اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انجمن بین المللی نامگذاری (ICBN) و انجمن بین المللی نامگذاری گیاهان زراعی (ICNCP) به تأئید نام ارکیده (Orchid) به این گیاهان اقدام نموده اند. ارکیده ها از بزرگ ترین خانواده های گیاهان گلدار در گستره زمین محسوب می گردند که شامل بیش از 30 هزار گونه مختلف و حدود 200 هزار هیبرید می باشند. آنها از مناطق گرمسیری استوائی تا توندرای قطبی مشاهده می شوند و سازگاری زیادی با شرایط مختلف اقلیمی دارند. اغلب ارقام ارکیده ها بومی مناطق گرمسیری هستند. آنها به پوست درختان می چسبند و از طریق ریشه های سفید و ستبرشان به جذب رطوبت و انحلال عناصر غذایی آلی می پردازند.

گل ارکیده

ارکیده ها در بالای ریشه ها دارای ساقه ای کاملاً محکم هستند ولیکن ساقه ها در برخی نظیر ارکیده های مینیاتوری به اندامی ظریف تبدیل شده اند. بسیاری از این قبیل ارکیده ها دارای پیازهای کاذبی هستند که در اثر تورّم ساقه های گیاه حاصل می شوند و محل ذخیره آب و عناصر غذایی جهت تضمین بقاء گیاه در شرایط تنش خشکی محسوب می گردند. البته تمامی ارکیده ها دارای چنین سیستمی نیستند بلکه ارکیده هایی از این سیستم برخوردارند که در جنگل هایی با دوره بارش کوتاه می رویند و گیاهان از این طریق برای ذخیره و نگهداری آب بهره می جویند. از زمره چنین ارکیده هایی می توان به انواع: " oncidium " و " dendrobium " اشاره نمود. برگهای سالم ارکیده ها به رنگ سبز درخشان، صاف و محکم هستند اما برخی از آنها از برگ های ملوّن و متنوعی برخوردارند لذا برگ های سبز تیره بیانگر کمبود نور می باشند.

محور گلدهنده به تولید غنچه هایی می پردازد که نهایتاً به گل تبدیل می گردند. برخی محورها به تک گل منتهی می شوند درحالی که بعضی دیگر تولید گل های خوشه ای می کنند. گروهی از محورهای گلدهنده نیز در تمامی طول به تولید گل می پردازند که موسوم به " phalaenopsis " هستند. ارکیده ها دارای گل های نفیسی هستند که مجموعه ای از رنگ های آبی، زرد، سفید، نارنجی، قرمز و سیاه را در خود دارند. گلها همچنین ممکن است به صورت راه راه یا خالدار باشند. گلدهی ارکیده ها از یک هفته تا چهار ماه دوام می یابد که بستگی به نوع گونه ها دارد. برخی از آنها هرگاه از شرایط مناسب برخوردار گردند، قادرند در سرتاسر سال گلدهی نمایند درحالی که بعضی دیگر فقط یکبار در سال گلدهی می کنند و برخی دیگر بویی مشابه گوشت گندیده دارند ولیکن بسیاری از آنها بسان لیمو، نارنج، دارچین، هندوانه و نارگیل معطرند.

ارکیده ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. ارکیده های مونوپودیال (monopodial):
    آنها دارای ساقه های منفرد و ایستاده هستند و برگ هایشان متضاد همدیگر در دو طرف ساقه مرتب شده اند. ساقه گلدهنده آنها از قاعده بالاترین برگ خارج می شود. از جمله آنها می توان به انواع: " vandas " و " phalaenopsis " اشاره نمود.
  2. ارکیده های سیمپودیال (sympodial):
    بیشترین پرورش گیاه ارکیده از انواع "سیمپودیال" صورت می گیرد. آنها به طور افقی رشد می کنند و ساقه های جدید از ریزوم های قدیمی منشأ می گیرند و گل ها و برگ ها در نوک ساقه های جدید ظاهر می شوند.

ارکیده ها را همچنین از جنبه هایی نظیر: سکونتگاه بومی، حرارت محیط، رطوبت نسبی و میزان نور ترجیحی دسته بندی کرده اند آنچناکه:

  • ارکیده های بومی مناطق گرم و مرطوب نظیر: برای پرورش گیاه ارکیده " phalaenopsis " و " paphiopedilium " که به روزهایی با دمای 85 - 73 درجه فارنهایت و رطوبت نسبی 90 - 80 درصد نیازمندند ولی خواهان نور شدید نیستند. چنین ارکیده هایی بهتر است در مقابل پنجره های غربی یا شرقی قرار گیرند.
  • ارکیده های مناطق گرم نظیر: برای پرورش گل ارکیده " cymbidium " و " dendrobium " که نیازمند دمای 70 - 55 درجه فارنهایت با رطوبت نسبی پایدار و تهویه مناسب هوا هستند. اینگونه ارکیده ها را به دلیل نورپسندی در مقابل پنجره های جنوبی قرار می دهند.
  • ارکیده هایی نظیر: در پرورش آن " cattleya " و " oncidium " برای بخش های نسبتاً خشک و خنک مناسبند. آنها قادر به تحمل فصول خشکی طولانی با دمای 90 - 80 درجه فارنهایت می باشند که متعاقباً با فصول بارانی همراه گردند. نیاز نوری این گروه زیاد است لذا در مکان های روشن از جمله پنجره های جنوبی قرار می گیرند.
  • ارکیده های عرض های جغرافیایی بالا نظیر: " masdevallia " و " epidendrum " که در جنگل های بارانی با متوسط دمای 70 - 60 درجه فارنهایت و رطوبت نسبی زیاد رشد می کنند. ارکیده ها این نوع نورهای کم شدت و فیلترشده را می پسندند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>