اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه فیومیچینو

مسیر از فرودگاه فیومیچینو رم به مرکز شهر:
فرودگاه بین المللی لئورناردو داوینچی (Leonardo da Vinci International Airport) که به نام فرودگاه فیومیچینو رم یا فرودگاه رم نیز شهرت دارد فرودگاه اصلی و بین المللی شهر رم ایتالیا به شمار می رود.

مسافرانی که با استفاده از تور رم یا به صورت شخصی به کشور ایتالیا و شهر زیبای رم سفر می کنند به احتمال زیاد بلیت هواپیمایشان به مقصد فرودگاه فیومیچینو خواهد بود. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو رم صحبت کنیم و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم.

فرودگاه فیومیچینو رم در 26 کیلومتری جنوب غربی شهر رم قرار دارد. این فرودگاه قطب اصلی فعالیت های بزرگ ترین ایرلاین ایتالیا، یعنی آلیتالیا (Alitalia) به شمار می رود.

فرودگاه رم یکی از رفت و آمدترین فرودگاه های اروپاست و در سال 2017 بیش از 40 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند. فرودگاه فیومیچینو دارای 5 ترمینال مسافربری برای پروازهای خارجی و داخلی است.

ترمینال شماره 1 توسط ایرلاین های معتبری مثل آلیتالیا، ایر فرانس و کی ال ام مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله ایرلاین هایی که به این فرودگاه پرواز انجام می دهند می توان به هواپیمایی امارات، بریتیش ایرویز، ایران ایر، لوفت هانزا، ترکیش ایرلاینز، قطر ایرویز و تای ایرویز اشاره کرد.

اگر قصد سفر به رم را دارید و بلیت هواپیمایتان به مقصد فرودگاه فیومیچینو است برای دسترسی به شهر گزینه های متعددی دارید. البته اگر با تور رم به این شهر سفر می کنید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو باشید، چون معمولا این سرویس ها از سوی مجریان تور ارائه می شود.

در هر صورت شما با استفاده از قطار، اتوبوس و تاکسی می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه هریک از گزینه های حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو را جداگانه توضیح می دهیم.

تاکسی فرودگاه:
در فرودگاه فیومیچینو ممکن است با انواع و اقسام تاکسی ها روبرو شوید، اما حتما سوار تاکسی های رسمی و مجوزدار شوید. تاکسی های مجوزدار فرودگاه با رنگ سفید مشخص هستند و از سال 2006 نرخ ثابت و مشخصی را برای مسیر مشخص کرده اند. به طور مثال مرکز شهر به فرودگاه فیومیچینو و بالعکس حدود 40 یورو هزینه خواهد داشت.

مزیت قیمت ثابت این است که لازم نیست در مورد قیمت با راننده چانه بزنید. اگر برای اولین بار به رم سفر می کنید و نگران گم شدن در شهر هستید، یا آنکه همراه با خانواده و کودکانتان هستید و می خواهید زودتر به هتل برسید از تاکسی استفاده کنید.

تاکسی بدون شک راحت ترین و بی دردسرترین گزینه حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو است و شما را درب هتل و مقصدتان پیاده می کند.

اتوبوس شاتل فرودگاه:
اگر به دنبال ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو هستید باید اتوبوس را به شما پیشنهاد بدهیم. با استفاده از اتوبوس در مدت زمان 50 دقیقه می توانید خود را به ایستگاه ترمینی (Termini station) در مرکز شهر برسانید. البته این مدت زمان بسته به شدت و میزان ترافیک ممکن است تغییر کند.

ایستگاه اتوبوس ها در فرودگاه فیومیچینو بیرون ساختمان ترمینال شماره 3 قرار دارد. به محض اینکه از ترمینال خارج شدید به سمت راست بپیچید تا اتوبوس ها را مشاهده کنید.

ایستگاه ترمینی رم ایستگاه مرکزی شهر رم است. این ایستگاه محل تلاقی بسیاری از سرویس های حمل و نقل شهری است و علاوه بر قطار، اتوبوس های محلی مختلف نیز به این ایستگاه منتهی می شوند. این ایستگاه همچنین در منطقه مرکزی رم قرار دارد و اکثر هتل ها و اقامتگاه ها در این بخش قرار دارند.

بنابراین اکثر گردشگرانی که به رم سفر می کنند با رسیدن به این ایستگاه می توانند به راحتی به هتل و مقصدشان برسند.

قطار اکسپرس لئورناردو | Leonardo Express train:
اگر قصد دارید با استفاده از قطار به مرکز شهر بروید سه گزینه پیش رو دارید. هر سه این گزینه ها از ایستگاه قطار در داخل فرودگاه به سمت شهر رم حرکت می کنند.

قطار اکسپرس لئورناردو:
در فرودگاه فیومیچینو این امکان را دارید که از طریق خط مترو اکسپرس فرودگاه خود را در کمترین زمان به مرکز شهر برسانید.

از این رو این گزینه را می توان جزء سریع ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو دانست. این قطارها هر نیم ساعت یکبار حرکت می کنند و مسافران را مستقیا از فرودگاه به سمت شهر رم می برند.ساعات حرکت قطارها از ساعت 6:30 صبح تا 11:30 دقیقه شب است و در مدت زمان 30 دقیقه مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را طی می کنند.

قطار اکسپرس لئورناردو به شدت مورد توجه و استقبال گردشگران خارجی قرار دارد. این قطار سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو محسوب می شود. سرویس های منظم و مرتبی انجام می دهد و تسهیلات خرید بلیت و ظرفیت بسیار مناسبی دارد. ساعات کاری طولانی و مدت زمان کوتاه سفر باعث شده این گزینه به یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای رسیدن به مرکز شهر رم تبدیل شود.

قطار محلی | Regional Trains:
این قطارها در روزهای دوشنبه تا جمعه هر 15 دقیقه یکبار و در روزهای شنبه و یکشنبه هر نیم ساعت یکبار حرکت می کنند.

این قطارها نیز مسافران را به سمت ایستگاه ترمینی در مرکز شهر رم می رسانند؛ با این تفاوت که مدت زمان سفر اندکی بیشتر (55 دقیقه) خواهد بود. این قطارها در ایستگاه های رم تیبورتینا (RomeTiburtina)، رم اوستینس (Rome Ostiense)، رم تراستور (Rome Trastevere) توقف می کند و در نهایت به ایستگاه مرکزی قطار ترمینی می رسد.

قطار Frecciargento:
این قطارها که متعلق به شبکه ریلی تندرو هستند نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه فیومیچینو به شمار می روند. یکی از مزیت های این قطار این است که علاوه به شهر رم به سایر شهرهای ایتالیا نیز حرکت می کند.

بنابراین اگر قصد سفر به شهرهای دیگر مثل فلورانس، پادووا و ونیز را دارید می توانید از این قطار استفاده کنید. ساعات کاری قطارها از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر است و در دو کلاس استاندارد و فرست کلاس، به جابه جایی مسافران می پردازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>