اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه باراخاس مادرید

از فرودگاه باراخاس مادرید تا مرکز شهر:
فرودگاه باراخاس مادرید که به نام فرودگاه آدولفو سورز (Adolfo Suárez Airport) نیز شهرت دارد فرودگاه اصلی شهر مادرید به شمار می رود. این فرودگاه در منطقه باراخاس در 12 کیلومتری شمال شرقی شهر مادرید واقع شده است.

شهر مادرید به عنوان پایتخت کشور زیبای اسپانیا سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سرتاسر دنیاست. در سال 2015 بیش از 46 میلیون مسافر از فرودگاه باراخاس مادرید برای جابه جایی استفاده کردند
فرودگاه باراخاس مادرید دارای 4 ترمینال مسافربری است و از نظر اندازه و مساحت، یکی از بزرگ ترین فرودگاه های دنیا محسوب می شود.

ترمینال شماره 4 که جدیدترین ترمینال است حدود 2 کیلومتر با سایر ترمینال ها فاصله دارد. بنابراین اگر بلیت خود را به مقصد فرودگاه باراخاس تهیه کرده اید، باید بدانید در کدام ترمینال از هواپیما پیاده خواهید شد. گزینه های حمل و نقل فرودگاه باراخاس مادرید بسیار متنوع است و به راحتی می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

یکی از مزیت های سیستم حمل و نقل فرودگاه باراخاس مادرید این است که اکثر آن ها به صورت 24 ساعته فعال هستند. بنابراین اگر دیر وقت به فرودگاه رسیدید لازم نیست نگران رسیدن به مرکز شهر باشید.

مترو:
ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه باراخاس مادرید استفاده از مترو است. مترو در هر 4 ترمینال ایستگاه دارد و در هرکجای فرودگاه که باشید، می توانید سوار مترو شوید.

البته برای رسیدن به مرکز شهر باید خط عوض کنید، به همین دلیل شاید برای برخی مسافران گیج کننده و سخت باشد. همینطور اگر چمدان های زیادی همراهتان است استفاده از مترو توصیه نمی شود. در هر صورت، این گزینه برای مسافرانی که سبک بار سفر می کنند و مایل به گشت و گذار و ماجراجویی در شهر هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

ساعات کاری مترو از 6 صبح تا 1:30 دقیقه بامداد است و بلیت مترو را می توانید از ایستگاه مترو و از دستگاه های فروش خودکار تهیه کنید. خط 8 مترو از هر 4 ترمینال مسافران را سوار می کند و در مدت زمان 15 دقیقه به ایستگاه Nuevos Ministerios در مرکز شهر مادرید می رود.

این ایستگاه محل تلاقی خطوط مختلف مترو است و اگر مقصدتان در جای دیگری از شهر قرار دارد می توانید در این ایستگاه، خط عوض کنید.

اتوبوس اکسپرس فرودگاه:
اتوبوس اکسپرس که در زبان اسپانیایی، Exprés Aeropuerto نامیده می شود یکی از گزینه های محبوب حمل و نقل فرودگاه باراخاس مادرید است. دلیل عمده محبوبیت این سرویس، کرایه پایین این اتوبوس ها است (5 یورو). این اتوبوس ها اکسپرس هستند، یعنی توقف های بسیار کمی در طول مسیر فرودگاه تا مرکز شهر دارند.

در واقع، تنها 3 ایستگاه در طول مسیر وجود دارد: اودانل (O’Donell)، پلازا دو سیبلز (Plaza de Cibeles) و آتوشا (Atocha). اگر هتل و مقصدتان حوالی مرکز شهر مادرید باشد این سرویس برای شما فوق العاده مناسب است.

در غیر این صورت، می توانید از سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه باراخاس مادرید مثل مترو یا اتوبوس شهری استفاده کنید. اتوبوس اکسپرس فرودگاه از ترمینال های شماره 1، 2 و 4 مسافران را سوار می کند. اتوبوس ها به صورت 24 ساعته فعال هستند و در طول روز هر 15 دقیقه یکبار و در طول شب هر 35 دقیقه یکبار حرکت می کنند.

تاکسی:
تاکسی فرودگاه از سال 2014، کرایه ثابت و معینی (حدود 30 یورو) برای مسافران تعیین کرده است و از این نظر، خیال مسافران را بابت پرداخت کرایه راحت کرده است. این نرخ در طول 24 ساعت روز و هفت روز هفته ثابت است و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه نیست.

در فرودگاه باراخاس مادرید تاکسی های مختلفی را مشاهده خواهید کرد، اما کرایه همه آن ها ثابت است. اگر همراه با کودکانتان سفر می کنید، نگران گم شدن در شهر هستید و چمدان های زیادی همراهتان است بهتر است با استفاده از تاکسی خود را هتل و مرکز شهر برسانید. با تاکسی در مدت زمان 25 دقیقه می توانید با خیال راحت از فرودگاه به مقصد برسید.

تاکسی اشتراکی:
سرویس های تاکسیرانی به نام AEROCITY نیز در فرودگاه مادرید حضور دارند و مسافران را به مرکز شهر می رسانند. این تاکسی ها کمی با تاکسی های عادی تفاوت دارند و ممکن است چندین مسافر در یک تاکسی سوار شوند.

البته کرایه این تاکسی ها نیز کمی از تاکسی های عادی کمتر است. بنابراین اگر از همسفری با سایر مسافران ناراحت نمی شوید می توانید این گزینه را نیز مد نظر داشته باشید.

قطار:
قطار شهری مادرید به نام metro ligero از ترمینال شماره 4 مسافران را سوار می کند و به سمت ایستگاه های Chamartín station، Nuevos Ministerios، Atocha یا Príncipe Pío می برد.

اگر در ترمینال های دیگر از هواپیما پیاده شده اید، می توانید با استفاده از سرویس شاتل رایگان خود را به ترمینال شماره 4 برسانید.

سفر از فرودگاه تا ایستگاه چامارتین حدود 10 دقیقه طول می کشد. ساعات کاری این قطارها از 6 صبح تا 1:30 بامداد است و در طول روز هر 8 دقیقه یکبار حرکت می کنند (در طول شب هر 15 دقیقه یکبار).

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>