اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه آتن

مسیر فرودگاه آتن یونان به مرکز شهر:
فرودگاه بین المللی آتن در سال 2001 افتتاح شده و فرودگاه اصلی و بین المللی شهر آتن و حومه محسوب می شود.

این فرودگاه پررفت و آمدترین فرودگاه یونان نیز هست و در سال 2017 بیش از 21 میلیون مسافر برای جابه جایی از آن استفاده کرده اند. کشور یونان و به ویژه شهر آتن جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که به جا مانده از دوران باشکوه یونان باستان است.

ساختمان ها و بناهای باعظمت تاریخی، موزه ها و محوطه های باستانی سالانه میلیون ها گردشگر را از سرتاسر دنیا به آتن می کشانند. در این مطلب قصد داریم در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه آتن صحبت کنیم و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم.

فرودگاه آتن در 27 کیلومتری مرکز شهر آتن قرار گرفته است. مدت زمان رسیدن به مرکز شهر با توجه به نوع وسیله نقلیه ای که انتخاب می کنید و میزان ترافیک بین 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه آتن متنوع است و با استفاده از اتوبوس، تاکسی و مترو می توانید خود را به هتل و مرکز شهر آتن برسانید. انتخاب بهترین گزینه به آدرس هتل و مقصدتان و البته بودجه و زمانتان بستگی دارد.

اگر هتلتان نزدیک ایستگاه خط 3 مترو است بنابراین مترو بهترین گزینه خواهد بود. اگر تنها سفر می کنید و طرفدار سفر ارزان هستید در این صورت اتوبوس را انتخاب کنید. اما اگر به صورت گروهی سفر می کنید و هزینه ها را تقسیم می کنید بنابراین تاکسی مناسب ترین وسیله در حمل و نقل فرودگاه آتن خواهد بود.

مترو:
مترو برای مسافرانی که هتلشان در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارد بهترین گزینه است. به ویژه اگر دوست ندارید مدت زمان طولانی را در ترافیک گیر کنید مترو را انتخاب کنید. برای رسیدن به مرکز شهر می توانید سوار خط 3 مترو شوید. قطارها از ساعت 6:30 صبح تا 11:30 شب فعال هستند و هر 30 دقیقه یکبار حرکت می کنند.

پس از خارج شدن از سالن پروازهای ورودی از خروجی 3 بیرون بروید. از آنجا می توانید با استفاده از تابلوهای راهنما ایستگاه مترو را پیدا کنید و بلیت مترو را از دستگاه های فروش خودکار تهیه کنید.

اگر پرواز برگشتتان در طول هفت روز آینده است می توانید بلیت رفت و برگشت خریداری کنید که ارزان تر است. دقت کنید که از این ایستگاه دو نوع قطار حرکت می کنند: مترو و قطار شهری. بنابراین حواستان را جمع کنید که سوار قطار صحیح شوید.

اتوبوس:
اگر هتل و مقصدتان در حوالی مرکز تاریخی آتن یا نزدیک ایستگاه اتوبوس قرار دارد بنابراین اتوبوس بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آتن خواهد بود. با استفاده از اتوبوس در مدت زمان 1 ساعت یا بیشتر (بسته به شدت ترافیک) می توانید به مرکز شهر آتن برسید.

اتوبوس های اکسپرس فرودگاه به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته فعال هستند. همچنین همان طور که گفتیم اتوبوس ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آتن نیز هست و به ویژه اگر تنها و سبک سفر می کنید گزینه مناسبی خواهد بود.

فرودگاه آتن

چهار مسیر اتوبوسرانی وجود دارد:

  1. X93: ایستگاه Kifissos KTEL به فرودگاه آتن.
  2. X95: ایستگاهSyntagma به فرودگاه آتن: این مسیر مسافران را از فرودگاه سوار می کند و مستقیما به میدان سینتاگما در مرکز شهر می رساند. اگر هتلتان حوالی این میدان قرار دارد بنابراین سوار این اتوبوس شوید.
  3. X96: ایستگاه Piraeus به فرودگاه: این اتوبوس مسافران را به بندر مسافربری پیرائوس منتقل می کند. اگر قصد دارید با استفاده از کشتی به جزایر نزدیک بروید این اتوبوس بهترین انتخاب خواهد بود.
  4. X97: ایستگاه مترو الینیکو (Eliniko Metro Station) به فرودگاه آتن.

اتوبوس شماره X95 پرترددترین مسیر اتوبوسرانی است و اکثر گردشگران با این اتوبوس خود را به مقصد می رسانند. باجه فروش بلیت بین خروجی 4 و 5 در بیرون سالن پروازهای ورودی قرار دارد.

اگر با شهر آشنایی نداشته باشید ممکن است اتوبوس برای شما کمی گیج کننده باشد. بنابراین بهتر است از قبل در مورد نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به مقصدتان تحقیق کنید. اگر هتلتان در دقیقا در مرکز شهر در نزدیکی میدان سینتاگما قرار دارد پس کارتان راحت است، چون باید آخرین ایستگاه پیاده شوید. اما اگر هتلتان در حوالی یکی از ایستگاه های اتوبوس است در نزدیک ترین ایستگاه پیاده شوید و از آنجا با مترو یا تاکسی به هتل بروید.

تاکسی:
اگر برای اولین بار به آتن سفر می کنید، با شهر آشنایی ندارید و نگران گم شدن در شهر هستید تاکسی احتمالا بهترین انتخاب در حمل و نقل فرودگاه آتن خواهد بود. همچنین اگر 3-4 نفر هستید تاکسی برایتان به صرفه تمام خواهد شد و به راحتی به هتل می رسید.

کرایه تاکسی شامل هزینه عوارضی در طول مسیر نیز می شود. توصیه می کنیم قبل از سوار به تاکسی در مورد کرایه با راننده به توافق برسید و قیمت را مشخص کنید. اما اگر تصمیمتان این است که از تاکسی استفاده کنید گزینه بهتری نیز وجود دارد که پیکاپ تاکسی (Welcome Pickups Taxi) نام دارد.

پیکاپ تاکسی | Pickups Taxi:
اگر دوست دارید با رفاه و راحتی بسیار بیشتری به هتل برسید و مثلا در سفر ماه عسل یا سفری کاملا تفریحی هستید این گزینه برایتان ایده آل است. این سرویس را باید از قبل رزرو کنید و با هزینه ای به اندازه تاکسی معمولی می توانید سوار تاکسی های ویژه و پرمیوم شوید! اگر به صورت گروهی سفر می کنید پیکاپ تاکسی هم برایتان ارزان تر از اتوبوس و مترو تمام خواهد شد و هم با راحتی بیشتری سفر خواهید کرد.

با رزرو این تاکسی ها، راننده نام شما را روی تابلویی می نویسد و در سالن پروازهای ورودی منتظر شما خواهد ماند. همچنین راننده اطلاعات خوبی در مورد شهر و جاذبه های گردشگری به شما خواهد و به نوعی لیدر شما خواهد بود.

در هر سفر یک بطری آب و اسنک نیز به مسافران داده می شود. پیکاپ تاکسی اینترنت وای فای رایگان نیز دارد! بله، در طول سفر از فرودگاه به مرکز شهر می توانید از اینترنت وای فای استفاده کنید و با عزیزانتان در تماس باشید. مهم تر از همه نقشه آتن نیز به شما داده می شود و می توانید از همان آغاز سفر با شهر آشنایی پیدا کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>