اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی لیسبون

معرفی فرودگاه بین المللی لیسبون:
فرودگاه لیسبون (Lisbon Portela Airport) یکی از فرودگاه های مهم و اصلی کشور پرتغال به حساب می آید. البته نکته ی جلب تری که درباره ی این فرودگاه وجود دارد این است که فرودگاه بین المللی لیسبون جز معدود فرودگاه هایی است که در داخل یک شهر بزرگ واقع شده است

فرودگاه لیسبون که به آن به خاطر نزدیکی به منطقه ی پورتلا، فرودگاه بین المللی لیسبون پورتلا (Lisbon Portela Airport) نیز می گویند، به فرودگاه فرودگاه اومبِرتو دِلگادو (Humberto Delgado) هم نیز شناخته می شود. این فرودگاه در تاریخ 15 اکتبر سال 1942 و درست در اواسط دوره ی جنگ جهانی دوم در شهر لیسبون افتتاح شد.

از ابتدا این فرودگاه سیاستی بی طرفانه نسبت به شرایط سیاسی زمانه ی وقتش اتخاذ کرد و حتی ایرلاین های آلمانی و انگلیسی نیز به آن پروازهای منظم داشتند. با این که گفتیم پرتغال نسبت به وقایع جنگ جهانی دوم بی طرف بوده است اما، این فرودگاه در زمان جنگ های جبهه ی متحدین مورد استفاده قرار گرفت.

پس از پایان دوره ی جنگ فرودگاه لیسبون شروع کرد به سرعت رشد کردن و مطرح شدن در زمینه ی فرودگاه های پر رفت و آمد اروپایی.

در این فرودگاه از سال 1946 شرکت های هواپیمایی بسیار بزرگی همچون شرکت ایرفرانس، بریتیش ایرویز از آن برای پروازهای برنامه ریزی شده استفاده می نمودند.

این فرودگاه برعکس بسیاری از فرودگاه های دیگر مسیر ترقی را به زودی پیمود، گواه این مدعا آن است که در سال 1954 تعداد مسافران این فرودگاه به 100 هزار تن رسید.

این فرودگاه در بین سال های 1959 تا 1962 یک باند جدید با گنجایش هواپیماهای همچون بوئینگ 707 که پهن پیکر به حساب می آمدند، را به مجموعه ی فرودگاهی خود اضافه نمود.

در سال 2007 میلادی کنفدراسیون صنعتی کشور پرتغال پیشنهاد داد تا منطقه ی آلکوشچه (Alcochete) را برای ساخت فرودگاهی جدید که جایگزین فرودگاه جدید شود، استفاده نمایند.

البته در این منطقه یک محوطه ی بزرگ آموزشی نظامی ارتش پرتغال قرار داشت اما در نهایت این رایزنی ها ارتش پذیرفت که این محوطه را به فرودگاه واگذار نماید.

اما در پایان عملیات شروع برای ساخت و ساز فرودگاه جدید، در سال 2013 تمام این پروژه متوقف شد. سرمایه ای که برای ساخت یک فرودگاه جدید در لیسبون در نظر گرفته شده بود، در نهایت به توسعه و بهبود فرودگاه لیسبون فعلی اختصاص داده شد.

بزرگ ترین دروازه های اصلی هوایی منطقه ی اروپایی محسوب می شود. از نظر حجم مسافری، فرودگاه لیسبون در رده ی 24 فرودگاه بزرگ اروپا قرار گرفته است.

در سال 2016 فرودگاه بین المللی لیسبون به بیش از 4.5 میلیون نفر مسافر خدمات رسانی کرد. این آمار نسبت به سال 2015 در حدود 12 درصد افزایش داشته است.

فرودگاه بین المللی لیسبون با 50 ایرلاین که به بیش از 121 مقصد بین المللی پرواز می کنند را پوشش می دهد. هواپیماهای باربری و کارگو نیز در این فرودگاه حضور دارند. فرودگاه لیسبون در 7 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.

