طول دوخت را کنترل می کند و یا به عبارت دیگر کار این قطعه تنظیم طول دوخت در واحد اینچ (SPI) است. در واقع کار این قطعه تنظیم کوک های کوتاه تر برای پارچه های ظریف تر و کوک های بلندتر برای پارچه های ضخیم تر است.

اهرم دوخت معکوس: با فشار دادن دکمه اهرم دوخت معکوس می توانید به صورت معکوس بدوزید. معمولاً زمانی این دکمه فشار داده می شود که نیاز به کوک شل یا کوک معکوس باشد. به عنوان مثال انتهای درزها.

قسمت های هدایت نخ ماسوره پرکن: کار این قسمت ها هدایت نخ به سمت ماسوره پرکن است.

گردانه تنظیم کشش نخ: کار این قطعه تنظیم کشش نخ بالایی می باشد. اگر کشش نخ زیاد باشد در این صورت نخ قرقره بر روی پارچه ظاهر می شود و اگر کشش نخ خیلی کم و یا به اصطلاح نخ شل باشد، نخ سوزن یک حلقه در زیر پارچه ایجاد می کند.

اهرم بالابرنده نخ: نخ قرار گرفته در قسمت بالای چرخ خیاطی از این قسمت عبور می کند. این اهرم می تواند به سمت بالا و پایین حرکت کند. وقتی پایین می آید نخ شل می شود و همین به قلاب چرخشی ماکو امکان می دهد تا سوزن را برداشته و یک کوک زنجیری ایجاد کند.

میله سوزن: این میله سوزن را در جای خود نگه می دارد.

پایه دوخت: از پایه دوخت برای محکم نگهداشتن پارچه در کف دستگاه استفاده می شود.

کارپیش بر: اگر تا حالا یک چرخ خیاطی را نزدیک دیده باشید حتماً متوجه قسمت فلزی دندانه دار برجسته ای که درست زیر سوزن قرار دارد شده اید. این دندانه ها که به آنها کارپیش بر (feed dogs) گفته می شود در هنگام دوخت به حرکت پارچه به سمت جلو و عقب کمک می کنند.

صفحه سوزن یا محافظ کارپیش بر: صفحه ای فلزی به رنگ نقره ای است و دقیقاً زیر سوزن و پایه دوخت قرار دارد. این قسمت دارای دو دهانه است یکی از این دهانه ها محل جای گیری سوزن و دیگری محل قرار گیری کارپیش بر است. این قسمت حالتی لغزنده دارد و به حرکت پارچه به سمت جلو در هنگام دوخت کمک می کند.

کلید خاموش روشن: وظیفه این کلید خاموش و روشن کردن چرخ خیاطی است. این کلید معمولاً در سمت راست چرخ های خیاطی قرار می گیرد. ضمناً ممکن است به آن راه انداز چرخ خیاطی نیز گفته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>