اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صنعت نساجی

نظرسنجی نبض صنعت مد در سال 2020 به روزرسانی شده است و مشخص گردیده که این صنعت هنوز به تلاش بیشتری نیاز دارد. در این مطلب به روش هایی عملی که می تواند شاخص های عملکردی این صنعت را بهبود ببخشند، اشاره می گردد.

براساس گزارش به روزرسانی شده نبض صنعت مد در سال 2020، پیشرفت های پایداری در صنعت مد با کاهش نگرانی کننده ای مواجه شده و به یک سوم مقدار قبلی خود رسیده است. امتیاز نبض که عملکرد زیست محیطی و اجتماعی صنعت مد را با استفاده از ماژول برند و خرده فروشی شاخص SAC Higg برای داده های منبعش اندازه گیری می کند، از 38 در سال 2019 و 32 در سال 2018 به نمره 42 در حال حاضر رسیده است.

با این حال خبرهای امیدوارکننده ای نیز در این گزارش به چشم می خورد. این گزارش نشان می دهد که بیشتر رشد پایداری از شرکت های مد کوچک و متوسط سرچشمه گرفته است. علاوه بر این موضوع، گزارش نبض صنعت مد عنوان می کند که هنوز فرصت زیادی برای بهبود وجود دارد.این مطلب به برخی از توصیه های این گزارش، نگاهی دقیق تر می اندازد، و اطلاعات و ابزارهای موجود که می توانند به شما کمک نمایند تا از آنها استفاده کنید را مشخص می نماید.

روش های ارتقای شاخص های عملکرد زیست محیطی

1- قابلیت ردیابی خودتان را افزایش دهید

  • پیشنهادات: با ردیابی سطح اول و دوم تولید کنندگان، قابلیت ردیابی زنجیره تأمین را افزایش دهید.
  • چگونگی: مجموعه کسب و کارهای سه بعدی، اطلاعات زیادی در مورد قابلیت ردیابی و شفافیت دارند. علاوه بر این، ابزارهای موجود در فضای مجازی به عنوان روشی آسان به ردیابی سریع تولید کنندگان منجر می شوند.

2- با تغییرات اقلیمی مقابله کنید

  • پیشنهادات: با اجرای معیارهایی که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند به مبارزه با تغییرات اقلیمی بپردازید.
  • چگونگی: صنعت مد، تأثیرات زیست محیطی زیادی دارد، اما کسب و کارهای مد می توانند از اقدامات اقلیمی الهام بگیرند.

3- کارآمدتر شوید

  • پیشنهادات: با اجرای برنامه های کارآمد در مراحل کاری به استفاده مؤثر از آب، انرژی و مواد شیمیایی منجر شوید.
  • چگونگی: در مورد بیشتر کارآمد شدن در استفاده از آب، انرژی و مواد شیمیایی به اطلاعات بیشتری از طریق فضای مجازی دست پیدا کنید و راه های عملی را برای بهبود این کارها در پیش بگیرید.

4- از پارچه های پایدار استفاده کنید

  • پیشنهادات: با هدف کاهش تأثیرات منفی الیاف موجود، و توسعه الیاف با نوآوری جدید و با مسئولیت بیشتر به ایجاد ترکیبی از مواد پایدار اقدام نمایید.
  • چگونگی: این مورد یک موضوع بسیار بزرگ و حساس است، به همین دلیل امروزه بسیاری از تأمین کنندگان به ایجاد مرکزی از الیاف و پارچه های پایدار روی آورده اند که اطلاعات جامعی را در مورد بیشترین منسوجات استفاده شده در صنعت مد و تأثیراتشان به کاربران ارائه می دهند. در این مراکز در خصوص الیاف جدید و نوآورانه، و محل های تأمین پارچه های پایدار که باید مورد استفاده قرار گیرند، راهنمایی های لازم به مخاطبان داده خواهد شد.

برای انتخاب پارچه های سازگار با محیط زیست جهت تولید لباس معمولا یک راهنما از سوی این عرضه کنندگان ارائه داده می شود که چگونگی استفاده از بهترین منابع مختلف داده برای درک تأثیرات زیست محیطی، و چگونگی به دست آوردن آنها در این راهنماها شرح داده خواهد شد. در مورد پیاده سازی این دستورالعمل ها، غالبا مجموعه کسب و کارهای سه بعدی دارای ابزارهای عملی هستند که به مصرف کنندگان در تعیین اهداف کمک می کنند.

5- یک دستمزد کافی برای امرار معاش اختصاص دهید

  • پیشنهادات: با ذینفعان صنعت جهت کشف فرصت هایی برای توسعه و پیاده سازی بهتر سیستم های پرداخت دستمزد همکاری کنید تا بتوانید اینگونه سیستم ها را ارتقاء دهید.
  • چگونگی: دستمزد کافی برای امرار معاش، موضوع ساده ای نیست، به همین دلیل توصیه می شود که برای تعیین آن بین کارگران و کارمندان مذاکره شود، اما تا جاییکه می توانید برای تعیین درست آن بایستی تلاش نمایید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>