اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الگوسازی

در کنار روش های سنتی درفتینگ الگو، فناوری در تولید طرح های دقیق که روند تولید را سرعت می بخشد، آسان تر عمل می کند. از این نوع نرم افزار می توان در طراحی پارچه در مقیاس های کوچک و بزرگ برای ساخت الگو و درجه بندی استفاده کرد. این سیستم که به عنوان طراحی به کمک رایانه (CAD) شناخته می شود، با هماهنگی با چندین عنصر می تواند در سراسر صنعت تولید کار کند.

برای کار طراحی، برندها می توانند تصاویر و طرح های اولیه را به تصاویر دیجیتالی شده تبدیل کنند که سپس از طریق پلاترهای پوشاک چاپ می شوند. استفاده از نرم افزارهای نوآورانه، مشاغل را قادر می سازد تا به وسیله سیستم عامل های هوشمند از روندها و توسعه پوشاک پیروی کنند. جنبه های متغیر صنعت، ساخت الگوی دیجیتال را به ابزاری ارزشمند برای افزایش بهره وری و کارآیی تبدیل کرده است. منابع زیادی در این زمینه با توجه به نیازهای شما وجود دارد. برخی از معروف ترین راهکارهای نرم افزاری عبارتند از:

  • Lectra
  • Gerber Accumark
  • Optitex
  • Autodesk
  • Assist

چالش های طراحی دیجیتال

در کنار مزایایی که فناوری دیجیتال برای تولید لباس به همراه دارد، می تواند چالش هایی را در روند ساخت الگو ایجاد نماید. همانطور که در بالا گفته شد، تعداد برنامه های کاربردی شناخته شده در صنعت می تواند منجر به مشکلاتی با شریک تولیدی شما شود. توصیه می شود که قبل از تکمیل بسته نرم افزاری، مزایا و مشکلات احتمالی آن را برای برند لباس خود بررسی کنید. برخی از زمینه های اصلی که باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

  • قابلیت های تبدیل الگو
  • سازگاری با پلاترها و چاپگرها
  • انواع پرونده قابل اشتراک
  • ویژگی های مقیاس پذیر با توجه به نیازهای پروژه

نرم افزار طراحی مد دیجیتال می تواند گران قیمت باشد، بنابراین ارزیابی نیازهای تجاری شما کمک می کند تا در مورد بهترین منابع برای پروژه های آینده خود تصمیم بگیرید.

استفاده از قالب ها

اگر تجربه کمی در ساخت الگو دارید، قالب های آماده می توانند برای شروع عالی باشند. بسیاری از گزینه ها به صورت آنلاین برای شروع کار وجود دارند، و اغلب آنها راهنماهای ساده برای ساختن طراحی مناسب دارند. قالب های دیگر به عنوان الگوهای بلوک در تولید صنعتی شناخته می شوند. یک الگوی بلوک، نوعی الگوی سفارشی به شمار می آید که از آن می توان الگوهای بسیاری از سبک های مختلف پوشاک را تکثیر کرد.

با استفاده از این نوع منابع می توانید روند برش الگو را تغییر داده و در هنگام تبدیل طرح هایتان به طرح نهایی به شما اعتماد به نفس ارائه می دهند. حصول اطمینان از ایجاد یک سبک مناسب و متناسب چیزی است که طی سالیان متمادی غالب بوده است. بنابراین یافتن سازنده مناسب برای منطبق نمودن الگو و ایده یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

آموزش نحوه ساخت الگو

همانطور که در بالا ذکر شد، تولید لباس از ابتدا تا انتها به تخصص مناسب نیاز دارد. یک راه عالی برای گسترش دانش خود در مورد فرآیند تولید، یادگیری نحوه ایجاد الگوهای خاص است. منابع بسیاری از جمله دوره های خارجی، مطالعه آنلاین و کارگاه های محلی وجود دارند. با این حال، یادگیری این مهارت به زمان و تعهد نیازمند است.

اگر در حال راه اندازی کسب و کار جدیدی هستید و می خواهید هر چیزی را تحت مدیریت داشته باشید، شاید در کمک کردن به این حوزه متعهد شوید. مثلا دوره های کوتاه مدت می تواند یک دید کلی به شما ارائه دهد. این جلسات آزمایشی عملی به شما کمک می کند تا پیچیدگی های مهارت را درک کرده و در ایجاد رابطه مناسب با یک سازنده حرفه ای الگو به شما کمک می نماید.

برای دانشجویان مد که مسیرهای شغلی را در این صنعت مد نظر قرار می دهند، این مهارت بسیار مورد توجه است. ممکن است از ابتدا به عنوان یک طراح مد خیلی فریبنده نباشد، اما بینش متنوعی را در مورد کل فرآیند تولید لباس از جمله طراحی برای شما فراهم می کند. این مهارت در چندین دانشگاه تدریس می شود، به علاوه مؤسساتی نیز وجود دارند که دوره های کارآموزی نیز ارائه می دهند.

برای برندهای در حال رشد، یک سازنده الگوی داخلی می تواند برای طراحی پاسخگویانه و ایده های روند مفید باشد. با استخدام یک متخصص، می توانید به ایجاد دانش برای ساخت الگوی دقیق دسترسی پیدا کنید.

