اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مموری فوم چیست ؟

بازاریابی مموری فوم

برخی از تولید کنندگان مموری فوم، محصولات خودشان را به صورت یکسان برچسب گذاری می کنند. آنها اظهار می کنند که مموری فوم، مموری فوم است و تفاوتی بین آنها وجود ندارد. این موضوع شما را متقاعد می کند که لازم نیست تا انواع مختلفی از مموری فوم ها را خریداری کنید. اما فریب اینگونه بازاریابی را نخورید، چون تشک های مموری فوم از تفاوت قابل توجهی برخوردار هستند و کیفیت های بسیار مجزایی دارند. شما قبل از تصمیم گیری در مورد خرید بهترین تشک باید در مورد نیازهایتان به جستجوی دقیق بپردازید.

همانطور که بیشتر عنوان شد، مموری فوم نسبت به فوم معمولی از تراکم بیشتری برخوردار است. انواع خاصی از تشک ها نسبت به بقیه محصولات این حوزه، مستحکم تر هستند. اگر شما کمر درد دارید یا در هنگام خوابیدن به محافظت بیشتری نیازمند هستید، این نوع تشک ها را شاید ترجیح دهید. در دیگر انواع فوم، ژل تزریق شده است. مموری فوم تزریق ژل این قابلیت را دارد تا گرمای بدن دو فرد را در هنگام خواب بر روی تخت از هم دور کند. این مسئله سبب می گردد تا مکان خنک تر و راحت تری برای خواب به وجود آید.
مطابقت داشتن هر فرد با نوع تخت خواب مورد نیازش، اهمیت زیادی دارد.

عنوان کردن مسائلی نظیر "یک اندازه متناسب برای همه" نمی تواند روش خوبی برای ورود به بازارهای عمومی باشد. مردم در صورتیکه به تشک واقعا هم نیاز داشته باشند، اما شیوه بازاریابی آن مورد توجه شان قرار نگیرد، به خرید آن اقدام نمی کنند. هر نوع متفاوت از تشک مموری فوم باید توضیح داده شود و مشتریان باید بدانند که چیزیکه قرار است خریداری کنند، چه ویژگی هایی دارد. همچنین انتظار می رود که تشک های خوب برای چندین سال دوام داشته باشند. خریدی با این سطح از تعهد باید براساس همه دانش موجود انجام گیرد.

بررسی تشک های مموری فوم

وزن تشک های مموری فوم

شاید تا به حال در مورد نحوه انتخاب بین وزن های مختلف تشک های مموری فوم با چالش مواجه شده باشید. بعضی از تشک ها وزن کمتری دارند، اما آیا واقعا این قضیه در مورد نحوه خوابیدن تفاوتی ایجاد می کند؟ بله این موضوع یک تفاوت بزرگ را رقم می زند. اگر شما جثه بزرگی داشته باشید، استفاده از تشک های سنگین تر برایتان مناسب تر خواهد بود. تراکم وزن اضافه شده در تشک ها، محافظت بیشتری را برای شما فراهم خواهد کرد و متوجه خواهید شد که خواب راحت تری در طول شب خواهید داشت.

برای دستیابی به مزایای بیشتر می توانید تشکی با تراکم حدود 5/3 تا 4 پوند بر فوت مکعب را انتخاب کنید. اگر به سنگینی بیشتر در جانب های تشک نیاز دارید، تشک 5 پوندی نیز می تواند مناسب باشد. در نظر گرفتن اینگونه وزن ها می تواند سبب انتخاب یک تشک با کیفیت خوب شود که برای مدت زمان زیادی ماندگار خواهد شد. انتخاب هر وزنی کمتر از این مقدار، تخریب تشک مورد علاقه تان را سرعت خواهد بخشید. ماده ای با بیشترین کیفیت از تراکم 6 پوند بر فوت مکعب یا بیشتری برخوردار خواهد بود. قیمت اینگونه تشک ها بالاتر خواهد بود، اما خوابیدن بر روی آنها بسیار راحت تر است. وزن های بالاتر سب کاهش مزایای تشک می شوند.

