اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بارسلونا

چطور از فرودگاه بارسلونا به مرکز شهر برویم؟
فرودگاه بارسلونا که با نام ال پارات (Barcelona-El Prat Airport) نیز شناخته می شود در جنوب غربی شهر بارسلونا قرار دارد. فرودگاه بارسلونا اصلی ترین فرودگاه شهر بارسلونا محسوب می شود و تنها 12 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

این فرودگاه دومین فرودگاه پررفت و آمد اسپانیا به شمار می رود و در سال 2017، بیش از 47 میلیون مسافر برای جابه جایی از فرودگاه بارسلونا استفاده کرده اند.

فرودگاه بارسلونا یکی از فرودگاه های پررفت و آمد در اروپاست و بعد از فرودگاه باراخاس مادرید، دومین فرودگاه پرتردد کشور اسپانیا نیز به شمار می رود. ایرلاین های معتبری مثل ایبریا، ایزی جت، آلیتالیا، لوفت هانزا، رایان ایر (Ryanair) و Vueling در این فرودگاه حضوری پررنگ دارند.

فرودگاه بارسلونا با کد یاتا BCN شناخته می شود و دارای 2 ترمینال مسافربری است. این دو ترمینال با استفاده از اتوبوس به یکدیگر مرتبط می شوند و از هر ترمینال نیز از راه های مختلف می توان به هتل و مرکز شهر بارسلونا رسید.

بارسلونا کارت | Barcelona Card:
اگر در سفر به اسپانیا قصد دارید علاوه بر بارسلونا از شهرهای دیگر نیز بازدید کنید توصیه می کنیم بارسلونا کارت تهیه کنید.

با استفاده از این کارت ها که به T10 شهرت دارند می توانید تعداد نامحدودی سفر انجام دهید و همچنین از تخفیف در مکان های تاریخی و گردشگری نیز برخوردار شوید. بنابراین اگر قبل از رسیدن به بارسلونا این کارت را تهیه کرده باشید در حمل و نقل فرودگاه بارسلونا نیز می توانید از آن استفاده کنید و خودتان را به مرکز شهر بارسلونا برسانید.

بارسلونا کارت امکان ارزان ترین حمل و نقل را در فرودگاه بارسلونا و همین طور سطح شهر برای شما فراهم می کند و با استفاده از این کارت می توانید سوار اتوبوس، مترو و قطار شوید.

اتوبوس اکسپرس فرودگاه:
اتوبوس های اکسپرس فرودگاه به نام ائروباس (Aerobus) در فرودگاه فعالیت دارند و یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه بارسلونا هستند. این اتوبوس های آبی رنگ ترمینال های شماره 1 و 2 را به مرکز شهر بارسلونا مرتبط می کنند.

با استفاده از این اتوبوس ها می توانید به میدان Plaça d’Espanya یا Plaça de Catalunya در مرکز شهر بروید.

اتوبوس اکسپرس مسافران را از فرودگاه سوار می کند و در مدت زمان 25 الی 35 دقیقه (بسته به مقصد و شدت ترافیک) به مقصد می رساند. اینترنت وای فای رایگان و فضای کافی برای قرار دادن چمدان از جمله مزیت های این اتوبوس ها هستند.

اتوبوس اکسپرس از ساعت 5:35 دقیقه صبح تا 1 نیمه شب (ترمینال 1) و 6 صبح تا 1 نیمه شب (ترمینال 2) فعال هستند و حدودا هر 5 الی 10 دقیقه یکبار حرکت می کنند. بلیت اتوبوس را می توان به این روش ها خریداری کنید: از راننده به صورت نقدی خریداری کنید؛

از دستگاه های فروش خودکار بلیت در ایستگاه ها بلیت تهیه کنید یا به صورت آنلاین و از قبل از وبسایت ایروباس بلیت خود را تهیه کنید. بلیت هایی که به صورت آنلاین خریداری شده باشند از تاریخ خرید تا یک سال اعتبار دارند.

