اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کود مایع

موارد کاربرد آن

انسان برای تأمین غذا که مهم ترین نیاز اوست می بایست از تمامی عوامل مؤثر در تهیه آن استفاده نماید. با توجه به رابطه مستقیم مواد غذایی با بخش کشاورزی و همچنین با توجه به روند روز افزون جمعیت جهانی، تولید کود مایع باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد،

تا با افزایش بهره وری از طریق استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی از جمله کودهای شیمیایی مواد غذایی مناسب و کافی تهیه شود. به طور کلی عوامل متعددی نظیر: آب، کود، حاصلخیزی خاک و دفع آفات در میزان تولیدات کشاورزی دخیل هستند.

اما در سال 1998 در بیانیه جهانی غذا حاصلخیزی خاک به عنوان مهم ترین عامل کلیدی در برقراری امنیت غذایی و کشاورزی پایدار ذکر شده است. از طرف دیگر مهم ترین عامل در حاصلخیزی خاک، کوددهی می باشد. به طوریکه مطالعات انجام شده طی سه دهه گذشته بیانگر آن است که 33 الی 60 درصد افزایش تولیدات کشاورزی مرهون مصرف کود در زمین های کشاورزی بوده است.

به عبارت دیگر کاربرد اصلی این کود همچون سایر کودهای شیمیایی تأمین عناصر غذایی خاک به منظور تأمین نیاز غذایی گیاهان جهت حداکثر بهره وری از خاک است که هم در زمین های زراعی و هم در زمین های باغبانی و نیز اراضی شور مورد استفاده قرار می گیرد و برای تمام محصولات کشاورزی مناسب می باشد.

در باغبانی و اراضی شور نیز کود کامل مایع مورد استفاده قرار می گیرد. اما ترجیحاً توصیه برای مصرف این کود بایستی براساس آزمون خاک صورت گیرد. همچنین این کود در درختانی که مشکل زرد برگی مشابه علائم کمبود ازت و روی دارند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر آن کود مربوطه طرح برای محصولاتی که نیاز به پتاسیم بالا دارند، نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در محصولات جالیزی به عنوان کود پایه در زمان کاشت و یا در مرحله خاک دهی مناسب می باشد. محصول طرح در خاک هایی که میزان فسفر و پتاسیم آن بالاست، مورد استفاده قرار نمی گیرد.

در بعضی موارد نیز این کود در سیستم آبیاری تزریق شده و به همراه آب به خاک داده می شود. با توجه به عدم وجود یون کلر در این کود می توان از آن در مزارعی که احتمال وجود یون کلر بالا به دلیل شوری وجود دارد نیز استفاده نمود.

علاوه بر سه عنصر اصلی پتاسیم، فسفر و ازت، با دارا بودن نسبتهای متعادلی از عناصر مس، منگنز، روی، بور و مولیبدن، کلسیم، آهن، وجود ویتامین های سنتز شده ای نظیر B1 و B6 اثرات بسیار مثبتی در فرایند گل دهی، غنی سازی میوه، ازدیاد گرده های بارورکننده و افزایش طول عمر و مقاومت گیاهان نسبت به بیماریها دارد.

در کشت انواع صیفی و سبزی نیز این کود می تواند به صورت هم تقسیط مصرف گردد. یکی از نکات بسیار مهم در بکارگیری کودهای کامل مایع کنترل کیفیت آنها پیش از مصرف است.

به طور کلی کودهای تولید شده توسط بخش خصوصی و پتروشیمی ها و همچنین کودهای وارداتی مستمرا تحت کنترل کیفی و آزمایشگاهی قرار می گیرند و در صورت غیر استاندارد بودن از توزیع آنها جلوگیری می شود.

این امر بدین صورت انجام می شود که کودهای وارداتی توسط نمایندگی های بنادر مطابق روش های استاندارد نمونه برداری شده و برای شرکت خدمات حمایتی جهت آزمایش و تائید فرستاده می شود. بخش کنترل کیفی امور کود نیز کودهاب ارسالی را از نظر ظاهر بررسی و در صورت تایید به آزمایشگاه ارسال می شود.

کودهای تولیدی بخش خصوصی و پتروشیمی ها نیز توسط شعب شرکت در مناطق نمونه برداری شده و همانند نمونه های وارداتی به بخش کنترل کیفیت ارسال می شود. به جز عناصر موثر که می بایست در کودهای شیمیایی در حد استاندارد باشد، عناصر سرب و کادمیوم عناصر مضری هستند که می بایست میزان آنها زیر حد تعیین شده باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>