اگر تشک سنگین تری در اختیار داشته باشید، متوجه می شوید که تشک های مستحکم از آنچه تصورش را می کردید، نرم تر هستند. نرمی این تشک ها به میزان و چگونگی فرو رفتن شما در آنها بستگی دارد. مردم سنگین وزن یک چارچوب عمیق تر در فوم ایجاد می کنند و وزن شان با سرعت بیشتری گسترده خواهد شد. اینگونه افراد به محافظت بیشتری در تشک ها نیاز خواهند داشت، بنابراین نباید زیاد در تشک ها فرو روند. لایه محکم بالایی تشک برای افراد عظیم جثه به خوبی عمل می کند، چون نقاط فشاری بدن شان را کاهش خواهد داد.

در مقابل فردی با جثه کوچک تر به استفاده از تشک های نرم تر، تمایل بیشتری خواهد داشت. آنها به توزیع وزن زیادی نیاز ندارند، بنابراین می توانند تا حد دلخواه در تشک فرو روند. اگر فرد سنگین وزنی هستید، یقینا به داشتن تشکی با تراکم بالاتر احتیاج پیدا می کنید.

دوام پذیری

اگر قصد دارید تا هزینه زیادی برای خرید یک تشک بپردازید، به احتمال زیاد می خواهید از استفاده طولانی مدت از آن مطمئن شوید. این مسئله کاملا به دوام پذیری تشک شما بستگی خواهد داشت. دوام پذیری مموری فوم در کل براساس سه عامل تراکم فوم، نوع فوم و BMI شما تعیین می شود. اول از همه باید این مسئله را مشخص نمایید که دوام پذیری را با توجه به چه معیاری تعریف خواهید کرد؟ شاید این تعریف براساس مدت زمانی باشد که شما می خواهید بر روی تشک استراحت کنید و هنوز هم آن را از زمان اولین خریدتان، راحت تر ببینید. به همین دلیل عنوان می شود که دوام پذیری تشک یک مسئله عینی و کاملا نسبی است.

تراکم

قبلا بحث کردیم که اگر می خواهید تشکی خریداری کنید، نباید تراکمش کمتر از 5/3 پوند بر فوت مکعب باشد. اگر می خواهید تشک ماندگاری بیشتری داشته باشد، شاید بخواهید تا تشک 6 پوند بر فوت مکعبی را خریداری نمایید. هر وزنی بیشتر از این سبب کاهش بازدهی می شود و احتمالا هزینه زیادی را بدون اینکه ارزشش را داشته باشد به شما تحمیل خواهد نمود.

گاهی اوقات به مموری فوم، پر کننده هایی اضافه می شود که می تواند تراکم آن را دستخوش تغییر نماید. برخی از این پر کننده ها مانند مواد افزایش دهنده مقاومت در برابر آتش یا میکروبیدهای ژل فوق الذکر سودمند هستند. برخی دیگر به کاهش هزینه ها و تولید آسان تر مموری فوم کمک می نمایند. هر چند این ویژگی ها سودمند هستند، اما این پر کنندها می توانند سرعت تخریب تشک ها را افزایش دهند.

از جمله این پر کننده ها می توان به سیلیکا، کربن سیاه، کلسیوم کربنات، رس های متنوع و موارد دیگر اشاره کرد.هر چند این مواد ممکن است تأثیرات مثبتی داشته باشند، اما به تشک شما نوعی تراکم کاذب ارائه می دهند که دوام پذیری تشک شما را غیر واقعی جلوه می دهند. در صورت امکان سعی کنید تا تراکم مموری فوم را در تشک تان مشخص نمایید. اندازه گیری تراکم باید قبل از اضافه کردن پر کننده ها انجام گیرد.

وزن

وزن بر روی دوام پذیری مموری فوم می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. فرد سنگین وزن در درون مموری فوم بیشتر فرو می رود، بنابراین فوم هایی با تراکم کمتر شاید سریعتر از آنچه انتظارش را دارید، خراب شوند. اگر شما فرد سنگین وزنی هستید، تشکی با تراکم کمتر از 5 پوند بر فوت مکعب خریداری نکنید.

روغن های طبیعی

روغن و چربی بدن شما نیز می توانند تأثیرگذار باشند. پوست بدن انسان به صورت طبیعی از خود روغن ترشح می کند که می تواند در طول خواب بر روی تشک منتقل گردد. این روغن سپس با عرق نیز ترکیب شده و می تواند به تشک آسیب برساند. استفاده از روکش تشک به حفظ ایمن تر سرمایه در طول زمان کمک می کند. روکش خوب تشک از مشکلات غیر منتظره نظیر حالت تهوع کودک، خرابکاری سگ یا حتی ریختن یک لیوان آبمیوه پس از صرف صبحانه دلپذیر بر روی تختخواب جلوگیری می نماید.