مترو:
خوشبختانه از فوریه 2016 خط متروی مستقیم از فرودگاه ال پارات بارسلونا راه اندازی شده و این گزینه نیز به حمل و نقل فرودگاه بارسلونا افزوده شده است. خط L9 مترو شمار را از فرودگاه بارسلونا به شهر بارسلونا می رساند.

البته با توجه به نوع مقصدتان ممکن است لازم باشد خط عوض کنید. برای سوار شدن به مترو باید (بلیت فرودگاه) تهیه کنید، چون سایر کارت های اعتباری و بلیت ها در این مسیر خاص کاربرد ندارند.

خط L9 از فرودگاه به سمت دانشگاه در جنوب غربی شهر حرکت می کند و در طول مسیر 15 توقف دارد. قطارها در روزهای دوشنبه تا پنح شنبه از 5 صبح تا نیمه شب فعال هستند و هر 7 دقیقه یکبار حرکت می کنند.

در روزهای جمعه از ساعت 5 صبح تا 2 بامداد و در تعطیلات آخر هفته نیز از 5 صبح شنبه تا نیمه شب یکشنبه یکسره و بدون وقفه به جابه جایی مسافران می پردازند.

توجه داشته باشید که این خط مترو مستقیما به مرکز شهر نمی رود، اما با یک بار خط عوض کردن به راحتی می توان به هتل و مقصد رسید. اکثر گردشگران در ایستگاه های توراسا (Torrassa) یا کولبلان (Collblanc) خط عوض می کنند.

قطار:
علاوه بر مترو، قطار نیز جزء گزینه های حمل و نقل فرودگا بارسلوناست. ایستگاه قطار در ترمینال شماره 2 قرار دارد و اگر در ترمینال شماره 1 از هواپیما پیاده شدید می توانید با اتوبوس شاتل رایگان خود را به ترمینال 2 برسانید. قطارها هر 30 دقیقه یکبار حرکت می کنند و در مدت زمان 20 الی 25 دقیقه (بسته به نوع ایستگاهی که می خواهید پیاده شوید) شما را به مقصد می رسانند. اولین قطار در ساعت 5:42 دقیقه صبح حرکت می کند و آخرین قطار نیز در ساعت 11:38 دقیقه شب مسافران را سوار می کند.

تاکسی:
تاکسی های فرودگاه نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه بارسلونا هستند. تاکسی ها با استفاده از تاکسیمتر کرایه را محاسبه می کنند و در مدت زمان 30 دقیقه مسافران را به مرکز شهر و مقصد می رسانند. کرایه بر اساس نوع مقصد و فاصله و زمان سفر ممکن است متغیر باشد.

همچنین بعد از ساعت 8 شب نیز مبلغی به کرایه اضافه می شود. ایستگاه تاکسی ها در بیرون ساختمان هر دو ترمینال قرار دارد.

اگر در ترمینال شماره 1 هستید بعد از خارج شدن از سالن دریافت چمدان می توانید تابلوی بزرگی با نوشته (تاکسی) را مشاهده کنید. معمولا افرادی با یونیفرم حضور دارند که به شما می گویند نوبت کدام تاکسی است و سوار کدام تاکسی می توانید بشوید.

ترمینال شماره 2 به سه بخش A، B و C تقسیم شده است. تاکسی ها در کنار خیابان و درست روبروی خروجی B قرار دارند. پس از آنکه چمدانتان را تحویل گرفتید می توانید با دنبال کردن تابلوهای راهنما به راحتی به ایستگاه تاکسی ها برسید.

اتوبوس شهری:
در طول روز (5 صبح تا 11:50 شب) اتوبوس شماره 46 نیز از هر دو ترمینال به سمت میدان Plaça d’Espanya حرکت می کند. این اتوبوس ها کمی ارزان تر از اتوبوس اکسپرس است اما کندتر است و با فواصل زمانی بیشتری (هر 2 ساعت یکبار) حرکت می کند.

همچنین فضای کافی برای قرار دادن چمدان وجود ندارد. اما اگر پس از نیمه شب به فرودگاه رسیدید و گزینه های دیگر دردسترس نبودند می توانید از آن استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>