درباره ی این فرودگاه چندین نکته ی مختلف وجود دارد که به تفصیل برای شما بازگو می نماییم. فرودگاه بین المللی لیسبون یکی از مهم ترین فرودگاه ها برای پرواز به کشور برزیل است و به عنوان یکی از مهم ترین فرودگاه های اروپایی برای سفر به قاره ی آفریقا نیز به شمار می رود.

در فیلم معروف و تاریخی سینمای جهان، کازابلانکا از این فرودگاه در صحنه های حساس فیلم استفاده شد. شخصیت اصلی این فیلم سعی بر فرار و رسیدن به فرودگاه لیسبون را دارد.

فرودگاه بین المللی لیسبون

اطلاعات فرودگاه بین المللی لیسبون:

  • نام فرودگاه بین المللی لیسبون: Lisbon Portela Airport.
  • کد یاتا: LIS.
  • کد ایکائو: LPPT.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 114 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا.

ترمینال های فرودگاه بین المللی لیسبون:
فرودگاه بین المللی لیسبون دارای دو ترمینال شماره ی 1 و 2 است. ترمینال شماره ی 1 این فرودگاه، در واقع همان ساختمان اصلی فرودگاه لیسبون است که شامل فروشگاه های مختلف و وسایل تفریحی و رفاهی گوناگون برای مسافران را در خود دارد.

ترمینال شماره ی 1 دارای دو سالن چک این است که یکی از سالن ها دارای 13 باجه و سالنی دیگر دارای 68 باجه می باشد. 7 گیت این سالن ها برای ویزای شینگن است.

بیشتر ایرلاین های معتبر از ترمینال شماره ی 1 استفاده می کنند. ترمینال شماره ی 2 جدیدتر و البته کوچک تر است و بیشتر برای پروازهای اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترمینال در ضلع جنوبی فرودگاه قرار گرفته است و مجهز به 21 گیت چک این است. این سالن دارای 14 گیت خروجی است. برای دسترسی به ترمینال شماره ی 2 بابد از ترمینال شماره ی 1 از سرویس شاتل فرودگاه استفاده کرد. این سرویس رایگان است.

راه های دسترسی از فرودگاه بین المللی لیسبون:
اگر علاقه مند باشید می توانید از دوچرخه استفاده نمایید. فرودگاه لیسبون دارای 2 مسیر ویژه برای دوچرخه سواری به طول 300 متر و 70 کیلومتر است.

برای استفاده از قطار می توانید از فرودگاه تا نزدیکترین ایستگاه قطار در حدود 10 دقیقه بپیمایید و به هر کجا که می خواهید بروید.

ایستگاه مترو فرودگاه بین المللی لیسبون در قسمت جنوبی ترمینال شماره ی 1 قرار گرفته است و در عرض 20 دقیقه می توان به مرکز شهر از آن جا تردد نمود.

ایستگاه های اتوبوس نیز برای استفاده ی مسافرین و مراجعین در بخش ورودی فرودگاه لیسبون قرار گرفته است.

البته دانستن این نکته برای مسافرین این فرودگاه ضروری است که این اتوبوس ها در قبول چمدان مسافرین دارای محدودیت های خاصی هستند و مسافرانی که چمدان های بزرگی دارند باید از شاتل فرودگاه یا ایروباس (Aerobus) ها استفاده نمایند.

اتوبوس های ایروباس مخصوص مسافران پر وسیله و بار است و از ساعت 7:30 صبح تا 23:00 در مقابل ترمینال های فرودگاه لیسبون آماده ی انتقال مسافران به مقاصدشان هستند.

شاتل ها نیز در محوطه ی اصلی فرودگاه مستقر هستند و آماده ی انتقال مسافران به خارج از حوزه ی سرویس ایروباس ها هستند. تاکسی هم به صورت 24 ساعته در مقابل خروجی های ترمینال ها آماده ی انتقال مسافران هستند

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>