اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نساجی


خلق سیاست ها

تدوین سیاست های خاص، فرهنگ درون یک شرکت را تعریف می کند و به آن شرکت اجازه می دهد تا به چشم انداز، اهداف و مقاصد خود دست پیدا کند. این یک گام اساسی در خلق استراتژی جامع پایداری به حساب می آید.

اگر فرض کنیم که یک استراتژی مشخص می کند که کسب و کار باید به کجا برود، اهداف بلند مدت، اولویت ها و مقاصد کوتاه مدت و میان مدت آن چیست؛ در این صورت سیاست ها چار چوبی هستند که نقش آنها مشخص کردن تصمیمات و اهداف برای دستیابی به این مقاصد است.

فرهنگ پایداری شرکت تان را از طریق سیاست ها پایه ریزی کنید

از آنجاییکه آنها استانداردهای رفتاری را تعریف می کنند، بنابراین سیاست ها و رویه ها نقش زیادی در ساخت فرهنگ کلی یک شرکت ایفا می نمایند. سیاست ها باید برای تحقق بخشیدن به چشم اندازهای پایداری، باید در راه و روش تجاری گنجانده شوند.

هیچکس انتظار ندارد که یک کارخانه بتواند فقط از روی توصیف یک طراح، لباسی را تولید کند. در ضمن طراح فقط ترسیم کننده یک طرح نیست، بلکه او باید مجموعه اطلاعات فنی (tech pack) را که شامل نوع پارچه و مشخصات تولید لباس می شود را نیز ارائه دهد. سیاست های پایداری نیز دقیقاً همین حالت را دارند. آنها ابزارهایی را در اختیار شرکت ها قرار می دهند که باعث به ثمر رساندن چشم انداز پایداری آنها می گردند.
سیاست ها شامل چشم انداز و اهداف کلی، قلمرو و سپس جزئیات آنها می شوند.

ابزارهایی در این زمینه وجود دارد که مشخص کننده مواردی هستند که باید در یک سیاست اخلاقی و زیست محیطی گنجانده شوند، اما چگونه در عمل می توان آنها را به سیاست های واقعی تبدیل نمود؟یک شرکت برای اینکه بتواند یک مسئله را در یک سیاست پوشش دهد، باید:

به وضوح بیان کند چه چیزهایی را به عنوان بخشی از کسب و کار خود جایز می شمرد یا چه مواردی را قبول ندارد و چه اقداماتی را برای اجرای این امر انجام می دهد.این شرکت به صراحت اعلام کند که انتظار دارد کارکنان، پیمانکاران خارجی و تامین کنندگانش چه کاری در این زمینه انجام دهند.

معمولاً سیاست های خوب شامل مفهوم پیشرفت مستمر نیز هستند و باید به طور منظم بررسی و به روز رسانی شوند. در این حوزه بعضی از مجموعه های ابزار نقشه راه پایداری، یک چارچوب نمونه و یک الگو را برای تدوین سیاست ها و استفاده از آنها در اختیار شما قرار می دهند.

مطالعات موردی

شاید بهترین راه برای نشان دادن سیاست های خوب دیدن آنها در عمل باشد. در این مطلب نحوه تدوین سیاست های مناسب توسط سه کسب و کار مد در اندازه های مختلف را به شما نشان می دهیم.

سیاست های پایداری برند پاتاگونیا (Patagonia)

برند پاتاگونیا در زمینه تبدیل شدن به یک شرکت ماموریت محور پیش قدم است. این شرکت در بیانیه ماموریت خود این امر را به وضوح نشان می دهد: «ما در تلاشیم تا محل زندگی خود را نجات دهیم».این برند دارای چهار ارزش محوری زیر است:

  • ساخت بهترین محصول - چرا که ساخت بهترین محصول برای نجات کره زمین مهم است.
  • منع ایجاد هرگونه آسیب غیر ضروری - ما نه تنها به دنبال ایجاد آسیب کمتر هستیم، بلکه می خواهیم این کار را به بهترین شیوه ممکن انجام دهیم.
  • استفاده از کسب و کار برای محافظت از طبیعت - زمانیکه مشکلی را شناسایی کنیم، فوراً اقداماتی انجام می دهیم.
  • مقید نبودن به سنت ها - ما روش های جدید را برای انجام کارها پیدا می کنیم.

این برند در کتابخانه مرجع خود، اصول و سیاست های بیشماری را که در راستای تبدیل این ماموریت ها و ارزش ها به اقداماتی عملی از آنها استفاده می کند، در دسترس عموم مردم قرار می دهد؛ خود این اقدامات عملی، فعالیت های شرکت، خریدهای مشارکتی و زنجیره تامین آن را پوشش می دهد.فهرست کارهای برند پاتاگونیا، دربرگیرنده نحوه کار در زنجیره های تامین است:

  • تدوین چارچوب های خاصی برای همکاری با کارخانجات
  • همکاری با کارخانه های نساجی
  • رعایت موازین حقوق بشر، به ویژه موازین پیرامون برده داری نوین
  • حمایت از کارگران مهاجر
  • پرداخت دستمزد کافی برای امرار معاش و تجارت منصفانه

مواردی که در مورد برند پاتاگونیا جالب هستند، عبارتند از:

  • وجود داشتن تعدادی چارچوب، اصول و سیاست های خاص موضوعی
  • وارد شدن به جزئیات
  • وسعت زیاد عملیات هایی تحت پوشش اقدامات آن برند
  • پایه گذاری مشارکت های فراوان / به عبارت دیگر همکاری با سازمان ها در راستای پشتیبانی از آنها در مسیر پایداری.

به هر حال برند پاتاگونیا یک سازمان ماموریت محور است و همان گونه که خود اذعان می کند، مدتی طولانی است که روی این موضوع متمرکز شده است. کسب و کارهایی که تازه کار خود را در مسیر اجرای سیاست های پایداری شروع کرده اند، نباید انتظار داشته باشند که یک شبه به این مرحله برسند؛ بلکه در عوض باید شرکتی مانند پاتاگونیا را الهام بخش خود و سرمشقی برای هدف گذاری قرار دهند.

سیاست های پایداری برند ویلدنیس (Vildnis)

مرحله چهارم نقشه راه پایداری - مد پایدار, محیط زیست, کسب و کار نساجی, صنعت مد, تجارت منصفانه
شرکت ویلدنیس بسیار جوانتر و کوچک تر از شرکت پاتاگونیا است، اما حتی در این حالت هم چشم انداز پایداری سطح بالا و روشنی دارد. بیانیه این برند به صورت زیر است:

"برند ویلدنیس براساس تمایل راسخ تیم ما برای ایجاد روند مد پایدار همراه با آرزویمان برای داشتن سهمی مثبت در جهان بنا شده است".

چارچوب پایداری آن مثال خوبی برای نشان دادن چگونگی تقسیم اهداف جاه طلبانه به گام های عملی است. در ضمن این چارچوب ارائه دهنده ابزارهایی است که با کمک آنها می توان با تامین کنندگان و شرکا همسو شد. علاوه بر این، رویکرد سیاست گذاری آن سه بعدی است و این یعنی پیاده سازی موارد قابل عرضه در خلال تأثیرات زیست محیطی، اجتماعی و تجاری.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>