اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برخی از عملیات تولید میوه نظیر احداث باغ، هرس و تربیت، حفاظت در برابر یخ بندان در هر دو نوع کشاورزی متداول و ارگانیک مشترک هستند و بنابراین می توان از کتب مربوط به باغبانی تجاری نیز به انها دست یافت. با توجه به اینکه مهم ترین اصل در پرورش ارگانیک عدم استفاده از نهاده های مرتبط با کشاورزی مدرن مخصوصا آفت کش ها و کودهای شیمیایی سهل الوصول است. کاشت انگور ارگانیک تا نهایت حد ممکن به اصول اکولوژی نظیر شناخت توان منطقه از نظر استعداد پرورش درخت موردنظر، مدیریت بقایای گیاهی، کودهای سبز و یا دامی، کمپوست، خاک ورزی و حفاظت از خاک، به جریان انداختن چرخه های طبیعی موا غذایی (خاصیت خود تنظیمی خاک) و کنترل بیولوژیکی خاک با حداقل آشفتگی در نظم و تعادل چرخه های طبیعی متکی می باشد.

انگور

مکان یابی مناطق مستعد تولیدات ارگانیک شرط اصلی موفقیت است و به عنوان یک اقدام زیر ساختی اهمیت اساسی دارد. به عبارت بهتر، پویایی و اقتصاد تا نهایت ممکن به تناسب مکان باغ با نیازمندی های یک گونه با رقم خاص بستگی دارد. اکثر ارقام تجاری و بازار پسند در گونه ویتیفرا به آفات و بیماری های متعددی مثل سفیدک سطحی و سفیدک دروغی، پوسیدگی سیاه و شته فیلوکسرا (یک نوع شته خاکزی) حساسیت دارند، بنابراین کشت ارگانیک این ارقام باید متناسب با نیاز گرمایی خاص آن رقم در طول فصل رشد محدود به مناطق خشک (رطوبت نسبی پایین) با تهویه کافی و خاک سبک باشد تا شدت آلودگی ها کاهش یابد.

شیوه های مورد ارزیابی

  1. خاک ارگانیک: حفظ سلامت و فعالیت بیولوژیکی آن و همچنین فراهم آوردن محیطی مناسب برای رشد گیاه وجود بقایای گیاهی و کاه و کلش در خاک، از فرسایش آبی و بادی و همچنین تبخیر سطحی آب جلوگیری می کند.
  2. تغذیه گیاهی ارگانیک: درک کامل تمامی جنبه های مختلف چرخه عناصر غذایی در تغذیه گیاه آگاهی نسبت به چگونگی کاهش تلفات عناصر غذایی و افزایش برگشت این عناصر به خاک، چگونگی بهره گیری از قابلیتهای چرخه ای موجود در خاک و درک بهتر اثرات دراز مدت خاکورزی و همچنین تغییر اساسی در نحوه نگرش ما نسبت به کاربرد کودهای شیمایی و آلی می باشد.
  3. مدیریت علف های هرز: ارائه راه های متداول کنترل علف های هرز در سیستم کاشت انگور ارگانیک: عملیات زراعی، جلوگیری از پراکنش بذر علفهای هرز، کنترل بیولوژیک علف های هرز، کنترل مستقیم حرارتی و مکانیکی
  4. سیستم های تربیت: روش های نوین هرس، تربیت و هدایت انگور در مقایسه با روش های سنتی.
  5. ارائه روش های برداشت و آماده سازی محصول در مزرعه با هدف کاهش الودگی ها و مسمومیت ها.
  6. مقایسه و ارائه بهترین بارگاه های تولید کشمش سالم و بدون آلودگی
  7. ارائه روش های تهیه کشمش سالم: بدون استفاده از مواد شیمیای و با کمترین آلودگی
  8. ارائه روش های سالم در شستشو، پاکسازی، بوجاری و بسته بندی کشمش: حذف مواد شیمیایی و غیر مجاز و جایگزینی روش های سالم با کاربرد مواد طبیعی و گیاهی
  9. ارائه روش های نگهداری و بسته بندی انگور و کشمش: بدون استفاده از مواد شیمیایی غیر مجاز و مصنوعی
  10. ارائه راهکارهای سالم بهبود کمیت و کیفیت محصول: حذف کاربرد مواد شمیایی و هورمون ها و جایگزینی مواد طبیعی و روشهای باغی مثل هرس سبز و حلقه برداری و …
  11. مدیریت آبیاری مزارع انگور ارگانیک: استفاده از نزولات اسمانی، جلوگیری از آب شویی و …
  12. مدیریت مکانیزاسیون و خاک ورزی
  13. کاهش مصرف سوخت و دیگر نهاده ها با تأکید بر روش های ارگانیک
  14. بررسی های اقتصادی، بازاریابی و بازار رسانی
  15. اندازه گیری باقیمانده سموم و عناصر غذایی در انگور و کشمش
  16. اندازه گیری های کمی و کیفی و راندمان تولید در هر دو سیستم معمولی و ارگانیک

قیمت فروش فرآوردهای انگور ارگانیک در بازار

بالا بودن درآمد ریالی در واحد سطح، میوه کاری به خصوص انگور ارگانیک را در ردیف محصولات پردرآمد مخصوصا در مورد کشاورزان با زمین محدود قرار داده است. در حقیقت به استثنای برخی موارد، اکثر تولیدات ارگانیک در واحدهای کوچک (کمتر از یک هکتار) صورت می گیرند. در برخی بازارهای اروپایی و آمریکایی، میوه ارگانیک در مقایسه با میوه های متداول از طرفداران بیشتری برخوردار است و همچنین ارزش اقتصادی این محصولات نسبت به آنها بالا است. متاسفانه فرهنگ مصرف محصولات ارگانیک در داخل کشور ایران کاملا شکل نگرفته است و هنوز بازار این محصولات به صورت کامل ایجاد نشده است و ادعای برخی فروشندگان در خصوص عرضه آن ها در برخی فروشگاه های بزرگ هر چند که اقدام مثبتی است ولی تنها صرف ادعا و برچسب ارگانیک روی محصول کافی نیست و زمانی این محصولات ارزش ارگانیک خواهند داشت که تحت نظر و دستورالعمل های یک سازمان معتبر تولید و گواهی مربوطه را کسب نموده باشند. به هر حال، گرایش مردم به سمت ارگانیک و کاهش هزینه های تولید انگیزه اساسی برای کاشت این محصول محسوب می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>