اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پنبه

مواد اولیه

  1. پنبه خام
    به عنوان ماده اولیه در کارخانجات برای تولید پنبه هیدروفیل مصرف می گردد عمدتا از نوع درجه دو و نوع بومی می باشد. علاوه بر آن می توان از لینتر درجه یک کارخانه های پنبه پاک کنی و زیر شاخه ها نیز استفاده نمود. در طرح مورد نظر 50 درصد پنبه از انواع گفته شده (پنبه با الیاف کوتاه) و 50 درصد از پنبه مرغوب استفاده خواهد شد. همچنین با تجربه هایی که از کارخانجات این محصول به دست آمده است ضایعات پنبه 10 درصد در نظر گرفته شده است، بدین ترتیب مقدار پنبه مورد نیاز 440 تن خواهد بود. با توجه به آنکه پنبه ماده اصلی تولید است لذا سایر افزودنیها با نسبتی از پنبه خام مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. آب ژاول
    آب ژاول به عنوان سفید کننده مورد استفاده قرار می گیرد. متوسط مصرف این ماده در تولید 12٫5 درصد وزن پنبه خام مصرفی بوده و برابر 55 تن خواهد بود.
  3. سود کاستیک
    همان گونه که گفته شد همراه با الیاف پنبه خام مقداری ناچیز چربی وجود دارد که می بایستی از الیاف پنبه جدا گردد این امر توسط سود کاستیک انجام می شود. میزان مصرف سود کاستیک 4 درصد پنبه خام مصرفی و برابر 17٫6 تن خواهد بود.
  4. صابون مایع
    زدودن بعضی از چربی ها از الیاف پنبه خام به وسیله سود کاستیک مقدور نبوده و تنها با صابون عملی می باشد. میزان مصرف صابون در طرح یک درصد وزن پنبه مصرفی بوده و برابر 4٫4 تن می باشد.
  5. اسید سولفوریک
    اسید سولفوریک به عنوان عنصر خنثی کننده سود بکار برده می شود و دارای غلظت 96 الی 98 درصد است. میزان مصرف اسید سولفوریک در طرح یک درصد وزن پنبه مصرفی بوده و برابر 4٫4 تن می باشد.
  6. نایلون
    به منظور بسته بندی پنبه هیدروفیل تولیدی از نایلون هایی به ضخامت 0٫2 میلی متر استفاده می شود. اگر وزن هر بسته پنبه را به طور متوسط 100 گرم فرض نماییم با توجه به 400 تن ظرفیت واحد سالیانه 4 میلیون بسته پنبه تولید خواهد شد. میزان مصرف سالیانه نایلون 40 تن خواهد بود.
  7. نرم کن
    نرم کن ها موادی هستند که برای از بین بردن حالت خشونت پنبه بکار برده شده و آن را لطیف می نماید به همین دلیل با استفاده از نرم کننده ها در هنگام مالش ایجاد صدا نمی نماید. میزان مصرف نرم کننده در طرح یک درصد وزن پنبه مصرفی بوده و برابر 4٫4 تن می باشد.
  8. تیوسولفات
    یکی از عملیاتی که روی پنبه صورت می گیرد ایجاد منافذ لازم در آن به منظور جذب بیشتر رطوبت و مایعات است برای این منظور از ماده ای بنام تیوسولفات استفاده می گردد. میزان مصرف نرم کننده در طرح دو درصد وزن پنبه مصرفی بوده و برابر 8٫8 تن می باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>