زمان تعویض تشک

وقتی موضوع عوض کردن تشک به میان می آید، بایستی به چند نشانه مخصوص در این زمینه توجه داشت. هر چند که تشک های مموری فوم با کیفیت خوب باید حداقل 8 تا 10 سال دوام داشته باشند، اما توجه داشتن به این نشانه ها مهم است، چون فوم با کیفیت پایین سریعتر دچار خرابی می شود. اگر خمیدگی واضحی را مشاهده می کنید که قبلا به این صورت وجود نداشت، می توانید آن را نشانه ای فرض کنید که الاستیسیته تشک تان کم کم از بین می رود. این نشانه می تواند خودش را در قالب برآمدگی فوم نیز نشان دهد.

اگر نمی توانید به شکل کامل به خواب بروید و خواب بدی را تجربه می کنید که قبلا سابقه همچنین موردی را نداشتید، شاید به خرابی تشک تان ارتباط پیدا کند. هر چند اینگونه تشک ها به هایپوآلرژنیک بودن تمایل دارند، اما در سنین بالاتر شاید خودتان را در وضعیتی ببینید که نشانه های آلرژی به طور قابل توجهی در شما افزایش پیدا کرده است. در بیشتر مواقع شما متوجه خواهید شد که زمان خریداری یک تشک جدید کی از راه می رسد. مموری فوم یک ماده عالی است، اما آغاز فرسودگی آن با نشانه های واضحی همراه است.

جایگزینی برای تشک مموری فوم

اگر همه این موارد را بررسی کرده اید و متوجه شده اید که تشک مموری فوم برای شما مناسب نیست، می توانید گزینه ارزان تری نظیر فوم رفلکس  را خریداری نمایید. این نوع فوم یک نسخه با تراکم بالا از فوم پلی اورتان است که اساس مموری فوم را تشکیل می دهد. بر این اساس این فوم از همان مواد سازنده مموری فوم ساخته می شود که تنها تفاوتش به ساختار سلولی مجزای آن مربوط می گردد.

فوم رفلکس برای دستیابی به ویژگی های ویسکو الاستیک به جای استفاده از حفره های مموری فوم از ساختار حبابی استفاده می کند. این حباب ها مطابق با بدن تان حرکت خواهند کرد، اما در زمان آزاد شدن فشار به شکل اصلی خودشان باز می گردند. برای آن دسته از مردم که حس فرو رفتن تشک های مموری فوم را دوست ندارند، ساختار محکم تر فوم رفلکس می تواند خوشایند باشد. فوم رفلکس نسبت به مموری فوم، ارزان تر است و در مقابل گرد و غبار از مقاومت بیشتری برخوردار است.

نتیجه گیری

خریدن تشک های مموری فوم شاید تصمیم بزرگی برای شما تلقی شود، چون این تصمیم به دستیابی شما به خواب مطلوب کمک خواهد کرد و از بیدار شدن مکرر در طول شب جلوگیری می کند. با این حال توجه به این نکته ضروری است که قبل از تصمیم درباره خرید گران قیمت تشک در مورد آن به تحقیق جامع بپردازید. اگر با تغییر دما خیلی زود از خواب بیدار می شوید، شاید انتخاب این نوع تشک برای شما مناسب نباشد. همچنین افرادیکه نسبت به بوهای شدید حساس هستند، شاید با تشک هایی مثل مموری فوم خیلی احساس خوشی نداشته باشند.

در کل مزایای بسیاری برای استفاده از مموری فوم وجود دارد. راحتی این نوع تشک ها عالی و پر از استفاده است و این حقیقت که آنها بیشتر از تشک های سنتی دوام دارند، یک مزیت بزرگ برای آنها محسوب می گردد. با انتخاب تشک های مناسب، مشکلات گرمایی و تولید گاز دیگر یک چالش نخواهد بود. برای دستیابی به کیفیت مناسب تشک مطمئن شوید که از اطلاعات درست و کاملی برخوردار هستید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>