اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه سیدنی

مسیر فرودگاه سیدنی به مرکز شهر:
شهر سیدنی اگرچه پایتخت استرالیا نیست اما بزرگ ترین و یکی از مهم ترین شهرهای این کشور محسوب می شود. سیدنی نماد استرالیا محسوب می شود و بخش عمده گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند بلیت هواپیمایشان را به مقصد سیدنی رزرو می کنند.

فرودگاه سیدنی شاهراه اصلی ورود توریست ها به استرالیاست و قطب اصلی فعالیت های ایرلاین معتبر و مشهور کانتاس نیز محسوب می شود. فرودگاه سیدنی سالانه بیش از 40 میلیون مسافر را جابجا می کند و یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه های دنیا به شمار می رود.

در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه سیدنی را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به کشور کانگوروها را دارید و بلیت هواپیمایتان را به مقصد فرودگاه سیدنی رزرو کرده اید این اطلاعات برایتان بسیار مفید خواهد بود.

فرودگاه سیدنی در 8 کیلومتری مرکز شهر سیدنی قرار دارد و در ترافیک سبک با 25 دقیقه رانندگی می توانید به مقصد برسید. همان طور که گفتیم هواپیمایی کانتاس قطب فعالیت هایش را در این فرودگاه قرار داده است و ایرلاین هایی مثل ویرجین استرالیا و جت استار ایرویز نیز در این فرودگاه حضوری پررنگ دارند.

فرودگاه سیدنی پرتردد ترین فرودگاه استرالیاست و سالیانه حدود 42.6 میلیون مسافر را به سرتاسر جهان منتقل می کند. فرودگاه سیدنی 3 ترمینال مسافربری دارد: ترمینال های پروازهای داخلی (ترمینال 2 و 3) از طریق قطار با ترمینال پروازهای بین المللی (ترمینال 1) در ارتباط هستند.

فرودگاه سیدنی بسیار بزرگ و پررفت و آمد است و ممکن صف چک پاسپورت بسیار شلوغ و طلانی باشد. در فرودگاه سیدنی اینترنت وای فای رایگان و نامحدود وجود دارد و می توانید هنگام رسیدن به این فرودگاه از اینترنت استفاده کنید.

حمل و نقل بین ترمینال ها:
ترمینال شماره 2 و 3 در فاصله کمی از هم قرار دارند و با کمی پیاده روی می توان بین آن ها جابجا شد. اما ترمینال شماره 1 در فاصله دورتری قرار دارد و برای رفتن به این ترمینال باید از وسیله نقلیه استفاده کنید. شما با استفاده از اتوبوس، تاکسی، خط قطار فرودگاه و ترانسفر کانتاس و ویرجین استرالیا می توانید بین ترمینال ها جابجا شوید.

تاکسی:
در فرودگاه سیدنی شرکت های تاکسیرانی مختلفی فعالیت می کنند و ایستگاه تاکسی ها در مقابل هر ترمینال قرار دارد. با توجه به شدت ترافیک با استفاده از تاکسی می توانید در مدت زمان 20 دقیقه از فرودگاه به مرکز شهر برسید.

در این وبسایت می توانید با وارد کردن اطلاعات سفر و مبدا و مقصدتان، کرایه تاکسی خودتان را محاسبه کنید. هزینه عوارضی نیز به کرایه اضافه می شود و در صورت ترافیک شدید، مبلغ کرایه افزایش پیدا خواهد کرد.

تاکسی ها ظرفیت 4 مسافر را دارند و اگر 3-4 نفری به سیدنی سفر کرده اید و هزینه ها را با هم تقسیم می کنید برایتان به صرفه تمام خواهد شد. تاکسی راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه سیدنی است و اگر برای اولین بار به سیدنی سفر می کنید و با شهر آشنایی ندارید از تاکسی استفاده کنید.

قطار:
خوشبختانه قطار نیز یکی از گزینه های خوب حمل و نقل فرودگاه سیدنی است و خط ریلی از فرودگاه به مرکز شهر سیدنی وجود دارد. ایستگاه های قطار فرودگاه سیدنی در هر دو ترمینال پروازهای داخلی و خارجی قرار دارد و از سالن پروازهای ورودی قابل دسترسی هستند.

قطارها هر 10 دقیقه یک بار حرکت می کنند و در مدت زمان 13 دقیقه مسافران را از فرودگاه به ایستگاه مرکزی در شهر سیدنی می رسانند.

بنابراین شاید بتوان قطار را سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه سیدنی دانست. با توجه به آدرس هتل و مقصدتان، از ایستگاه مرکزی می توانید با استفاده از تاکسی، اتوبوس یا پیاده به مقصدتان برسید. در قطار بخشی برای قرار دادن بار و چمدان وجود ندارد، بنابراین اگر چمدان های زیادی همراهتان است ممکن است قطار گزینه چندان مناسبی نباشد.

ایستگاه مرکزی در جنوبی ترین بخش مرکز شهر سیدنی و بین خیابان جورج (George St) و الیزابت (Elizabeth St.) قرار دارد. قطار فرودگاه در ایستگاه مرکزی توقف می کند، اما از آنجا می توان با اتوبوس های شاتل خود را به هتل برسانید.

سرویس اتوبوس شاتل:
شرکت های اتوبوسرانی متعددی در فرودگاه سیدنی فعالند و به ارائه سرویس های شاتل به مسافران می پردازند.

این اتوبوس ها مسافران را به هتل ها و مسافرخانه های مختلف شهر منتقل می کنند و کرایه آن ها با توجه به مقصدتان متغیر خواهد بود. اتوبوس های شاتل فرودگاه معمولا از مقابل هر ترمینال حرکت می کند و امکان رزرو آنلاین بلیت نیز وجود دارد.

اتوبوس شماره 400 از ترمینال پروازهای داخلی و خارجی مسافران را سوار می کند. ایستگاه اتوبوس در ترمینال پرواز داخلی در بیرون ترمینال شماره 3 قرار دارد و با کمی پیاده روی می توان از ترمینال شماره 2 به ایستگاه اتوبوس رسید.

این اتوبوس طبق زمانبندی های منظم بین Bondi Junction و Burwood حرکت می کند و در طول مسیر در مقابل ترمینال شماره 1 و 3 نیر توقف می کند. برای سوار شدن به این اتوبوس ها، بلیت یا اپال کارت (Opal card) باید داشته باشید.

کرایه اتومبیل:
یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه سیدنی کرایه اتومبیل است. اگر به صورت گروهی به سیدنی سفر می کنید و در مدت اقامتتان می خواهید در شهر به گشت و گذار بپردازید کرایه اتومبیل انتخاب معقولی خواهد بود.

کرایه اتومبیل استقلال و آزادی عمل بیشتری به شما می دهد و اگر هزینه ها را هم سفرانتان تقسیم می کنید از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.

در فرودگاه سیدنی شرکت های مختلف بین المللی حضور دارند و به ارائه خدمات به مسافران می پردازند. شرکت های مشهوری مثل اویس (Avis)، باجت (Budget)، یوروپکار (Europcar)، هرتز (Hertz) و تریفتی (Thrifty) در فرودگاه دفتر دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را عرضه می کنند. با مقایسه خدمات و قیمت ها می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>