اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی سالونیک

معرفی فرودگاه بین المللی سالونیک:
فرودگاه بین المللی سالونیک (Thessaloniki Airport)، یکی از فرودگاه های اصلی شهر تسالونیکی دومین شهر بزرگ کشور یونان می باشد. این فرودگاه یکی از فرودگاه های مهم کشور یونان است.

با توجه به این که این فرودگاه را چندین و چند بارمورد بازسازی قرار داده اند اما، همچنان در فکر گسترش و نوسازی آن می باشند.

همانطور که در مقدمه اشاره نمودیم این فرودگاه به عنوان یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور یونان در دومین شهر بزرگ و مهم کشور یونان، تسالونیکی قرار گرفته است.

نام دیگر فرودگاه بین المللی سالونیک، فرودگاه بین المللی سالونیک مقدونیه (Thessaloniki Airport Makedonia) نیز نامیده می شود.

در زبان یونانی این فرودگاه را Διεθνής Κρατικός Αερολιμένας Θεσσαλονίκης می گویند. اگر بخواهیم به تاریخچه ی پیدایش و ساخت این فرودگاه نگاهی بیاندازیم باید بگوییم که از مکان فعلی فرودگاه سالونیک در طی زمان جنگ جهانی اول، به عنوان یک فرودگاه نظامی مورد استفاده قرار می گرفت.

در واقع این فرودگاه را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های جهان معرفی نمود. این فرودگاه در سال 1930 میلادی تأسیس شد.

با این که پس از اتمام جنگ جهانی اول این فرودگاه تا به حدودی به دور از جنگ ماند اما در طول جنگ جهانی دوم مجدد وارد کاربری نظامی خود شد و همچنان کاربری نظامی خود را حفظ نمود. این فرودگاه در نهایت در سال 1948 میلادی، شروع به جا به جایی مسافران خود پرداخت.

مصادف با زمانی که کاربری این فرودگاه به سمت مسافربری برگشت، این فرودگاه مورد توجه بیشتری از طرف دولت و مسئولین این فرودگاه قرار گرفت.

به مرور زمان کم کم به این فرودگاه رسیدگی شد و طی عملیات نوسازی و توسعه چندین و چند باند پرواز جدید، 1 ترمینال مسافربری تازه و برج مراقبت به مجموعه ی این فرودگاه نیز اضافه گشت.

در ادامه ی پیشبرد مراحل تکمیل و بازسازی فرودگاه بین المللی سالونیک، ساختمان این فرودگاه را بارها و بارها مورد بازسازی قرار دادند و طی چندین مرحله ی عمرانی باندهای آن را گسترش دادند و حتی یک طبقه ی مجزای دیگر نیز بر روی ترمینال تازه ساز آن ساختند.

البته لازم به ذکر است که متاسفانه به دلیل زلزله ای که در سال 1978 در شهر تسالونیکی به وقوع پیوست، برج مراقبت جدیدی که در این فرودگاه ساخته شد، تخریب شد و در نتیجه مسئولین این فرودگاه مجبور شدند که یک برج مراقبت دیگر را به جای برج مراقبت قبلی بسازند.

این فرودگاه را همانطور که تا به الان مطالعه نمودید چندین بار تا به الان بازسازی کرده اند و همچنان نیز به فکر گسترش دادن و بهبود وضعیت آن هستند.

فرودگاه بین المللی سالونیک مقدونیه (Thessaloniki Airport Makedonia) تا به الان توانسته است با جا به جایی بیش از 6 میلیون مسافر در سال 2016 میلادی خود را در لیست پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور یونان قرار دهد.

این فرودگاه بعد از فرودگاه بین المللی آتن در شهر آتن و فرودگاه بین المللی هراکلیون در جزیره ی کرت، به عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد در کشور یونان را به خودش اختصاص بدهد.

این فرودگاه در شهر بزرگ تسالونیکی که به آن سالونیک نیز می گویند واقع شده است و در واقع 13 کیلومتر با برج سفید تسالونیکی که در شهر ترمی (Thermi) یونان قرار گرفته است، فاصله دارد.

این فرودگاه به عنوان قطب اصلی بسیاری از شرکت های هواپیمایی فعالیت می نماید. از جمله ی خطوط هواپیمایی موجود در این فرودگاه می توان به شرکت های هواپیمایی همچون: ایژین ایرلاینز، شرکت هواپیمایی قطر و شرکت هواپیمایی ایرلاین را نام برد.

فرودگاه بین المللی سالونیک

اطلاعات فرودگاه بین المللی سالونیک:

  • نام فرودگاه بین المللی سالونیک: Thessaloniki Airport.
  • کد یاتا: SKG.
  • نوع فرودگاه: نظامی/ مسافربری.
  • ارتفاع از سطح دریا: 7 متر.

ترمینال های فرودگاه بین المللی سالونیک:
ترمینال فرودگاه بین المللی سالونیک دارای 3 طبقه ی مجزا است. طبقه ی اول این ترمینال را به پروازهای ورودی فرودگاه اختصاص داده شده است.

این پروازها به 2 بخش پروازهای بین المللی و پروازهای داخلی تقسیم می گردد. طبقه ی دوم این ترمینال به پروازهای خروجی اختصاص داده شده است.

در داخل این طبقه امکاناتی همچون: مرکز خرید و فروشگاه های خرید سوغاتی، گیت های چک این، سالن انتظار برای مراجعین و مسافرین و همچنین وجود چند دفتر نمایندگی که متعلق به شرکت های هواپیمایی است می باشد.

در طبقه ی سوم این فرودگاه، 2 رستوران بزرگ و کافه و همچنین 2 سالن مخصوص برای استراحت وجود دارد. در برنامه های توسعه ی این فرودگاه و همچنین کشور یونان این که این فرودگاه را مورد بازسازی قرار دهند در دست اقدام و بررسی است.

طبق یرنامه های موجود این فرودگاه را طی برنامه ای دو مرحله ای گسترش می دهند. در مرحله ی اول این برنامه قرار است که باندهای این فرودگاه تعریض شوند، تاکسی های مخصوص و متعلق به فرودگاه افزایش پیدا کنند، امنیت، سهولت و راحتی برای نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر افزایش یابد.

در مرحله ی دوم این طرح نیز قرار است ترمینالی بزرگ تر و مجهزتر یه این فرودگاه اضافه گردد. و در نهایت رمپ جدیدی اضافه می گردد که بتواند 36 عدد هواپیما را در خود جای دهد. با این کار، می توان سالانه حدود 8 میلیون نفر مسافر را جا به جا نماید.

راه های دسترسی به فرودگاه سالونیک:
برای این که راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی سالونیک را به شما معرفی نماییم باید بگوییم که برای این که از خدمات تاکسی این فرودگاه استفاده نمایید می توانید از تاکسی هایی که در جلوی درب ترمینال این فرودگاه به وفور وجود دارند استفاده نمایید.

سیستم حمل و نقل دولتی این فرودگاه به صورت شبانه روزی آمادگی ارائه ی خدمات حمل و نقل به مسافرین این فرودگاه می باشد.

تاکسی های این شهر مسافت فرودگاه تا مرکز شهر تسالونیکی را تنها در مدت 30 دقیقه طی می کنند. همچنین قرار است تا خط متروی این بخش از شهر نیز تا سال 2020 میلادی آماده ی بهره وری قرار داده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>