اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نخ فانتزی


موارد استفاده از نخ های فانتزی

از آنجاییکه هدف اصلی استفاده از نخ های فانتزی، ارتقاء زیبایی ظاهری پارچه هاست، لذا تولید کنندگان همواره در تلاشند تا با ارائه نخ های جدید خود را از دیگر رقبایشان متمایز کنند.با این حال مشکل مهمی که در زمینه استفاده از نخ های فانتزی وجود دارد، افزایش هزینه تولید نخ، پارچه و پوشاک است.

سرعت تولید نخ های فانتزی به دلیل غیر یکنواختی ذاتی آنها غالباً کندتر از نخ های ساده معمولی است. علاوه بر این، معمولاً این نخ ها از چندین جزء مختلف تشکیل می شوند و برای تولید آنها به چندین مرحله تاباندن نخ نیاز است، بنابراین هزینه تولید نخ های فانتزی معمولاً چندین برابر نخ های معمولی است.

معمولاً نخ های فانتزی بیشتر تابع مد هستند، بنابراین تولید حجم زیادی از آنها بدون تائید سفارش کار عاقلانه ای نیست. ضمناً تولید و انبار نخ های فانتزی مازاد برای تولید کننده نخ بسیار هزینه بر است.استفاده از نخ های فانتزی در روند تولید پارچه به دلیل غیر یکنواخت بودن ذاتی آنها علاوه بر نیاز به رسیدگی دقیق تر، روند تولید را نیز کند می کند؛ به همین دلیل در کل باعث افزایش هزینه های تولید پارچه می شود.

اثر متقابل نخ و پارچه به این معنی است که ظاهر نهایی افکت های فانتزی ممکن است غیر قابل پیش بینی باشد، بنابراین در بیشتر موارد باید قبل از تولید طبیعی، نمونه اولیه ای از پارچه تولید شود.به استثنای برخی موارد، استفاده از نخ های فانتزی در تولید پارچه به دلیل مقاومت اندک این نوع از نخ ها در برابر پوشش و نیاز به مراقبت زیاد باعث کاهش عملکرد پارچه می شود.

بنابراین باید در هنگام استفاده از پارچه ساخته شده با نخ های فانتزی به الزامات عملکردی استفاده نهایی از پارچه و میزان نخ فانتزی به کار رفته در ساختار پارچه توجه کرد. با توجه به هزینه های بالا و عملکرد نسبتاً پایین این نخ ها، معمولاً از آنها فقط در منسوجات با ارزش و تزئین حاشیه پارچه ها استفاده می شود.

نخ های فانتزی در تولید پارچه لباس مردانه، پیراهن، پیراهن های زنانه، منسوجات دکوری، پارچه مبلمان و پارچه های توییت پشمی استفاده می شود.ضمناً نخ های فانتزی در منسوجات تزئینی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. پاره ای از این منسوجات عبارتند از:

  • پرده ها
  • فرش ها
  • لباس های بیرونی زنانه و بچه گانه
  • اقلام تزئینی و منسوجات مورد استفاده در بخش های شرکتی، مثل تزئینات داخلی اتومبیل و یا مبلمان پارچه ای مورد استفاده در لابی هتل ها.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>