اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پنبه هیدروفیل به آن نوع پنبه گویند که مدت زمان جذب آن بسیار کم بوده و بتواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد این محصول در عملیات پزشکی و بهداشتی مصرف می گردد و در بسته بندی های مختلف زیگزاگی طوماری (لوله ای) از 50 تا 250 گرمی به بازار عرضه می گردد.

از نظر طول الیاف، طول الیاف آن می بایستی بین 14 و 6 میلیمتر و به صورت یک توده یکنواخت باشد. این پنبه نبایستی دارای الیاف مواد دیگر که در اصطلاح به آن الیاف خارجی گویند باشد.

توده پنبه می بایستی بی بو بوده و ضمن آنکه در لمس کردن نبایستی دارای صدا باشد بایستی دارای قابلیت ارتجاع بوده و در مقابل کشش مقاومت نماید. مقدار رطوبت مجاز موجود در آن حدود 8% و مقدار چربی ورزین آن نبایستی از 3%تجاوز نماید، علاوه بر آن وجود مقدار مواد محلول موجود در پنبه تا 5% مجاز بوده و بیشتر از این مقدار غیر مجاز است.

پنبه

استانداردهای ملی
پنبه هیدروفیل دارای استاندارد ملی بشماره 2580 بوده و علاوه بر مشخصات فوق الذکر بایستی دارای شرایط زیر نیز باشد حداقل 23 برابر وزن خود بتواند قابلیت جذب رطوبت داشته باشد و زمان جذب آب در آن حداکثر ده ثانیه باشد و خاکستر سولفوریک موجود در آن نباید از 4% تجاوز کند.

و سایر مواد شیمیایی از قبیل کلرور کلسیم، سولفات و هیپوکلریت نباید درآن وجود داشته باشد. همچنین واکنش آن در برابر نور با یک فلورسانس ضعیف بنفش مایل به قهوه ای با پیدایش چند تکه زرد می باشد ولی نباید فلورسانس آبی شدید داشته باشد.

در برابر فنل فتالین و هلیانتین می بایست دارای واکنش خنثی باشد. محصول موردنظر نباید مواد رنگی اصلاح کننده داشته باشد، زیرا پنبه های رنگی در موارد آرایشی مورد استفاده قرار نگرفته و علاوه بر آن پنبه هایی که دارای مواد رنگی می باشند جنبه تزئینی دارد.

و شامل این استاندارد نمی باشند و نباید آن را بنام پنبه هیدروفیل تولید و عرضه نمود. روی بسته های این محصول بایستی شماره پنبه، وزن خالص، نام و مشخصات کارخانه و جمله (غیر استریل برای مصارف زخم بندی استفاده نفرمائید) درج شود.

موارد کاربرد
محصول این طرح در عملیات پزشکی و بهداشتی مصرف می گردد و در عمل دارای نقش پر اهمیتی می باشد طوری که بدون آن انجام بسیاری از کارهای پزشکی وبهداشتی و آرایشی غیر ممکن است.

بررسی کالاهای جایگزین
با توجه به آنکه پنبه هیدروفیل یکی از محصولات مصرفی بوده و برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می گیرد، لذا در عمل آنچنان نقش ارزشمندی دارد که بدون آن انجام بعضی از کارهای پزشکی و بهداشتی وآرایشی غیر ممکن است،

به دلیل خصوصیات خاص آن که همان جذب سریع آب و مایعات می باشد، کالای قابل جانشینی نداشته و در هر مورد که نیاز باشد خود پنبه را بایستی مصرف نمود.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
پنبه از مهم ترین محصولات کشاورزی است که علاوه بر تامین مواد اولیه صنایع نساجی و روغن کشی در اشتغال زایی بخش های کشاورزی، صنعت و بازرگانی نقش مهمی ایفا می کند. کمتر محصول کشاورزی از نظر قابلیت ایجاد ارزش افزوده و تنوع فرآورده ها، یارای برابری با پنبه را دارد قبل از انقلاب اسلامی که دوران رونق پنبه بشمار می رفت تولید سالیانه پنبه حلاجی شده به طور متوسط 165 هزار تن بوده که حدود 50 درصد آن به خارج صادر و باقیمانده در صنایع نساجی کشور مصرف می شد.

مدیران و کارشناسان صنایع نساجی معتقدند ایران از استعداد های فراوان و برتری های نسبی و پویا در صنعت نساجی برخوردار است. لذا باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود برای بهبود کیفیت، تنوع و حضور در بازارهای جهانی استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>