اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پنبه

پخت و شستشو:
بسته به ارتفاع دیگ پخت 2 تا 3 عدد کیک پنبه در داخل دیگ پخت قرار گرفته درب آن بسته می شود. پس از بستن دهانه در تانک تغذیه که از جنس استنلس استیل می باشد مواد کمکی و شیمیایی مورد نیاز که میزان آن بستگی به میزان پنبه دارد در دو مرحله به شرح زیر بداخل دیگ تزریق مینماید.

مرحله اول: سه نوع ماده شیمیایی با درصدهای معین و دمای 40 درجه سانتیگراد شامل سود کاستیک 98 درصد به میزان 5 درصد وزن کیک ها، صابون مخصوص (نیکانیل 910) یا پلکافون به میزان 4 درصد وزن کیک ها و ماده آدیواژبه میزان یک درصد.

پس از تزریق مواد، شیر بخار در داخل تانک تغذیه باز شده و حرارت محتویات دیگ به 120 درجه سانتیگراد رسیده و در این درجه، تحت فشار 4-5 ّّّ، 3 اتمسفر پنبه به مدت یک ساعت پخته می شود. در اثر عملیات پخت چربی ها و رزین های موجود در پنبه از آن جدا می شود.

پس از آن آب 70 درجه به دیگ تزریق نموده و سپس تخلیه می گردد. انجام این امر موجب پاایین آوردن درجه حرارت و شستشوی پنبه شده سپس با آب 40 درجه و در مرحله بعدی با آب 20 درجه سانتیگراد شستشو شده و بدین ترتیب ضمن تکمیل عملیات مرحله اول پنبه هیدروفیل به طور کامل از چربی و رزین پاک می گردد.

مرحله دوم: در این مرحله ابتدا آب ژاول با اکتیویته 12 به مقدار 12٫5 درصد وزن کیک ها، تیوسولفات به مقدار دو درصد وزن کیک ها و بالاخره اسید به میزان 0٫4 درصدوزن کیک ها به پنبه داخل دیگ اضافه می شود.

در ابتدا آب ژاول در داخل تانک تغذیه ریخته و به دیگ تزریق شده و بعد از آن تیوسولفات را در داخل تانک تغذیه حل وسپس به دیگ تزریق کرده و پس از گذشت تقریبا ده دقیقه دیگ تخلیه می گردد.

بعد از آن اسید سولفوریک را به داخل دیگ تزریق نموده و بمدت 15 دقیقه پنبه در اسید نگه داشته و سپس تخلیه و برای تمیز نمودن کامل پنبه در دو مرتبه با آب معمولی آن را شستشو می دهیم. پس از اتمام این مرحله، پنبه کاملا از ذرات مختلف تمیز گردیده و سفید می شود.

مرحله سوم: که به آن آبگیری گویند کیک ها را ابتدا به قطعات کوچک و ریز تبدیل نموده و در داخل سانتریفیوژ ریخته و دوش آب سرد یا گرم بمدت 5 دقیقه روی آن باز نموده و به وسیله گردش سانتریفیوژ پنبه آبگیری می گردد. عملیات آبگیری بین 5 تا 10 دقیقه بطول می انجامد.

سپس الیاف به دست آمده از یکدیگر باز شده و توسط تونل حرارتی خشک می گردد. در مرحله بعدی پنبه ای که از تونل حرارتی خارج گردیده وارد دستگاه ولف شده و به وسیله آن الیاف پنبه از یکدیگر جدا گردیده و آماده انتقال به دستگاه حلاجی می گردد.

مرحله حلاجی نهایی یا کاردینگ مرحله ایست که پنبه ابتدا درون یک محفظه ریخته شده و به وسیله اتوماتیک توسط سوزن های دستگاه کاردینگ الیاف از یکدیگر جدا گردیده و سپس به اندازه لازم از غلتکهای دستگاه گذشته به صورت نوار به قسمتی بنام زیگزاگ در دستگاه کاردینگ رسیده،

در آنجا توسط دستگاه بسته بندی در بسته های مختلف مورد تقاضای مشتری بسته بندی می گردد. لازم به گفتن است که بسته های مورد نیاز بازار به طور معمول به وزن یکصد گرم است لکن در وزن های 50 تا 250 گرمی نیز بنا به درخواست مشتری می تواند بسته بندی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>