اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مموری فوم چیست ؟

انتخاب وسایل مورد نیاز برای اتاق خواب یک تصمیم مهم و هوشمندانه به حساب می آید. اتاق خواب هم مخفیگاه و هم پناهگاه شماست، بنابراین هر چیزی که در داخل آن قرار داده می شود، باید راحت، زیبا و سودمند باشد. مهم ترین وسیله ای که برای اتاق خواب باید به درستی انتخاب شود، تختخواب و تشک آن است. فرآیند انتخاب تشک در هنگام تهیه لوازم برای اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. اما آیا می دانید که کدام تشک برای شما مناسب است؟

شما در هنگام تهیه تشک باید با توجه به نیاز و بودجه در نظر گرفته، آن را انتخاب کنید. اگر می خواهید یک تختخواب با کیفیت به دست آورید، باید آمادگی کمی پول خرج کردن را داشته باشید. همچنین انتخاب نوعی تشک خوب که به کارتان بیاید، می تواند مشکل باشد. مموری فوم، نوعی رایج از تشک است که مردم از آن استفاده می کنند. با این حال، طیف وسیعی از مردم درباره مزایا و معایب این نوع از فوم اطلاعات دقیقی ندارند. شما برای مدت طولانی تشک تان را نگه خواهید داشت، بنابراین لازم است که بعضی از مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید.

ویسکو الاستیک (Visco Elastic)

امروزه معمولا برای اشاره به تشک و صحبت درباره آن از عبارت ویسکو الاستیک استفاده نمی شود. فوم ویسکو الاستیک (Viscoelastic foam) نام دیگر مموری فوم به شمار می آید. روش تولید فوم ویسکو الاستیک با توجه به تکنیک استفاده شده توسط شرکت متغیر است. این تکنیک های متفاوت، کیفیت های فوم را تغییر می دهند.

مثلا بعضی از انواع فوم ویسکو الاستیک ممکن است نسبت به تغییرات شکل بدن که روی آنها دراز کشیده می شود، انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند یا زمان بیشتری بخواهند تا دقیقا با شکل بدن منطبق گردند. فوم ویسکو بسیار محکم و متراکم است، یعنی بیشتر مواد نمی توانند به سطح آن نفوذ کنند. با این حال، این فوم ویژگی های الاستیک را نیز از خود نشان می دهد و می تواند شکلش را پس از مدت زمان مشخصی دوباره به دست آورد. وقتی روی آن دراز کشیده می شود، نرم خواهد بود، اما وقتی از روی آن بر می خیزید، به شکل اصلیش باز خواهد گشت.

این نوع از فوم حدود 50 سال قدمت دارد. در حقیقت این فوم در اصل توسط سازمان ناسا (NASA) به عنوان ماده ای که در طول پرتاب فضاپیما برای راحتی و ایمنی فضانوردان مورد استفاده قرار می گرفت، اختراع شد. مردم به این نوع از فوم ها علاقمند شدند و شروع به استفاده از آنها در موارد متعددی کردند. وقتی شرکت Tempurpedic این از نوع از فوم ها را در قالب تشک به بازار عرضه کرد، بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت. اکنون می توان این فوم ها را در کوسن، بالش و حتی کفش ها نیز پیدا نمود.

مموری از فوم از زمان اختراع اولیه تا عصر حاضر، تغییرات گسترده ای را به خود دیده است. مموری فوم ویسکو الاستیک اغلب با موادی که دمای بدن انسان را متعادل می کنند، ترکیب می شود. تلفیق این مواد معمولا به مکانی خنک و محافظتی برای خواب منجر می گردد.

این تشک در بیشتر حالات متراکم است، با این حال برای کسیکه روی آن می خوابد، حس راحتی به ارمغان می آورد. معمولا بررسی میزان تراکم تشک های فومی که می خواهید انتخاب کنید، ایده خوبی به شمار می آید. اگر تراکم آن از سطح مشخصی کمتر باشد، شاید کیفیت خوبی نداشته باشد و ممکن است نتواند تا مدت زمانیکه می خواهید از آن استفاده کنید، کارآیی خود را حفظ نماید.

مموری فوم چیست؟

نوع اصلی مموری فوم از پلیمری به نام پلی اورتان (polyurethane) ساخته می شود. این ماده معمولا در بیشتر مبل ها، تشک ها، صندلی های ماشین و اسپری فوم ها (spray foam) یافت می گردد. اگر مموری فوم، تراکم نسبتا بالایی داشته باشد، نوع بسیار بادوامی از ماده است. مموری فوم به خاطر فراهم کردن پشتیبانی و کاهش فشار، معروف گردیده است. این نوع از تخت خواب ها معمولا نسبت به تشک های فنری از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>