اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه آتن

معرفی فرودگاه بین المللی آتن:
امروز می خواهیم درباره ی یکی از اصلی ترین دروازه های هوایی ورود و خروج به یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین کشورهای دنیا را به همراه شما مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

فرودگاه مورد نظر ما، فرودگاه بین المللی آتن (Athens International Airport) که در شهر آتن پایتخت کشور اروپایی یونان قرار گرفته است، می باشد. این فرودگاه به عنوان یکی از پر تردد ترین فرودگاه های کشور یونان نیز محسوب می گردد.

فرودگاه بین المللی آتن به عنوان اصلی ترین مقر ترددهای هوایی در منطقه ی شهر آتن و آتیک محسوب می شود و همانطور که در بالاتر نیز اشاره نمودیم، پرتردد ترین فرودگاه کشور یونان نیز محسوب می گردد.

اگر بخواهیم به جانمایی جغرافیایی این فرودگاه اشاره نماییم باید بگوییم که، فرودگاه آتن از سمت شرق به سمت مرکز شهر آتن تنها 20 کیلومتر فاصله دارد. نام دیگر این فرودگاه اِلفتریوس وِنیزِلوس (Elefthérios Venizélos) است.

در واقع به این فرودگاه Athens International Airport Eleftherios Venizelos می گویند که این فرد یکی از یک چهره های سیاسی یونان است که نخست وزیر این کشور نیز بوده است و کمک بزرگ و تأثیرگذاری به توسعه ی صنعت هواپیمایی یونان نمود. نام این فرودگاه در زبان یونانی Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος نوشته می شود.

در حال حاضر مالکیت فرودگاه بین المللی آتن، بین دولت یونان و بخش خصوصی تقسیم شده است و سرمایه گذاران خصوصی مستقیما در اداره ی آن مشارکت می نمایند. این فرودگاه در سال 2001 به صورت رسمی افتتاح گشت.

در واقع فرودگاه آتن را برای جایگزینی با فرودگاه بین المللی قدیمی و سابق آتن ساختند. دلیل این جایگزینی هم آن است که دیگر زمینی برای رشد و توسعه ی فضای فرودگاه قدیمی آتن در اختیار مسئولین فرودگاه نبود.

مطالعات و تحقیقاتی برای ساخت فرودگاه جدید شهر آتن از اوایل دهه ی 1970 میلادی آغاز شد و برای آن 19 ناحیه ی مختلف مورد بررسی قرار گرفتند اما تا مدتی عملی شدن این پروژه به تعویق افتاد.

بالاخره در سال 1996میلادی، فرودگاه بین المللی آتن با شرایطی خاص که شامل یک توافق نامه که امتیاز انحصاری 30 ساله ای برای تأسیس این فرودگاه بود، تأسیس شد.

بلافاصله در همان سال پروژه ی توسعه 2.1 بیلیون یورویی آغاز ساخت فرودگاه جدید آغاز شد. ساخت و ساز فرودگاه حتی 5 ماه زودتر از تاریخ مقرر شده برای اتمام کار و در فوریه ی سال2001 به پایان رسید.

از جمله ی خصوصیت های اصلی این فرودگاه می توانیم به وجود 2 باند موازی به طول های 4 و 3.8 کیلومتر در آن اشاره نماییم.

فرودگاه آتن توانایی پذیرش هواپیماهای ایرباس A380 که پهن پیکرتربین هواپیمای جهان نیز هست را دارد و تأییدیه های مرتبط به آن را از اتحادیه های جهانی دریافت نموده است.

جالب است بدانید که اولین هواپیمای A380 که در فرودگاه بین المللی آتن به زمین نشست، پروازی با فرود اضطراری بود که به خاطر دلایل اورژانسی پزشکی در این فرودگاه به زمین نشست. این اتفاق در سال 2011 اتفاق افتاد. شروع پروازهای برنامه ریزی شده و منظم این فرودگاه از 26 اکتبر سال 2012 توسط شرکت هواپیمایی امارات انجام گرفت.