چرایی استخدام یک برش دهنده الگو

همانطور که در بالا ذکر شد، ساخت الگو یک تکنیک بسیار ماهرانه است که از کار طراحان پشتیبانی می کند. بدون این مهارت فنی، مد به شکل امروزی در دسترس نبود. استخدام برش دهنده الگو می تواند به شما در ایجاد طرح هایتان کمک کند و یک بخش حیاتی از طرح ها را به محصولات پوشیدنی تبدیل نماید.
وقتی صحبت از این حوزه کاری به میان می آید، یکی از اصلی ترین موضوعاتی که متخصصین با آن مواجه می شوند، عدم شناخت است.

از آنجاییکه این حوزه یک بخش کاملا تخصصی است، بنابراین طراحان اغلب این موضوع چالش برانگیز را مطرح می کنند که سازنده الگو نمی تواند یک طرح را به طور کامل به نمونه اولیه تبدیل کند. البته همیشه ترفندهایی وجود خواهد داشت، زیرا برخی از سبک ها به تعدیل متناسب با نیاز مصرف کننده نیاز خواهند داشت. با ایجاد یک رابطه مناسب با متخصصین برش دهنده می توان به ایجاد فرآیند طراحی و تولید کمک کرد. استخدام یک الگوی سازنده چندین مزیت دارد، از جمله:

  • تجربه داشتن روش های مختلف برش الگو
  • دانش زنجیره تولید
  • بهبود بخشیدن طرح ها و قابلیت پوشیدن لباس
  • استفاده از جدیدترین فناوری ها برای تولید مشخصات دقیق
  • پشتیبانی از فرآیند طراحی از ابتدا تا انتها
  • بررسی نمونه ها و تنظیم آنها مطابق با نیاز
  • عیب یابی و حل مشکلات طراحی

این افراد مهارت های گسترده ای دارند که می توانند آنها را به شرکت شما منتقل نمایند. همچنین می توانید از فریلنسرها برای پروژه های یک طرفه استفاده کنید.

محافظت از کپی رایت

اگر یک فریلنسر حرفه ای را برای تولید طرح های محصولات تان استخدام کنید، باید پیامدهای قوانین حق کپی رایت و اینکه چه کسی صاحب کار تمام شده است را در نظر بگیرید. وقتی شما مجموعه ای که منحصر به برند شماست را طراحی خواهید کرد، بایستی از داشتن حقوق در طراحی نهایی مطمئن شوید. این موضوع معمولاً مسئله چالش برانگیزی نیست، زیرا قرارداد بین هر دو طرف قابل انعقاد است. با این حال، در نظر گرفتن جزئیات دقیق تر و ایجاد توافقنامه عدم افشای اطلاعات برای کاهش خطر قرار گرفتن طرح هایتان در دستان رقبا ضروری است.

همچنین توصیه می شود که قوانین و مقررات مربوط به حق کپی رایت بررسی گردد، زیرا درجات مختلفی از طرح های ثبت شده و ثبت نشده وجود دارد. در اطلاعیه مربوط به حق کپی رایت دولت انگلستان آمده است: «کپی رایت بریتانیا فقط از شکل و پیکربندی کالا محافظت می نماید، بنابراین از کالاهای دوبعدی و دکوراسیون سطح محافظت نمی کند. بریتانیا و اتحادیه اروپا برای محافظت از الگوهای مربوط به ساخت لباس، گلدوزی و الگوهای سطح، طرح هایی به ثبت رسانده اند. این طرح ها می توانند تا 25 سال با توجه به پرداخت هزینه های تمدید محافظت شوند.»

پیدا کردن یک سازنده الگو

اگر قصد دارید تا فرآیند بسته تولید کامل (FPP) را به کارخانه پوشاک واگذار نمایید، ساخت الگو بخشی از این سرویس خواهد بود. از آنجاکه این جنبه تولید نیاز به مشخصات دقیق دارد، بنابراین تولید کنندگان پوشاک برای تولید الگوهای مناسب از مجموعه اطلاعات فنی تولید شده توسط شما استفاده می کنند. کسب و کارهایی که تولید برش، ساختن و آراستن (CMT) را انتخاب می کنند، برای شروع تولید، همه چیز را در اختیار تولید کننده پوشاک قرار می دهند. این موارد شامل مجموعه اطلاعات فنی، مشخصات، الگوها و پارچه است.

تولید CMT برای برندهایی که روابط خوبی با تأمین کنندگان دارند، می تواند یک گزینه مقرون به صرفه باشد. همچنین برای شرکت هایی که به دنبال اطمینان از کنترل کامل فرآیندها هستند، ایده آل است. با این حال، اگر هیچ تجربه ای در تکنیک های ساخت الگو ندارید، استخدام یک متخصص به شما اطمینان خواهد داد که اندازه گیری هایی متناسب با تولید خواهید داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مریم گورت:
با سلام من نیاز به الگوی دیجیتالی دارم لطفا با بنده تماس بگیرید تا دقیقا به عرض تان برسانم من می خواهم کسی برایم الگوی دیجیتال رسیم کند با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>