اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیب زمینی

سیب زمینی از مهم ترین محصولات کشاورزی و طالب آب و هوای خشک می باشد. غده های سیب زمینی پس از برداشت باید یک دوره خواب و استراحت را در انبار بگذرانند تا دوباره آماده کاشت و جوانه زنی شوند. برای کاشت سیب زمینی بهتر است قسمتی از مزرعه را انتخاب کنید که علف های هرز کمتری داشته است. زمین سیب زمینی را باید شخم عمیق بزنید و بخوبی آماده سازید. اگر شما 30 هکتار زمین کشاورزی را سیب زمینی بکارید، به طور متوسط از هر هکتار زمین می توانید 50 تن سیب زمینی برداشت کنید.

هر 1 تن 1000 کیلوگرم است که از هر هکتار زمین 50 هزار کیلو گرم سیب زمینی برداشت می کنید. قیمت فروش عمده هر کیلو سیب زمینی در داخل ایران در سال 97 از 2 هزار تومان تا 3 هزار تومان می باشد که در صورت صادرات از 5 تا 9 هزار تومان می باشد. اگر شما 30 هکتار زمین را سیب زمینی کاشته باشید، 1500 تن سیب زمینی برداشت خواهید کرد که اگر به پایین ترین قیمت یعنی 2 هزار تومان بفروشید، مبلغ 3 میلیارد تومان در یک سال درآمد خواهید داشت.

روش کاشت سیب زمینی
بهتر است سیب زمینی به صورت ردیف هایی با فاصله 75 - 65 سانتی متر کشت شود. در این صورت غده های آماده شده را با فواصل 30 - 25 سانتی متر بر روی ردیف ها و در عمق 12 - 8 سانتی متری قرار می دهند.

انتخاب بذر
یک بذر مناسب جهت کاشت باید دارای وزنی حدود 55 - 35 گرم و قطری حدود 5 سانتی متر باشد به طوری که در داخل دست جا بگیرد. چشم های فرورفته اینگونه بذور باید حاوی جوانه های قوی باشند. هر غده باید حاوی 5 - 3 عدد چشم سالم و بالغ باشد. زمانی که اجباراً از غده های درشت سیب زمینی برای کاشت استفاده می شود، لاجرم باید آن ها را به طوری قطعه قطعه کرد که هر تکه اش دارای 5 - 3 جوانه قوی باشد.

بریدن غده ها را یک هفته قبل از کاشت سیب زمینی انجام می دهند سپس آن ها را در اتاقی مرطوب با دمای ملایم قرار می دهند تا محل بردگی ها خشک گردد. برای هر هکتار زراعت سیب زمینی به 2000 - 800 کیلوگرم غده سالم جهت کاشت نیاز می باشد. در زمان کاشت نباید از غده های بیماری که هنگام بریدن دارای خال ها یا لکه های قهوه ای دایره ای شکل در درون بافت غده سیب زمینی هستند، استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>