اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زرشک

طرح توجیهی بسته بندی و فرآوری زرشک
با رشد روز افزون جمعیت افزایش میزان تولید مواد غذایی اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است. تکنولوژی پیشرفته مواد غذایی سبب شده که ما بتوانیم حداکثر استفاده را از تولیدات کشاورزی بعمل آوریم و از ضایع شدن محصولات کشاورزی جلوگیری نمائیم.

صنعت آبمیوه (آبمیوه نکتار و میوه) نیز یکی از رشته های صنایع غذایی است، علیرغم اینکه بتازگی در ایران معمول گردیده به عنوان یکی از روشهای حفاظت و جلوگیری از ضایعات میوه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از این تکنولوژیها طرح فرآوری و بسته بندی زرشک است.

برای اینکه بتوانیم این صنعت را با اصول صحیح و برنامه ریزی شده توسعه دهیم لازم است که قبل از هر چیز با اصول علمی و شرایط تولید آن کاملا آشنا گردیم. این صنعت از لحاظ تکنیک بسیار پیشرفته و در عمل به متخصصین و کارشناسان مجرب و کارآزموده نیازمند است،

چرا که میوه جات از لحاظ عطر و طعم و رنگ بسیار حساس بوده و ارزش غذائی آنها هنگامی حفظ می شود که بتوانیم بخوبی مراحل مختلف تولید آنها را کنترل و اجراء نماییم. مصرف سرانه انواع محصولات تبدیلی میوه جات مانند مرباجات، شربت و آبمیوه ها و …

در اغلب کشورهای جهان بیانگر این مطلب است که مردم به مصرف انواع میوه و یا انواع آبمیوه و ترکیبات مختلف آن اهمیت بیشتری می دهند. از آنجاییکه در حال حاضر اقتصاد ایران بیش از پیش نیاز به توسعه تولیداتی دارد که ضمن بهبود شرایط داخلی موجب افزایش صادرات نیز شود.

نقش صنایع تبدیلی از قبیل بسته بندی و فرآوری زرشک، از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که ضمن فراهم کردن زمینه کشاورزی، ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، حداقل نیاز به مصرف ارزی را داشته و زمینه توسعه آن که در پی توسعه همه جانبه کشاورزی فراهم خواهد شد نیز دور از دسترس نیست.

معرفی گیاه

زرشک گلی است که طول آن به 9 پا می رسد، و دارای شاخه های خاکستری است. برگهای آن دارای دندانه های سونی است. بین ماههای آوریل و ژوئن غنچه ها و گلهای زرد روشن از آن جوانه می زنند.

این غنچه ها و گلها در فصل پاییز رنگ قرمز گیلاسی به خود می گیرند که به صورت بوته های خمیده رشد می کنند. در فرآوری و بسته بندی زرشک می توانید از زرشک رسیده برای تهیه مربا یا آن را همانند "قرقاط" استفاده کرد، زرشک کمی ترشتر است ولی به اندازه قرقاط تلخ نیست.

خواص دارویی زرشک
زرشک از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است میوه زرشک خواص زیر را دارد:

  1. قابض است
  2. تقویت کننده قلب و کبد است
  3. بواسیر خونی را درمان می کند
  4. خونریزی را برطرف می کند
  5. برای برطرف کردن بیماریهای کبدی مفید است
  6. صفرا بر است
  7. دم کرده زرشک را برای برطرف کردن ناراحتی های دهان غرغره کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>