اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه آزادی

معرفی فرودگاه آزادی:
امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های متفاوت از دیگر فرودگاه هایی که برای شما تا به حال معرفی کرده ایم را به همراه شما بررسی نماییم. فرودگاه آزادی (Azadi airport)، فرودگاهی تفریحی و آموزشی است که در نزدیکی تهران و در استان البرز قرار گرفته است.

فرودگاه تفریحی و آموزشی آزادی در شهرستان نظرآباد استان البرز و در نزدیکی تهران قرار گرفته است.

عمده ی استفاده ی این فرودگاه را اگر بخواهیم برای شما بازگو نماییم، این است که این فرودگاه در ابتدا آموزشی و پس از آن فرودگاهی برای پروازهای تفریحی با هواپیماهای مخصوص است.

در واقع اگر از نظر تقسیم بندی های مخصوص شهرداری هم بخواهیم این فرودگاه را مورد دسته بندی قرار دهیم، فرودگاه تفریحی و آموزشی آزادی، یکی از مناطق تفریحی در استان البرز و نظرآباد است.

اگر بخواهیم که آدرس دقیق این فرودگاه را به شما بدهیم باید بگوییم که، این فرودگاه در جنوب غربی شهرستان نظرآباد البرز و در نزدیکی روستای صالحیه قرار گرفته است.

فرودگاه آزادی به عنوان نخستین مجموعه ی پروازی بخش خصوصی در ایران و حتی در منطقه ی خاورمیانه فعال می باشد.

مجموعه ی پروازی فرودگاه آزادی دارای هواپیماهای آموزش بسیاری در نوع خود می باشد. بیش از 60 هواپیمای فوق سبک در این مجموعه وجود دارد که در آن آموزش پرواز و خلبانی در قالب دوره ‏های تخصصی در ایران مشغول به کار است که برای علاقه مندان و دانشجویان ارائه و انجام می شود.

فرودگاه آزادی به عنوان تنها فرودگاه خصوصی است که در بخش های تحقیقاتی، صنعتی، آموزشی و تفریحی فعالیت دارد.

آموزش خلبانی، خرید، فرش و مونتاژ هواپیماهای فوق سبک از فعالیت هایی است که در این فرودگاه جریان دارد.

مساحت فرودگاه آزادی چیزی برابر با 75 هکتار می باشد. کارشناسان هواپیمایی کشور بر این باور هستند که پدیده ی هوانوردی عمومی در ایران از سوی علاقه مندان و کاربران این رشته به صورتی جدی و فزاینده از این فرودگاه آغازشده است و به تمامی ایران شایع شده است.

هوانوردی عمومی در ایران به صورت کلی به عنوان اصطلاحی است که شامل تمام هوانوردی ها و فرآیند های مربوط به پروازهای غیراز نظامی و ترابری هوایی برنامه ریزی شده که شامل خطوط هوایی مسافربری و باربری می شود، می باشد.

گفتن این نکته درباره ی هواپیماهای فوق سبک ضروری است. هواپیماهای فوق سبک نیز همانند سرعت قسمتی از سامانه ی هوانوردی غیر نظامی منظم درمی آیند و اغلب به عنوان قسمتی از هوانوردی عمومی در اصطلاحات هوایی شناخته می شوند.

هوانوردی عمومی را می توان به خوبی در خدمت نیازهای بشردوستانه شناخت زیرا، بسیاری از سازمان های امدادرسان از وسایل پرنده ای سبک برای جا به جایی پزشکان و بیماران و تدارکات دیگر استفاده می کنند. بالگردهای امدادی و هلال احمر نیز از این نوع هستند.

این فرودگاه تفریحی که در نوع خود در ایران اولین است، با در اختیار داشتن امکانات متنوع اولین قطب هواپیمای فوق سبک ایران و مرکز خرید و فروش این نوع از هواپیماها است.

همچنین در این فرودگاه تعمیرات و دیگر خدمات برای هواپیماهای خصوصی انجام می شود. فرودگاه تفریحی آزادی در شهرستان نظرآباد البرز، دارای امکاناتی مناسب با کاربریش همچون، باند و برج مراقبت پرواز، آشیانه ی آماده سازی هواپیما، پارکینگ، کارگاه های ساخت و مونتاژ، آشیانه ی تولید، آشیانه ی نگهداری هواپیما، ترمینال و جایگاه بازدید کنندگان، ایستگاه های مجهز هواشناسی و سایت ایمنی زمینی است.

اگر شما آرزو و رویای پرواز را در سر دارید و یا حتی می خواهید خود را محکی جدی بزنید و در منطقه ای نزدیک به استان تهران می خواهید این کار را انجام دهید، فرودگاه آزادی در شهرستان نظرآباد استان البرز، بهترین انتخاب برای شما است.

ازجمله ی خدماتی که در این مجموعه ی آموزشی تفریحی پروازی که فرودگاهی تفریحی است برای دانشجویان و علاقه مندان ارائه می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه ی خدمات به استانداری ها و بخش های خصوصی وزارتخانه های مرتبط و قرار دادی و کلیه ی افراد حقیقی و حقوقی.
  • تعمیر و نگهداری و سرویس به انواع هواپیماهای مجموعه و دیگر خدمات از نهادهای همکار و به هواپیماهای بخش خصوصی، ترجمان های دولتی و کارخانه های صنعتی و تولیدی.
  • ایجاد سایت تولید انبوه و مراکز ارائه ی خدمات پس از فروش محصولات هوایی و تفریحی هوایی.
  • گسترش فرهنگ هوانوردی برای جذب و تربیت نیروی انسانی متخصص موردنیاز صنعت هوایی کشور.
  • توسعه ی بازار محصولات هوایی و هواپیمایی از طریق ارائه ی خدمات آموزشی کشور.

به طور مثال می توان به یکی از نکات قابل توجه در رابطه با فعالیت های فرودگاه آزادی اشاره کرد این است که این مجموعه اقدام به برگزاری نمایش اوج ایرانیان در این مجموعه نمود. این نمایش هوایی عظیم که در این فرودگاه برگزار شد، به عنوان نخستین نمایش هوا و فضای فرودگاه آزادی در محل این فرودگاه در شهرستان نظرآباد و استان البرز بود.

این نمایش هوایی، 6 سال پیش یعنی در سال 1391 برگزار شد. یکی از اهداف اصلی آن، معرفی صنعت هوانوردی به مردم ایران و به خصوص نسل جوانان و علاقه مندان به این رشته بود.

یکی از نکات جالبی که درباره ی این فرودگاه وجود دارد این است که برای اولین بار در ایران و در این نمایش هوایی اوج ایرانیان، تعداد 150 فروند هواپیمای فوق سبک در فرودگاه آزادی بر فراز آسمان به پرواز درآمدند.

باید به این نکته اشاره نماییم که فرودگاه آزادی نظرآباد، یکی از بهترین پتانسیل ها و ظرفیت های حوزه ی گردشگری هوایی و پتانسیل های پرواز در ایران است.

با این که این فرودگاه تفریحی چنین ظرفیت هایی دارد، عدم اطلاع رسانی از ظرفیت های موجود در این فرودگاه به دیگران موجب شده است تا بسیاری از افراد علاقه مند به این حوزه و حتی متخصصان و کارشناسان حوزه ی پرواز و گردشگری در ایران، هنوز این فرودگاه را به خوبی نشناخته باشند و پتانسیل های این فرودگاه همچنان برای بسیاری از افراد ناشناخته مانده باشد و در نتیجه به آن توجهی درخور و شایان نداشته باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>