مصادف با سال 2015 بود که مسافران ترانسفری این فرودگاه تا 38 درصد افزایش پیدا کردند. روند رشد این فرودگاه فرآیند موفقیت را به زودی زود پیمود زیرا همین رشد فزاینده در سال 2016 نیز اتفاق افتاد که هم در پروازهای داخلی و هم مقاصد بین المللی قابل رؤیت بود.

از نظر ترافیک مسافری در سال 2016، این فرودگاه در جایگاه 28 فرودگاه های پرتردد قاره ی اروپا قرار گرفت. این رشد تا سال 2017 نیز ادامه پیدا کرد.

ترافیک مسافری فرودگاه دراین سال برابر با 21.7 میلیون مسافر، یعنی8.6 درصد افزایش روبرو بوده است. در حال حاضر، این فرودگاه در گروه دوم انجمن فرودگاه های بین المللی جهان که تحت عنوان Airports Council International فعالیت می نماید، قرار گرفته است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی آتن:

  • نام فرودگاه بین المللی آتن: Athens International Airport.
  • کد یاتا: ATH.
  • کد ایکائو: LGAV.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 94 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا.

ترمینال های فرودگاه بین المللی آتن:
در حال حاضر فرودگاه بین المللی آتن دارای 2 ترمینال مجزا می باشد. یکی از ترمینال ها، ترمینال اصلی است و دیگری ترمینال ماهواره ای می باشد.

برای دسترسی به ترمینال اصلی می توان با یک مسیر زیرزمینی از ترمینال اصلی به آن دسترسی پیدا کرد. در ساختمان اصلی ترمینال فرودگاه آتن تمام پروازهای منطقه ی شینگن و غیر شینگن را پذیرا است.

سالن A برای پرواز کشورهای غیر شینگن و کشورهای غیر اروپایی و سالن B برای پروازهای کشورهای شینگن و خدمات داخلی استفاده می شود.

این ترمینال 144 گیت دارد که تمام این باجه ها به همراه چک این در ترمینال اصلی قرار گرفته اند. ترمینال اصلی دارای 3 طبقه ی مجزا است که یکی برای پروازهای ورودی و یکی هم برای پروازهای خروجی می باشد.

طبقه ای هم مخصوص کافه، رستوران و فودکورت های مختلف می باشد و به منظره ی باند شرقی نیز دید دارد. ترمینال ماهواره ای نیز دارای 2 طبقه است که یکی برای مسافران ورودی و دیگری برای مسافران خروجی در نظر گرفته شده است.

با استفاده از یک مسیر زیرزمینی و راهرو های متحرک همانطور که گفتیم می توان به این ترمینال دسترسی داشت. ترمینال ماهواره ای ای توانایی و ظرفیت را دارد که ترافیک سالانه 6 میلیون مسافر را در خود پذیرا باشد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی آتن:
اگر در نظر دارید که با مترو به مرکز شهر بروید می توانید که از ایستگاه مترویی در کنار ترمینال اصلی فرودگاه قرار گرفته است، استفاده نمایید. قطارهای متروی مسیر شماره 3 آتن مسافران را از از این طریق جا به جا می نمایند.

تاکسی های فرودگاه در مقابل خروجی شماره ی 3 بخش پروازهای ورودی این فرودگاه قرار گرفته اند. همچنین مسافران در صورت تمایل به استفاده از لیموزین می توانند به خروجی های 3 و 4 بخش پروازهای ورودی این فرودگاه مراجعه نمایند.

برای استفاده از اتوبوس، 4خط ویژه اتوبوس X93, X95, X96, X97 در مسیر فرودگاه به آتن و بر حتی عکس در حال تردد هستند. این اتوبوس ها را می توان در مقابل درهای شماره 4 و 5 ترمینال اصلی فرودگاه مشاهده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>