اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه سنت پترزبورگ

از فرودگاه سنت پترزبورگ تا مرکز شهر:
فرودگاه سنت پترزبورگ با نام اصلی فرودگاه پالکوو (Pulkovo Airport) در شهر سنت پترزبورگ روسیه قرار دارد. این فرودگاه 23 کیلومتر با مرکز شهر سنت پترزبورگ فاصله دارد و شاهراه اصلی ورود گردشگران به این شهر زیبای روسی است.

اگر با استفاده از تور سنت پترزبورگ قصد سفر به این شهر را دارید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه باشید، اما اگر به صورت شخصی به روسیه سفر می کنید و بلیت هواپیمایتان به مقصد فرودگاه پالکوو است لازم است اطلاعاتی در مورد حمل و نقل فرودگاه داشته باشید.

تاکسی:
مانند همه فرودگاه ها، تاکسی سریع ترین، راحت ترین و در عین حال گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ به حساب می آید. با استفاده از تاکسی می توانید در مدت زمان 45 دقیقه خود را به مرکز شهر برسانید. البته این زمان با توجه به شدت ترافیک ممکن است بیشتر شود.

سه نوع سرویس تاکسی در فرودگاه پالکوو وجود دارد:
به محض رسیدن به فرودگاه می توانید به ایستگاه تاکسی های پالکوو (Taxi Pulkovo) مراجعه کنید که سرویس تاکسیرانی رسمی فرودگاه هستند. ایستگاه تاکسی های فرودگاه در سالن پروازهای ورودی در هر دو ترمینال قرار دارد.

اگر برای اولین بار به سنت پترزبورگ سفر می کنید پیشنهاد می شود از این تاکسی ها استفاده کنید. این تاکسی ها کاملا مطمئن و امن هستند و به راحتی شما را به هتل و مقصدتان می رسانند.

تنها ایراد این تاکسی ها این است که ممکن است مدتی را منتظر بمانید تا نوبت راننده بعدی بشود. این زمان بسته به فصل و زمانی که به فرودگاه می رسید می تواند از چند دقیقه تا نیم ساعت متغیر باشد.

سرویس های تاکسیرانی مختلفی در فرودگاه وجود دارند که امکان رزرو آنلاین یا تلفنی را با قیمتی استاندارد برای مسافران فراهم کرده اند. اما ایراد این نوع سرویس این است که اگر در قسمت کنترل پاسپورت یا دریافت چمدان معطل شوید و دیرتر به پیش راننده بروید بابت هر 10 دقیقه تاخیر مبلغی را باید بپردازید.تاکسی های متفرقه ای در فرودگاه وجود دارند که ممکن است با قیمتی ارزان تر شما را به شهر برسانند.

اما اگر برای اولین بار به سنت پترزبورگ سفر می کنید و با شهر آشنایی ندارید این روش به شما توصیه نمی شود. اما اگر بارها به این شهر سفر کرده اید و حتی با زبان روسی نیز اندکی آشنایی دارید به هر حال یکی از گزینه های حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ محسوب می شود.

نکته:
لطفا به یاد داشته باشید که اکثر راننده ها به زبان انگلیسی تسلط ندارند، بنابراین بهتر است آدرس هتل و مقصدتان را روی یک تکه کاغذ همراهتان داشته باشید.

مینی بوس و شاتل:
از ترمینال شماره 1 می توانید سوار مینی بوس های 39A شوید. این مینی بوس کمی از اتوبوس های شهری گران تر هستند اما رفاه و راحتی بیشتری از اتوبوس های عادی دارند (صندلی های بزرگ تر، فضای بیشتر برای چمدان و تهویه هوا دارد).

این مینی بوس ها هر 20 الی 30 دقیقه یکبار مسافران را بین ایستگاه مترو Moskovskaya و فرودگاه پالکوو جابجا می کنند. اگر در ترمینال شماره 2 از هواپیما پیاده شدید نیز می توانید سوار سرویس K113 شوید که با شرایط و مسیری شما را به ایستگاه مترو Moskovskaya می رساند.

سرویس شاتل دیگر که صندلی های راحت تر و توقف های بیشتری دارد سرویس اکسپرس فرودگاه (Aeroport Express) است.

این سرویس یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ است، زیرا به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند و اگر دیروقت به فرودگاه رسیدید می توانید از آن استفاده کنید. کرایه به ایستگاهی که پیاده می شوید و مسیری که طی کرده اید بستگی دارد، اما برای پیاده شدن در مرکز شهر سنت پترزبورگ باید چیزی حدود 10 دلار بپردازید. این سرویس در ایستگاه مترو Moskovskaya، دانشکده فنی و کلیسای Vladimirskaya نیز توقف می کند.

اتوبوس و مترو:
متاسفانه مترو و قطار فعلا این فرودگاه را پوشش نمی دهد. بنابراین اتوبوس شهری تنها گزینه موجود در سیستم حمل و نقل شهری است. برای افرادی که به دنبال سفر ارزان هستند اتوبوس بدن شک بهترین انتخاب در حمل و نقل فرودگاه سنت پترزبورگ خواهد بود. البته این گزینه مستقیما شما را به مرکز شهر نمی رساند و اگر هتل یا مقصدتان در حوالی مرکز شهر قرار دارد شاید لازم باشد با استفاده از یک گزینه دیگر مثل مترو خود را به مقصد برسانید.

تمام اتوبوس های شهری از بیرون ساختمان ترمینال فرودگاه سنت پترزبورگ حرکت می کنند و در ایستگاه مترو Moskovskaya در خط آبی مترو توقف می کنند. از آنجا با چند ایستگاه می توانید خودتان را به ایستگاه Nevsky Prospekt در مرکز شهر سنت پترزبورگ برسانید. بنابراین اگر مقصدتان این ایستگاه است سوار خط قرمز مترو شوید.

اتوبوس شماره 39، 39A یا مینی بوس شماره k39 که به نام مارشروتکا (Marshrutka) شهرت دارد نیز شما را به شهر سنت پترزبورگ می رساند. اتوبوس شماره 39 از ترمینال شماره 1 فرودگاه پالکوو، خروجی شماره 1 مسافران را سوار می کنند. این اتوبوس ها هر 15 دقیقه یکبار حرکت می کنند و از ساعت 5:30 دقیقه صبح تا 1:30 دقیقه بامداد فعال هستند. با استفاده از این اتوبوس ها در مدت زمان 30 دقیقه می توانید به شهر سنت پترزبورگ برسید.

اتوبوس شماره N13 نیز از مقابل ترمینال شماره 2 حرکت می کند. پس از آنکه از ساختمان ترمینال خارج شدید کافی است به سمت چپ بپیچید تا این اتوبوس ها را ببینید. اتوبوس ها از ساعت 5:40 دقیقه صبح تا نیمه شب فعال هستند و هر 15 دقیقه یک بار حرکت می کنند. اتوبوس شمارهN13 مسافران را در مدت زمان 20 دقیقه به ایستگاه مترو Moskovskaya می رسانند. از این ایستگاه می توانید به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>