اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ذرت

جنبه های اقتصادی و تجارتی کشت ذرت

کاشت ذرت سالادی نیازمند هزینه های ویژه ای نیست چناک عمده ترین هزینه های آن شامل:

  1. هزینه آماده سازی زمین
  2. هزینه خرید بذور مناسب جهت کاشت ذرت سالادی
  3. هزینه فراهم سازی سیستم آبیاری مکفی می باشند.

قیمت بذور ارقام ذرت زراعی بسیار نازل تر، باصرفه تر و در دسترس است. تعداد کارگر موردنیاز برای پرورش آن مشابه زراعت ذرت شیرین حدوداً 2 نفر ساعت در ایکر است که این مقدار به علاوه بسته بندی و فرآوری به 65 - 55 نفر ساعت در ایکر افزایش می یابد. تولیدکنندگان قبل از اتخاذ تصمیم به کاشت ذرت سالادی لزوماً باید به ارزیابی این فعالیت اقتصادی بپردازند و میزان تقاضای بازار و ارزش درآمدی محصول تولیدی را برآورد کنند. متخصصان اصلاح نباتات مرتباً در صدد کاهش نیاز به نیروی انسانی هستند لذا اخیراً ارقامی از ذرت شیرین را تولید و معرفی نموده اند که فاقد زواید ابریشمی می باشند بنابراین برای پوست گیری به زمان کمتری نیازمندند. همچنین تحقیقات صنعتی در کشور تایلند منجر به ابداع ماشین آلاتی شده اند که زواید ابریشمی بلال ها را با فشار هوا جدا می کنند.

بلال ها را می توان به صورت دانه ای و یا وزنی بفروش رسانید. ذرت های سالادی فریز شده که دارای موارد استفاده بیشتری نسبت به ذرتهای سالادی فرآیندی هستند به قیمت هر پوند حدوداً یک دلار در آمریکا عرضه می شوند و کارتن های بسته بندی حائز استاندارد صنعتی که حاوی 6 قوطی 1/5 کیلوگرمی نوع کنسروی آن هستند، با نوسانات قیمت حدود 17 - 15 دلار مبادله می گردند. مهم ترین کشورهای صادر کننده آن در جهان عبارت از: تایلند، سریلانکا، تایوان، چین، زیمبابوه، زامبیا، اندونزی، آفریقای جنوبی، نیکاراگوئه، کاستاریکا، گوآتمالا و هندوراس می باشند. ذرتهای سالادی کنسروی تولیدی کشور چین به طور غیر مستقیم از طریق تایلند و به طور مستقیم به ژاپن و کشورهای اروپایی صادر می گردند که این روند به طور روزافزونی رو به تزاید است.

تایلند تاکنون تنها کشوری می باشد که اطلاعاتی از میزان تولید و صادرات سالانه اش در دسترس می باشد. این کشور به طور تقریبی 80 درصد تجارت جهانی آن را در اختیار دارد و تولیدی کشور تایلند از بالاترین کیفیت برخوردار است. کشور تایلند 76 % واردات مالزی، 40% واردات انگلستان و 21 % واردات ژاپن را تأمین می کند. تایلند بزرگ ترین صادر کننده ذرت سالادی تازه و کنسروی جهان است که درآمد سالانه ای حدود 32 میلیون دلار آمریکا را از صادرات حدود 37 هزار تن در سال 1980 میلادی کسب نموده است. کاستاریکا بزرگ ترین صادر کننده ذرت سالادی تازه به ایالات متحده آمریکا است درحالی که سایر نیازهای آمریکا از کالیفرنیا، مکزیک، گوآتمالا و هندوراس برآورده می شوند.

کیفیت این محصول کاستاریکا نازل تر از تولیدات تایلند است زیرا در فصل بارانی یعنی ژوئن تا اکتبر بعمل می آیند. هر بسته 100 عددی ذرت سالادی تازه صادراتی کاستاریکا به آمریکا با قیمت 13 دلار عرضه می شوند. کشورهای امارات متحده عربی و بحرین در بین دول خاور میانه دارای بیشترین واردات مستقیم از تایلند می باشند ولیکن سایر کشورهای این منطقه اغلب نیازهای خود را به صورت غیر مستقیم تأمین می کنند که جمعاً به میزان 43 تن به ارزش 42 هزار دلار در سال 1993 میلادی بوده است. این محصول در بحرین به ارزش 2/3 - 2 دینار برای هر کیلوگرم عرضه می شود. کشورهای قطر، کویت و عربستان سعودی از دیگر کشورهای خاور میانه ای مصرف کننده آن هستند که میزان مصرف سالانه آنها به 94 تن در سال می رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>